• Anonym (Brak)

Invandrarkultur kontra feminism

Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?

• Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 22:35:17 följande:
    Och vilket av dessa hör du mest från feminister?
    Är du ute efter en graf? Vilken underlig argumentationsteknik 
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2024-04-14 15:58:29 följande:

När du kopplar våldet och usel kvinnosyn till invandring trivialiserar du problemet. Svinaktiga män finns överallt..

Vill du likställa kvinnosynen och jämställdheten hos den svenska befolkningen med den hos befolkningen i Iran, Pakistan eller Afghanistan (exempelvis)?
    Är kulturen lika även vad det gäller lagar och släktens stöd och oskrivna regler?
  • Anonym (Werthers)
    Tom Araya skrev 2024-04-14 23:42:27 följande:
    Vill du likställa kvinnosynen och jämställdheten hos den svenska befolkningen med den hos befolkningen i Iran, Pakistan eller Afghanistan (exempelvis)?
    Är kulturen lika även vad det gäller lagar och släktens stöd och oskrivna regler?

Genom att enbart koppla exv våld mot kvinnor med invandrare så borde problemet sluta existera om alla invandrare försvann? Nej, det existerade redan innan invandringen.

Jag håller med killbill. Problemet trivialiseras och försöker gömmas bakom en grupp människor. Det är en argumentationsteknik som används som ett alibi eller bortförklaring. Där målet egentligen handlar om att denne vill att invandrare ska ut från landet, kvinnor skiter denne egentligen i.

• Tom Araya
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-14 23:50:39 följande:

Genom att enbart koppla exv våld mot kvinnor med invandrare så borde problemet sluta existera om alla invandrare försvann? Nej, det existerade redan innan invandringen.

Jag håller med killbill. Problemet trivialiseras och försöker gömmas bakom en grupp människor. Det är en argumentationsteknik som används som ett alibi eller bortförklaring. Där målet egentligen handlar om att denne vill att invandrare ska ut från landet, kvinnor skiter denne egentligen i.

Det är två helt olika problem, vilket jag beskrev i mitt inlägg genom att referera till vad lagar, släkt och oskrivna regler säger i respektive samhälle och kultur.

Var det inte du som skrev att feminister kan hålla två olika saker i huvudet samtidigt?
    Uppenbarligen är det svårare än vad du hävdat, eftersom du vill baka ihop detta till ett och samma problem.
  • Anonym (Werthers)
    Tom Araya skrev 2024-04-15 00:02:31 följande:
    Det är två helt olika problem, vilket jag beskrev i mitt inlägg genom att referera till vad lagar, släkt och oskrivna regler säger i respektive samhälle och kultur.

Var det inte du som skrev att feminister kan hålla två olika saker i huvudet samtidigt?
    Uppenbarligen är det svårare än vad du hävdat, eftersom du vill baka ihop detta till ett och samma problem.
    Det är ju det jag inte vill, eller hur? Problemet försvinner inte om alla invandrare försvinner ur Sverige.
  • ClumsySmurf
    KillBill skrev 2024-04-14 15:58:29 följande:
    Invandrarkultur kontra feminism

När du kopplar våldet och usel kvinnosyn till invandring trivialiserar du problemet. Svinaktiga män finns överallt..

php1hKT6k46361.jpg//

KillBill skrev 2024-04-14 16:19:26 följande:
    Nej Jag blandar inte bort korten.  Mäns våld mot kvinnor och övergrepp som begås av män mot kvinnor är ett problem i alla samhällen och kulturer. På 60-talet var det  lagligt för svenska män att våldta en kvinna inom äktenskapet och först i slutet av 70 talet blev olagligt för svenskar föräldrar att slå sina barn. 

Har du fakta som stödjer att inte SD män är överrepresenterade eller gissar du bara? Det är rätt många SD kvinnor som larmat  om en sunkig kultur och SDs EU parlamentsledamot Peter Lundgren dömdes för sexuellt ofredande. 

omni.se/hanna-wigh-lamnar-sd-efter-larm-om-sexovergrepp/a/9PPBE

phpUO5tp952329.jpg

Not only do race-based priorities function to obscure the problem of violence suffered by women of color; feminist concerns often suppress minority experiences as well. Strategies for increasing awareness of domestic violence within the white community tend to begin by citing the commonly shared assumption that battering is a minority problem. The strategy then focuses on demolishing this strawman, stressing that spousal abuse also occurs in the white community. Countless firstperson stories begin with a statement like, "I was not supposed to be a battered wife." That battering occurs in families of all races and all classes seems to be an ever-present theme of antiabuse campaigns. First-person anecdotes and studies, for example, consistently assert that battering cuts across racial, ethnic, economic, educational, and religious lines. Such disclaimers seem relevant only in the presence of aninitial, widely held belief that domestic violence occurs primarily in minority or poor families. Indeed some authorities explicitly renounce the "stere-otypical myths" about battered women. A few commentators have even transformed the message that battering is not exclusively a problem of the poor or minority communities into a claim that it equally affects all races and classes. Yet these comments seem less concerned with exploring domestic abuse within "stereotyped" communities than with removing the stereotype as an obstacle to exposing battering within white middle- and upper- class communities

• Marmite Devil
    Tom Araya skrev 2024-04-15 00:02:31 följande:

Varför skulle personen du argumenterar med vara representativ för om människor som du identifierar som feminister kan hålla två tankar i huvudet samtidigt? 
    Märklig slutsats. 

• ClumsySmurf
    Xenia skrev 2024-04-14 15:51:23 följande:
    mari123 skrev 2024-04-14 15:15:41 följande:

Jag kommer att tänka på Fadime och Pela och hur märkligt och VIDRIGT det kändes att den sk hederskulturen kommit till vårt land!! Om jag så lever till 100+ kommer jag begripa att det är mer hedervärt att sitta inne för mord än att ens dotter har en svensk pojkvän eller inte lyder!! OCH så ser jag framför mig då damerna från vår då ?feministiska? regering var på besök i ngt muslimskt land och står klädda i hucklen med artigt sänkt blick inför någon man🤢

Jag tycker det är löjligt att hänga upp sig på huvudduken i detta fall. Vad är alternativet, att bara män ska få besöka det landet?

Då vore det bättre om man förbjöd huvudduken på minderåriga flickor här i landet. Men det har inga politiker vågat genomföra. 

Man kan se det på två sätt. Att det är bra att kvinnor kan få leva fritt eftersom de kommit till vårt land. Eller att det vore bättre att de aldrig kommit hit, för då hade de aldrig ifrågasatt att leva förtryckt och funnit sig i att bli bortgift med en kusin eller någon som är gammal nog att vara hennes farfar. Och då hade de inte riskerat att mördas.
    Jag upplever det som om det tredje sättet har varit kognitiv dissonans. Om HBTQ rörensen vurmar för en grupp som de vill skydda, sätter den på pedestal, när de inser att gruppen är 50/50 homofober och bögar kan det vara jobbigt att ha två tankar i huvudet samtidigt.
  • Anonym (Hanna)

Jag håller med dig, TS! 
    Jag har tänkt samma tankar själv, och diskuterat detta med min man.
    Vi är båda kristna och har kristna värderingar,  min man är andra generationens invandrare eftersom hans föräldrar är födda utomlands.
    De i vår bekantskapskrets som är feminister är också de som vurmar för muslimer och vad det innebär.

• Anonym (Werthers)
    Marmite Devil skrev 2024-04-15 01:11:46 följande:

Varför skulle personen du argumenterar med vara representativ för om människor som du identifierar som feminister kan hålla två tankar i huvudet samtidigt? 
    Märklig slutsats. 

Sen så är jag inte ens feminist för den delen, eller argumenterar för att feminister ska kunna hålla två tankar i huvudet mer än någon annan. Borde vara rimligt att anta att någon är kapabel att vara mot könsstympning och misogyni på samma gång. Borde alla vara i mitt tycke, oavsett om de är feminister eller inte. 

Någon som däremot inte begriper det, eller tror att andra enbart kan vara mot misogyni men inte könsstympning (eller vice versa) är en person som har svårt att hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism