• Anonym (Brak)

Invandrarkultur kontra feminism

Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?

• Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism
  • Anonym (Brak)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-14 13:13:59 följande:
    Ja, det blir ju bara fånigt att folk klyver hår och tramsar. Jag förstår vad du menar i alla fall. Det är bisarrt att samma personer som säger sig kämpa för kvinnors frihet att t.ex. ha olika sexpartners, har verkat för att släppa in en stor och växande folkgrupp som anser att kvinnor som har sex utanför äktenskap är orena, förstör sin klans heder och får dödas... samt att en flickas yttre könsdelar ska skäras bort, slidan sys ihop o.s.v. för att rent fysiskt stoppa henne från att ha sex före bröllopsnatten. Det går helt enkelt inte ihop. 
    Du förklarade dilemmat som jag försökte ta upp på ett bättre sätt än vad jag gjort i trådstarten. Haha!
  • Xenia
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-13 06:48:09 följande:
    Invandrarkultur kontra feminism

Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?

Jag är feminist och jag "vurmar" inte för kulturen i mellanöstern. Var får du det ifrån?

Däremot kan man faktiskt vara både feminist och anti-rasist, det är faktiskt rätt vanligt.

Ständigt detta svartmålande av alla feminster! Om en del kritiserar den svenska mannen är det väl för att de bara utsatts av svenska män, de har väl inte så mycket kontakt med män från mellanöstern.

Du räknar inte kvinnor bakom "Varken kuvad eller hora" eller "Glöm aldrig Pela och Fadime" till feminster då?
  • Anonym (XXX)
    Xenia skrev 2024-04-14 13:22:46 följande:
    Du räknar inte kvinnor bakom "Varken kuvad eller hora" eller "Glöm aldrig Pela och Fadime" till feminster då?
    Nu har jag inte läst just de böckerna (?), men de få gånger som feminister överhuvudtaget tar upp brott mot kvinnor som begåtts av män från Mellanöstern eller Afrika, så brukar de alltid tona ner gärningsmännens främmande religion och utländska ursprung. De vill inte se hederskulturen. De säger att "det handlar om mäns våld mot kvinnor, som ser likadant ut i alla kulturer över hela jorden". 
  • Anonym (U)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 13:06:37 följande:
    Nä, det vet jag inte. Om det är så självklart så kan du väl förklara? Ska det vara så svårt?

Det är tydligen många som förstår vad jag menar och diskuterar ämnet utifrån min trådstart. Dessutom har tråden hyfsat med ?tummen upp?.

Det kan ju inte bara vara lögner och påhitt, det ligger något i det som diskuteras.
    Jo. det vet du. Vill du diskutera ett ämne seriöst, så kom inte med påhitt och lögn redan i trådstarten.
  • Anonym (Brak)
    Anonym (U) skrev 2024-04-14 13:48:21 följande:
    Jo. det vet du. Vill du diskutera ett ämne seriöst, så kom inte med påhitt och lögn redan i trådstarten.
    Du verkar ju ha enormt svårt att peka på dessa sk lögner själv, så vi pausar vidare diskussion tills du hittar dom där självklara lögnerna.
  • Anonym (.)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-14 13:48:14 följande:
    Nu har jag inte läst just de böckerna (?), men de få gånger som feminister överhuvudtaget tar upp brott mot kvinnor som begåtts av män från Mellanöstern eller Afrika, så brukar de alltid tona ner gärningsmännens främmande religion och utländska ursprung. De vill inte se hederskulturen. De säger att "det handlar om mäns våld mot kvinnor, som ser likadant ut i alla kulturer över hela jorden". 
    Stämmer. I min kommun vill kommunledningen inte prata specifikt om hederskultur utan om "mäns våld mot kvinnor".

Detta för att vara deras nya kärnväljare tillags, enligt mig.

Problemet är tydligen män även om en viss sorts män är extremt övererepresenterade när det handlar om vissa brott.
  • Anonym (Brak)
    Anonym (.) skrev 2024-04-14 14:36:54 följande:
    Stämmer. I min kommun vill kommunledningen inte prata specifikt om hederskultur utan om "mäns våld mot kvinnor".

Detta för att vara deras nya kärnväljare tillags, enligt mig.

Problemet är tydligen män även om en viss sorts män är extremt övererepresenterade när det handlar om vissa brott.
    Politiskt inkorrekt: Hederskultur
    Politiskt korrekt: Mäns våld mot kvinnor
  • Xenia
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-14 13:48:14 följande:
    Det handlar egentligen inte bara om religion utan om traditioner före islam, t ex könsstympning och att döda kvinnor som hotar famljens/klanens heder. Och ofta betyder traditionerna här mer än religionen.

Det är inga böcker utan organisationer av feminister från just den kulturen. Det fungerar bättre att de själva står bakom, de kan inte anklagas för kulturrasism.

vhek.se/
    gapf.se/

Det går att ge ekonomiskt stöd till den verksamheten, vare sig man är feminist eller inte.

Det är knappast någon som pratar om "samma talibaner här som där" längre, inte heller vänsterfeminister.

• Anonym (U)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 14:25:44 följande:
    Du verkar ju ha enormt svårt att peka på dessa sk lögner själv, så vi pausar vidare diskussion tills du hittar dom där självklara lögnerna.
    Du har fått ett antal frågor. Svara på dem.
    Vad du ljugit om vet du redan, du slingrar dig.
  • Xenia
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 11:34:29 följande:
    Varför behöver du använda personangrepp när du diskuterar? Det om något visar att man har dålig distans och brist på ord.

Jag har inte påstått att Sverige är bäst på allt.

Jag har inte påstått att feminismen utgör en majoritet hos kvinnorna på jorden, eller männen heller. Det finns även män som är feminister. Det verkar som att antalet uttalade feminister tvärtom sjunker i antal. Jag är bara nyfiken på fenomenet jag tar upp i tråden.

Jag vet även att inte alla invandrare är från mellanöstern. Jag påvisar bara skillnaden mellan det svenska samhället och det i mellanöstern nät det kommer till kvinnans situation. Men jämförelsen går även att göra med somaliska kvinnor.
    Men varför skriver du "Invandrarkultur" i rubriken då? Borde väl skrivit "Hederskultur" eller "Kvinnoförtryckande kultur". Eller "Muslimsk" om du syftar på det.
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism