• Anonym (Brak)

Invandrarkultur kontra feminism

Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?

• Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism
  • Anonym (L)
    Anonym (.) skrev 2024-04-13 20:37:32 följande:
    Vill du utveckla det?

Var fanns feministerna när israeliska kvinnor våldtogs och mördades 7/10?

Varför pratar inte feministerna om mördade Saga?
    Har du avsiktligt skygglappar så spelar det väl ingen roll om jag länkar till kända feminister som uttalat sig fördömande i bägge fall? Vilka fel tänker du komma med då? 
  • Anonym (Vänt)

Har själv varit vad du kallar feminist, långt ut till vänster, alltid omgett mig med invandrare både som vuxen och under uppväxten och såklart fått en del influenser därifrån. Men nu måste jag säga att jag känner mig vilsen, har blivit lite som en käftsmäll att bevittna allt som sker i samhället och hur många tvivelaktiga karaktärer vi verkar ha fått hit. Man HAR förminskat dessa olika kulturers förtryck inom feminismen, det är svårt att göra annat när t.o.m. kvinnorna därifrån gör det. Man har också bortsett från påverkan på kvinnor här, vi räddar några men vad har vi gjort med vårt egna samhälle? Är själv rädd varje kväll min tonåring är ute ensam.
    Ett argument jag ofta hör är att om vi inte fortsätter släppa in folk på flykt kommer de dö. Det är svårt att argumentera emot detta, men blir det på bekostnad på hela vårt samhälle och hur det har sett ut? Vår välfärd och vår kultur? Det är kanske lätt om man kommit själv som flykting att resonera såhär, det är liksom inte deras hemland som blir förstört, tror de skulle känna annorlunda om det var deras länder som hade hjälpt massa på flykt och sen landet fick problem med gångvåld och skjutningar.
    Jag känner att man blir kraftigt kritiserad om man lyfter såna här frågor, jag har själv kritiserat de som resonerat åt detta hållet. Men jag vet inte längre hur jag skulle rösta om det var val, absolut inte SD, aldrig faktiskt, men inget annat känns lockande heller. 
    Vet bara att jag verkligen inte tycker vi ska hjälpa mer folk förrän vi fått ordning på vårt samhälle, tänker de närliggande länderna mest logiskt borde göra det. 
    Välfärden är på väg att urholkas, bara så man skär ner på vården. Obehaglig utveckling, 

• Tom Araya
    Anonym (.) skrev 2024-04-13 20:37:32 följande:
    Vill du utveckla det?

Var fanns feministerna när israeliska kvinnor våldtogs och mördades 7/10?

Varför pratar inte feministerna om mördade Saga?
    ...och hon somaliern som talade öppet om kulturen (jag har glömt hennes namn)... hon fick inte mycket stöd från feminister eller vänstern. Numera syns hon knappt till. efter alla hot.
  • Anonym (.)
    Anonym (L) skrev 2024-04-13 21:20:42 följande:
    Har du avsiktligt skygglappar så spelar det väl ingen roll om jag länkar till kända feminister som uttalat sig fördömande i bägge fall? Vilka fel tänker du komma med då? 
    Länka gärna till kända feminister som uttatal sig om mordet på Saga som mördades därför att hon var vit.
  • Tom Araya
    Anonym (L) skrev 2024-04-13 21:20:42 följande:
    ...och anordnade enorma demonstrationer med tiotusentals deltagare...?
  • Anonym (.)
    Tom Araya skrev 2024-04-13 21:47:09 följande:
    ...och hon somaliern som talade öppet om kulturen (jag har glömt hennes namn)... hon fick inte mycket stöd från feminister eller vänstern. Numera syns hon knappt till. efter alla hot.
    Vet vem du menar och det var längesedan hon syntes till. Kan heller inte komma på hennes namn.
  • Tom Araya
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-04-13 09:49:38 följande:

Feminister har aldrig vurmat för kvinnofientliga kulturer. Däremot kan det ibland uppfattas så, eftersom många feminister (inte alla, men många, särskilt på vänsterkanten) är för en generös invandring från kvinnofientliga kulturer, samt ibland dömer efter olika måttstockar, eftersom män från dessa kulturer ses som offer, medan svenska / västerländska män ses som förövare och förtryckare. 

Det klart att det är helt galet när svenska mäns sexistiska skämt och bristande hushållsarbete, uppmärksammas mer än hedersförtryck, gruppvåldtäkter, tvångsgiften mm. Det är som att sila mygg och svälja kameler. Och ja, det ÄR dubbelmoral. Men det är inte detsamma som att feminister vurmar för kvinnoförtryck. Snarare handlar det om att de oftare överser med det, eller försöker bortförklara det, när det sker i andra kulturer eller när förövarna anses tillhöra en utsatt grupp. 

Bra uttryckt!
  • Anonym (tuckfards)

För övrigt är det hela rätt enkelt enligt mig. 

Varje år utvärderar man hur många av nationalitet x som har anpassat sig och har

-total sysselsättningsgrad som inte är lägre än svenskars sysselsättning minus kanske 5%.
    -kriminalitetssiffror som inte står ut som en kommunistisk flaggparad. 

Om en nationalitet inte uppnått de kriterierna så tar man inte in fler av den sorten förrän de som redan är här har skärpt till sig. 

• Anonym (L)
    Tom Araya skrev 2024-04-13 21:49:03 följande:
    ...och anordnade enorma demonstrationer med tiotusentals deltagare...?
    Gjorde SD:arna det? Nej. Alltså var de för Hamas dåd och mordet på Saga. Eller?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (L) skrev 2024-04-13 22:18:21 följande:
    Gjorde SD:arna det? Nej. Alltså var de för Hamas dåd och mordet på Saga. Eller?
    SD och Hamas är samma skrot och korn. Bägge vill ha kvinnorna hemma vid spisen och att de ska hålla käften.
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism