Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Invandrarkultur kontra feminism

Anonym (Bleep) skrev 2024-04-13 09:18:27 följande:

Surfade in på moderaternas hemsida, de har också information på massor av språk, bland annat arabiska. Är de också vänster? 

Alla partier har nog info på olika språk på sina hemsidor, Men S stod och delade ut tryckt material på arabiska och kan jag förstå då det är deras nya kärnväljare

på scb kan man se hurt olika disktrikt och områden röstar om man tvekar på att det är så
  • Anonym (.)
    Anonym (L) skrev 2024-04-13 20:35:03 följande:

Du har uppenbarligen noll koll på feminism. 

Vill du utveckla det?

Var fanns feministerna när israeliska kvinnor våldtogs och mördades 7/10?

Varför pratar inte feministerna om mördade Saga?
  • Anonym (.)
    enfunderandeman skrev 2024-04-13 21:01:13 följande:

Det finns ju mycket politik inom högern, som är konservativ. Och strävar bakåt även för kvinnor. Det är ju därför t.ex. en del kvinnor inte vill rösta på t.ex. SD, och KD. KD är väl mest det partiet som står för att kvinnor ska vara hemmafruar, baka bullar och föda barn. Det är ju den kristna synen. Och gamla värderingar som partiet har. Titta bara I USA. Där det röstat fram en abortlag från 1800-talet. Så det finns som sagt även höger partier som vill begränsa och gå bakåt i tiden med kvinnor.

Kvinnor tänker mer med hjärtat, men jag har svårt att tro att även dom håller kvar vid det. Med tanke på hur samhället ser ut numera. Med det sagt, kan det ju även handla om att svenska kvinnor vill hjälpa utländska kvinnor och barn. Problemet är politikerna som till mesta del släppt in ebsankomba de män. Med ingen kontroll på någonting. Där skäggiga män på 35 lätt kunde hamna i en gymnasieklass. För att ingen kollade upp åldrarna på dessa "barn"

Dessutom slänger folk med ordet feminism på helt fel sätt idag. Det handlar om jämställdhet mellan könen. Inte förtryck eller hat emot män. Dom kvinnorna sysslar med något helt annat. Feminism är det inte.

Så är det.

Jämställdhet mellan könen, vilket är en självklarhet för de flesta, och fenimism är två helt skilda saker,
  • Anonym (.)
    Anonym (L) skrev 2024-04-13 21:20:42 följande:
    Har du avsiktligt skygglappar så spelar det väl ingen roll om jag länkar till kända feminister som uttalat sig fördömande i bägge fall? Vilka fel tänker du komma med då? 
    Länka gärna till kända feminister som uttatal sig om mordet på Saga som mördades därför att hon var vit.
  • Anonym (.)
    Tom Araya skrev 2024-04-13 21:47:09 följande:
    ...och hon somaliern som talade öppet om kulturen (jag har glömt hennes namn)... hon fick inte mycket stöd från feminister eller vänstern. Numera syns hon knappt till. efter alla hot.
    Vet vem du menar och det var längesedan hon syntes till. Kan heller inte komma på hennes namn.
  • Anonym (.)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-14 13:48:14 följande:
    Nu har jag inte läst just de böckerna (?), men de få gånger som feminister överhuvudtaget tar upp brott mot kvinnor som begåtts av män från Mellanöstern eller Afrika, så brukar de alltid tona ner gärningsmännens främmande religion och utländska ursprung. De vill inte se hederskulturen. De säger att "det handlar om mäns våld mot kvinnor, som ser likadant ut i alla kulturer över hela jorden". 
    Stämmer. I min kommun vill kommunledningen inte prata specifikt om hederskultur utan om "mäns våld mot kvinnor".

Detta för att vara deras nya kärnväljare tillags, enligt mig.

Problemet är tydligen män även om en viss sorts män är extremt övererepresenterade när det handlar om vissa brott.
  • Anonym (.)
    ClumsySmurf skrev 2024-04-15 00:49:50 följande:
    KillBill skrev 2024-04-14 16:19:26 följande:
    Nej Jag blandar inte bort korten.  Mäns våld mot kvinnor och övergrepp som begås av män mot kvinnor är ett problem i alla samhällen och kulturer. På 60-talet var det  lagligt för svenska män att våldta en kvinna inom äktenskapet och först i slutet av 70 talet blev olagligt för svenskar föräldrar att slå sina barn. 

Har du fakta som stödjer att inte SD män är överrepresenterade eller gissar du bara? Det är rätt många SD kvinnor som larmat  om en sunkig kultur och SDs EU parlamentsledamot Peter Lundgren dömdes för sexuellt ofredande. 

omni.se/hanna-wigh-lamnar-sd-efter-larm-om-sexovergrepp/a/9PPBE

Kill Bill, suck.
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism