• Anonym (Brak)

    Invandrarkultur kontra feminism

    Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

    Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

    Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

    Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?

  • Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Vänt) skrev 2024-04-13 21:28:23 följande:

    Har själv varit vad du kallar feminist, långt ut till vänster, alltid omgett mig med invandrare både som vuxen och under uppväxten och såklart fått en del influenser därifrån. Men nu måste jag säga att jag känner mig vilsen, har blivit lite som en käftsmäll att bevittna allt som sker i samhället och hur många tvivelaktiga karaktärer vi verkar ha fått hit. Man HAR förminskat dessa olika kulturers förtryck inom feminismen, det är svårt att göra annat när t.o.m. kvinnorna därifrån gör det. Man har också bortsett från påverkan på kvinnor här, vi räddar några men vad har vi gjort med vårt egna samhälle? Är själv rädd varje kväll min tonåring är ute ensam.
    Ett argument jag ofta hör är att om vi inte fortsätter släppa in folk på flykt kommer de dö. Det är svårt att argumentera emot detta, men blir det på bekostnad på hela vårt samhälle och hur det har sett ut? Vår välfärd och vår kultur? Det är kanske lätt om man kommit själv som flykting att resonera såhär, det är liksom inte deras hemland som blir förstört, tror de skulle känna annorlunda om det var deras länder som hade hjälpt massa på flykt och sen landet fick problem med gångvåld och skjutningar.
    Jag känner att man blir kraftigt kritiserad om man lyfter såna här frågor, jag har själv kritiserat de som resonerat åt detta hållet. Men jag vet inte längre hur jag skulle rösta om det var val, absolut inte SD, aldrig faktiskt, men inget annat känns lockande heller. 
    Vet bara att jag verkligen inte tycker vi ska hjälpa mer folk förrän vi fått ordning på vårt samhälle, tänker de närliggande länderna mest logiskt borde göra det. 
    Välfärden är på väg att urholkas, bara så man skär ner på vården. Obehaglig utveckling, 


    Fast om du sent omsider har kommit fram till att Sd har haft rätt hela tiden - för det är ju det du säger - varför kan du då inte rösta på dem? Just detta har jag nämligen hört från flera: "OK jag kan erkänna att Sd har rätt i DET, och i DET, och i ärlighetens namn faktiskt i DET också. Det är synd att de ska ha så PUNSCHIGA ÅSIKTER att man inte kan rösta på dem! "  Tomte

    Jag tror att du och vissa andra hänger kvar vid en nidbild av Sd, som inte är sann eller i alla fall inte har varit det på tjugo år. 
  • Anonym (Vänt)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-13 22:28:07 följande:
    Fast om du sent omsider har kommit fram till att Sd har haft rätt hela tiden - för det är ju det du säger - varför kan du då inte rösta på dem? Just detta har jag nämligen hört från flera: "OK jag kan erkänna att Sd har rätt i DET, och i DET, och i ärlighetens namn faktiskt i DET också. Det är synd att de ska ha så PUNSCHIGA ÅSIKTER att man inte kan rösta på dem! "   // Tomte

    Jag tror att du och vissa andra hänger kvar vid en nidbild av Sd, som inte är sann eller i alla fall inte har varit det på tjugo år. 
    Skulle aldrig få för mig att rösta på ett parti vars partiledare som ungdom, vilket inte är särskilt längesen var öppet nazist. Lite jäkla värdighet får man väl ha. 
  • Anonym (Solen skiner)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-13 06:48:09 följande:
    Invandrarkultur kontra feminism

    Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

    Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

    Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

    Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?


    Alla invandrare är inte från Mellanöstern! 


    Hur kan man ens börja ett resonemang på det sättet? Ointelligent och oinformerat. 

    Sverige är inte nödvändigtvis bäst på allt.


    Feminismen är till för vita kvinnor i medel- och överklass. De utgör inte majoriteten av kvinnor på jorden  


     

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Brak)
    Anonym (Solen skiner) skrev 2024-04-14 09:25:52 följande:

    Alla invandrare är inte från Mellanöstern! 


    Hur kan man ens börja ett resonemang på det sättet? Ointelligent och oinformerat. 

    Sverige är inte nödvändigtvis bäst på allt.


    Feminismen är till för vita kvinnor i medel- och överklass. De utgör inte majoriteten av kvinnor på jorden  


     


    Varför behöver du använda personangrepp när du diskuterar? Det om något visar att man har dålig distans och brist på ord.

    Jag har inte påstått att Sverige är bäst på allt.

    Jag har inte påstått att feminismen utgör en majoritet hos kvinnorna på jorden, eller männen heller. Det finns även män som är feminister. Det verkar som att antalet uttalade feminister tvärtom sjunker i antal. Jag är bara nyfiken på fenomenet jag tar upp i tråden.

    Jag vet även att inte alla invandrare är från mellanöstern. Jag påvisar bara skillnaden mellan det svenska samhället och det i mellanöstern nät det kommer till kvinnans situation. Men jämförelsen går även att göra med somaliska kvinnor.
  • Marmite Devil
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-13 09:29:35 följande:
    Du anser att det är en lögn, men det tycker inte jag.
    Då är din slutledningsförmåga kass. 
  • Anonym (Brak)
    Marmite Devil skrev 2024-04-14 11:53:36 följande:
    Då är din slutledningsförmåga kass. 
    Förklara gärna vad det är som är en lögn?
  • Anonym (U)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 12:05:02 följande:
    Förklara gärna vad det är som är en lögn?
    Tramsa inte. Det vet du redan.
  • Anonym (Brak)
    Anonym (U) skrev 2024-04-14 12:59:58 följande:
    Tramsa inte. Det vet du redan.
    Nä, det vet jag inte. Om det är så självklart så kan du väl förklara? Ska det vara så svårt?

    Det är tydligen många som förstår vad jag menar och diskuterar ämnet utifrån min trådstart. Dessutom har tråden hyfsat med ?tummen upp?.

    Det kan ju inte bara vara lögner och påhitt, det ligger något i det som diskuteras.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 13:06:37 följande:
    Nä, det vet jag inte. Om det är så självklart så kan du väl förklara? Ska det vara så svårt?

    Det är tydligen många som förstår vad jag menar och diskuterar ämnet utifrån min trådstart. Dessutom har tråden hyfsat med ?tummen upp?.

    Det kan ju inte bara vara lögner och påhitt, det ligger något i det som diskuteras.
    Ja, det blir ju bara fånigt att folk klyver hår och tramsar. Jag förstår vad du menar i alla fall. Det är bisarrt att samma personer som säger sig kämpa för kvinnors frihet att t.ex. ha olika sexpartners, har verkat för att släppa in en stor och växande folkgrupp som anser att kvinnor som har sex utanför äktenskap är orena, förstör sin klans heder och får dödas... samt att en flickas yttre könsdelar ska skäras bort, slidan sys ihop o.s.v. för att rent fysiskt stoppa henne från att ha sex före bröllopsnatten. Det går helt enkelt inte ihop. 
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism