Har själv varit vad du kallar feminist, långt ut till vänster, alltid omgett mig med invandrare både som vuxen och under uppväxten och såklart fått en del influenser därifrån. Men nu måste jag säga att jag känner mig vilsen, har blivit lite som en käftsmäll att bevittna allt som sker i samhället och hur många tvivelaktiga karaktärer vi verkar ha fått hit. Man HAR förminskat dessa olika kulturers förtryck inom feminismen, det är svårt att göra annat när t.o.m. kvinnorna därifrån gör det. Man har också bortsett från påverkan på kvinnor här, vi räddar några men vad har vi gjort med vårt egna samhälle? Är själv rädd varje kväll min tonåring är ute ensam.
Ett argument jag ofta hör är att om vi inte fortsätter släppa in folk på flykt kommer de dö. Det är svårt att argumentera emot detta, men blir det på bekostnad på hela vårt samhälle och hur det har sett ut? Vår välfärd och vår kultur? Det är kanske lätt om man kommit själv som flykting att resonera såhär, det är liksom inte deras hemland som blir förstört, tror de skulle känna annorlunda om det var deras länder som hade hjälpt massa på flykt och sen landet fick problem med gångvåld och skjutningar.
Jag känner att man blir kraftigt kritiserad om man lyfter såna här frågor, jag har själv kritiserat de som resonerat åt detta hållet. Men jag vet inte längre hur jag skulle rösta om det var val, absolut inte SD, aldrig faktiskt, men inget annat känns lockande heller.
Vet bara att jag verkligen inte tycker vi ska hjälpa mer folk förrän vi fått ordning på vårt samhälle, tänker de närliggande länderna mest logiskt borde göra det.
Välfärden är på väg att urholkas, bara så man skär ner på vården. Obehaglig utveckling,