• Anonym (Brak)

Invandrarkultur kontra feminism

Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?

• Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 18:34:47 följande:
    Kvinnor fattar ju att våldet inte upphör per automatik då,

Det förstår alla.

speciellt inte med tanke på att rasister i många fall är misogyna också. 

Jag vet inte om rasister ofta är misogyna. Både att vara rasist och misogyn är en subjektiv bedömning. Jag anser tex inte att jag varken är rasist eller misogyn.
    Ditt inlägg är så misstolkat att jag var tvungen att bryta sönder det och svara på alla konstiga påståenden.
    Jag tycker det är du som kommer med konstiga påståenden. Du betraktar allt väldigt svart-vitt. Har du förstått att din antagna missuppfattning om vad feminister tycker och tänker är felaktigt?
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-14 18:31:26 följande:
    Nej, du skulle inte anmält det för att budskapet sd har är att kvinnor ska acceptera att bli kladdade på. Hon har fått en hel del hot för att hon inte föll in i ledet med detta.

Sen så tycker jag att det är mer nedsvärtande för ett parti om de skickar ut ett budskap att kvinnor ska bli kladdade på....annars så blir vi aggressiva. 
    F ö så anser jag att det skulle vara mer on brand om sd hade gått ut med att vi tänker ändra på lagstiftningen, människor ska tillåtas bli kladdade på utan att det är olagligt. Det värsta väljare egentligen vet är politiker som ljuger. Tror att det skulle öka sd:s populism ärligt talat.
  • Anonym (Brak)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-14 18:49:36 följande:
    Jag tycker det är du som kommer med konstiga påståenden. Du betraktar allt väldigt svart-vitt. Har du förstått att din antagna missuppfattning om vad feminister tycker och tänker är felaktigt?
    Det står dig fritt att tycka. Men det verkar som att dom flesta i tråden förstår vad jag menar.

När man diskuterar olika fenomen behöver man generalisera. Om man hela tiden ska utgå från att det inte gäller alla och att det finns andra definitioner, tolkningar, åsikter, undantag osv så kommer man aldrig fram till själva diskussionen.
  • Anonym (Brak)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-14 18:52:07 följande:
    F ö så anser jag att det skulle vara mer on brand om sd hade gått ut med att vi tänker ändra på lagstiftningen, människor ska tillåtas bli kladdade på utan att det är olagligt. Det värsta väljare egentligen vet är politiker som ljuger. Tror att det skulle öka sd:s populism ärligt talat.
    Du verkar mest vara ute efter SD:s skalp. Det verkar inte som att du vill diskutera det jag avsett i tråden. Nu är inte jag SD:are, men jag har svårt att tro att SD skulle vilja ha en lag på att man fritt får kladda på kvinnor.

Vart får du dina ideer från? Tror du själv på detta?
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 18:56:49 följande:
    Det står dig fritt att tycka. Men det verkar som att dom flesta i tråden förstår vad jag menar.

När man diskuterar olika fenomen behöver man generalisera. Om man hela tiden ska utgå från att det inte gäller alla och att det finns andra definitioner, tolkningar, åsikter, undantag osv så kommer man aldrig fram till själva diskussionen.
    du håller med mig i princip om allt jag skriver, ändå så uppfattar du mig som en opponent där du ställer dig på andra sidan. Jag skulle önska att andra inte såg världen så polariserande.
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 19:00:25 följande:
    Du verkar mest vara ute efter SD:s skalp. Det verkar inte som att du vill diskutera det jag avsett i tråden. Nu är inte jag SD:are, men jag har svårt att tro att SD skulle vilja ha en lag på att man fritt får kladda på kvinnor.

Vart får du dina ideer från? Tror du själv på detta?
    Den självutnämnda sd-kvinnan ansåg att kladdandet skulle mörkas för att inte svärta ner sd:s rykte. (Inte att kladdande inte skulle tolereras) 
    Jag har ingenting emot sd, gillar inga politiker eller andra som uppvisar ett ansikte publikt och ett annat internt. Det är alltid det interna som är styrande, och då borde de vara ärliga med det. Tror att det finns mycket att vinna för sd på det.
  • Anonym (Brak)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-14 19:11:06 följande:
    du håller med mig i princip om allt jag skriver, ändå så uppfattar du mig som en opponent där du ställer dig på andra sidan. Jag skulle önska att andra inte såg världen så polariserande.
    Jag är inte så svart-vit, men anledningen att du uppfattar att jag ser mig som en opponent är att du inte verkar ha något intresse av att diskutera det jag tagit upp i tråden. Du tar hela tiden upp andra saker.
  • Anonym (Brak)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-14 19:15:03 följande:
    Den självutnämnda sd-kvinnan ansåg att kladdandet skulle mörkas för att inte svärta ner sd:s rykte. (Inte att kladdande inte skulle tolereras) 
    Jag har ingenting emot sd, gillar inga politiker eller andra som uppvisar ett ansikte publikt och ett annat internt. Det är alltid det interna som är styrande, och då borde de vara ärliga med det. Tror att det finns mycket att vinna för sd på det.
    Starta gärna en egen tråd om hur SD hanterar sina interna problem. Jag kan komma dit och kommentera, men troligtvis håller jag med dig i att det är fel.
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 19:19:34 följande:
    Jag är inte så svart-vit, men anledningen att du uppfattar att jag ser mig som en opponent är att du inte verkar ha något intresse av att diskutera det jag tagit upp i tråden. Du tar hela tiden upp andra saker.
    Jag ställer väl min fråga återigen då, du har inte besvarat den än? baserat på din antagna trådstart. Vet inte varför du inte låtsas om den?

Har du förstått vid det här laget att feminister är mot misogyna åsikter som många rasister delar, och att det då är därför du gjort en missuppfattning att feminister är för hederskultur?
  • Xenia
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-14 15:54:07 följande:
    Det är ju underförstått. Det är ingen som tror att det är infödda språklärare från de tyskttalande länderna, som rekryterats till Tyska skolan, som ägnar sig åt att skära sina småflickor i underlivet, eller kontrollera deras mödomshinnor innan de gifts bort vid 12 års ålder. Inte heller lär det vara australiska fårklippare, som träffat svenska au pair-flickor i Australien och följt med till Sverige och gift sig... Eller gästforskare från Japan. Eller ukrainskor. Eller finländare.

Det här blir ju bara fånigt! Har du ofta svårt att förstå sådant som är underförstått och som andra människor förstår? I så fall kan du ligga på autismspektrat.
    Jag tycker man ska vara mer nogrann med orden än vad du och TS är. Hur tror att man som invandrare känner det när det skrivs om "invandrare" som något allmänt negativt?

Menar man hederskulturer eller klankulturer kan man gott skriva det istf "invandrarkulturer".

Inte heller alla från dessa länder är likadana. Det är skillnad på välutbildade som bor i storstäder och analfabeter i byar på landet.
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism