• Anonym (Brak)

Invandrarkultur kontra feminism

Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?

• Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism
  • Anonym (XXX)
    Xenia skrev 2024-04-14 19:40:50 följande:
    Inte heller alla från dessa länder är likadana. Det är skillnad på välutbildade som bor i storstäder och analfabeter i byar på landet.
    Hedersmord förekommer till och med i den saudiska kungafamiljen... De kan bara dölja det bättre än vanligt folk.
  • Anonym (Brak)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-14 19:25:57 följande:
    Jag ställer väl min fråga återigen då, du har inte besvarat den än? baserat på din antagna trådstart. Vet inte varför du inte låtsas om den?

Har du förstått vid det här laget att feminister är mot misogyna åsikter som många rasister delar, och att det då är därför du gjort en missuppfattning att feminister är för hederskultur?
    Nej! Det är inte därför. Jag gör det antagandet eftersom feminister generellt sett lägger ner mer energi på den vita mannens skämt om tex kvinnor eller fel ordval, istället för att lägga ner mest energi på ett fenomen som hedersmord, könsstympning, kidnappningar och bortgifte av barn etc.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 20:21:03 följande:
    Nej! Det är inte därför. Jag gör det antagandet eftersom feminister generellt sett lägger ner mer energi på den vita mannens skämt om tex kvinnor eller fel ordval, istället för att lägga ner mest energi på ett fenomen som hedersmord, könsstympning, kidnappningar och bortgifte av barn etc.
    Exakt. De silar mygg och sväljer kameler. 
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 20:21:03 följande:

Nu fortsätter du bara med dina antaganden om feminister. Eller du kanske ska länka till någon form av bevis över att feminister generellt gillar könsstympning och bortgifta barn?

Eller tror du på riktigt att misogyna skämt från "den vite mannen" leder till att feminister gillar hederskultur per automatik? Alla dina antaganden är snurriga och verkar inte ha någon form av koppling, 

• Anonym (XXX)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-14 20:42:17 följande:

Nu fortsätter du bara med dina antaganden om feminister. Eller du kanske ska länka till någon form av bevis över att feminister generellt gillar könsstympning och bortgifta barn?

Eller tror du på riktigt att misogyna skämt från "den vite mannen" leder till att feminister gillar hederskultur per automatik? Alla dina antaganden är snurriga och verkar inte ha någon form av koppling, 

Jag tror inte att feminister "gillar" könsstympning eller bortgifta barn". Men de förnekade in i kaklet, att detta var något som överhuvudtaget förekom i den muslimska gruppen som de haussade in i Sverige. För ingen fick säga att de gjorde något fel. Så fort någon som hade insikt i detta försökte upplysa, så blev personen kallad lögnare och rasist, nedhyschad och fråntagen sina uppdrag, sitt arbete o.s.v..

Följden av detta blev ju också, att många unga flickor som vi hade kunnat rädda annars - när de nu en gång befann sig på svensk mark - blev dödade eller bortgifta med någon otäck gubbe, just för att de förment "goda" människorna inte ville erkänna problemet. På så sätt förflöt flera decennier...

Som jag skrivit tidigare en gång redan: feministerna ÖNSKADE inte att dessa saker skulle hända på svensk mark, men de bidrog till det med ett likgiltighetsuppsåt.
  • Anonym (Brak)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-14 20:42:17 följande:

Det handlar om vad feminister som arbetar för kvinnors rätt lägger mest energi på. Inte om dom tycker det ena eller andra är bättre eller sämre.
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-14 21:04:50 följande:
    Jag tror inte att feminister "gillar" könsstympning eller bortgifta barn". Men de förnekade in i kaklet, att detta var något som överhuvudtaget förekom i den muslimska gruppen som de haussade in i Sverige. För ingen fick säga att de gjorde något fel. Så fort någon som hade insikt i detta försökte upplysa, så blev personen kallad lögnare och rasist, nedhyschad och fråntagen sina uppdrag, sitt arbete o.s.v..

Följden av detta blev ju också, att många unga flickor som vi hade kunnat rädda annars - när de nu en gång befann sig på svensk mark - blev dödade eller bortgifta med någon otäck gubbe, just för att de förment "goda" människorna inte ville erkänna problemet. På så sätt förflöt flera decennier...

Som jag skrivit tidigare en gång redan: feministerna ÖNSKADE inte att dessa saker skulle hända på svensk mark, men de bidrog till det med ett likgiltighetsuppsåt.
    Jag har aldrig hört talas om det. Kanske samma psykologi som att sd:are inte önskar att kladdiga misogyna rasister existerar eller försöker mörka för att inte svärta ner partiet. Som du vill (Eller skylla ifrån sig på feminister för den delen) Så då begriper du på något underligt sätt att feminister inte vill att könsstympning eller bortgifte av barn ska existera ändå. 

vanliga människor i den vanliga världen begriper att saker inte är så polariserade.
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 21:31:24 följande:
    Det handlar om vad feminister som arbetar för kvinnors rätt lägger mest energi på. Inte om dom tycker det ena eller andra är bättre eller sämre.
    Vad vet du om det? Det går alldeles utmärkt att protestera mot allmän misogyni OCH mot könsstympning. Dvs hålla två tankar i huvudet samtidigt.
  • Anonym (Man)

Helt obegripligt hur majoriteten av sveriges befolkning inte kunde se dessa problem komma redan för 20-30 år sedan. Och politikerka mörkade problemen in i det sista och den som hade den minsta kritik mot invandringen fick kastat rasist i ansiktet fast det inte alls är det som det handlade om.

Och nog har jag oftare hört kvinnor än män varit för mångfalden. Jag tror det beror på att det är oftare som kvinnor är mer emotionella och röstar för hur dom vill att det ska vara och inte ser att det är möjligt att det faktiskt blir så tyvärr. Och nu har vi facit på hur den redan från början misslyckade politiken.

• Anonym (Brak)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-14 22:08:01 följande:
    Vad vet du om det? Det går alldeles utmärkt att protestera mot allmän misogyni OCH mot könsstympning. Dvs hålla två tankar i huvudet samtidigt.
    Och vilket av dessa hör du mest från feminister?
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism