• Anonym (Brak)

Invandrarkultur kontra feminism

Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?

• Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism
  • ClumsySmurf
    KillBill skrev 2024-04-17 11:43:42 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-04-17 11:19:15 följande:
    Hederskultur finns i olika former, 'du kallade mej för idiot så vi måste slåss' är en av dem, 'du har fel åsikt så du ska... "åka hem till en släkting"' är en annan.

Jag tycker att det är något som lyser igenom i den här tråden.

Hur mycket måste man kritisera och göra narr av jehovas innan en ateist kommer med mot 'argumenten' får jehovafob och whatabout sd?

Westboro baptist church, har man fel åsikt får man brinna i helvetet, straff av gruppen: utslängd så den är något kultig. Trots att den är väldigt jämställd får man kalla hela gruppen för idioter utan att få heta kristofob, någon som vet varför?
    www.godhatesfags.com/

Om någon i mångfaldens namn vurmar för westboro baptist church och förmiskar god hate fags med whatabout svenne så är ju konsekvensen att man vurmar för böghat även om det är oavsiktligt.
    Jag begriper inte vad du få sagt och argumenten känns extremt konstruerade. Om du utvecklar ditt resonemang så kanske det blir mer begripligt. 
    antirasistens dubbelmoral
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Werthers)
    Tom Araya skrev 2024-04-17 14:31:40 följande:
    Ansvariga eller inte... men V tillsammans med MP har ju varit de som under alla perioder under 2000-talet förespråkat en migrationspolitik som är generös bortanför alla andra partiers politik, så det faller sig naturligt att man vänder sig dit för svar i de problem som uppstått, antagligen för att man vill påvisa att deras ställningstagande inte var genomtänkt och att man har varit naiva inför konsekvenserna. Det är också från V och MP som dragit sig längst med att erkänna den naivitet inför konsekvenserna som man mer eller mindre kollektivt hade fram till ca 2014-2016 och där i stort sett alla politiker har vänt i frågan. Det är först under de senaste åren som V och MP åtminstone delvis har sällat sig med den övriga politikerkåren i migrationsfrågan.
    Detta är anmärkningsvärt i förhållande till hur hårt V har drivit frågor med feministisk inriktning och att de har en bakgrund som arbetarparti, två grupper som inte gynnas av partiets migrationspolitik.

Ändå är det moderaterna med Reinfeldt i spetsen som ffa drivit på en ökad invandring på den tiden. Det var också trendigt att kalla sin regering för feministisk och samtidigt inte följa en feministiskt politik. Alla människor är ändå människor. 

Här kan jag återigen nämna att en feministisk ståndpunkt är inte en tolerans för misogyni, oavsett om någon väljer att kalla sig för feminister eller inte.

Tror f ö att det har varit en generell ståndpunkt bland många partier på den tiden innan missnöjespartier gick in och ville förändra vilket lett till en opinionsbildning. (av goda skäl kan jag tillägga)

Läste i en annan tråd för inte så länge sen en självutnämnd sd-man som ville att tvångsgifte mellan svenskar skulle införas. Han ville att män och kvinnor skulle paras ihop. Samma attityd mot kvinnor (misogyn) och feminism som man kan förvänta sig. Förväxlar kvinnor med feminister som vanligt, (eller väljer att förväxla) eller XXX som vill att( sd:s )heder ska bevaras.

Samma typ av hederskultur som inga svenskar egentligen vill ha. Det är väl klart att feminister (och andra som blir uppfattade som feminister) protesterar mot detta. Eftersom sd-mannen i mitt exempel är extremt invaggad i ett polariserande synsätt så blir dennes reaktion något i stil med ts. Att feminister tycker om invandrares misogyna åsikter.

• Anonym (XXX)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-17 15:10:54 följande:

Ändå är det moderaterna med Reinfeldt i spetsen som ffa drivit på en ökad invandring på den tiden. Det var också trendigt att kalla sin regering för feministisk och samtidigt inte följa en feministiskt politik. Alla människor är ändå människor. 

Här kan jag återigen nämna att en feministisk ståndpunkt är inte en tolerans för misogyni, oavsett om någon väljer att kalla sig för feminister eller inte.

Tror f ö att det har varit en generell ståndpunkt bland många partier på den tiden innan missnöjespartier gick in och ville förändra vilket lett till en opinionsbildning. (av goda skäl kan jag tillägga)

Läste i en annan tråd för inte så länge sen en självutnämnd sd-man som ville att tvångsgifte mellan svenskar skulle införas. Han ville att män och kvinnor skulle paras ihop. Samma attityd mot kvinnor (misogyn) och feminism som man kan förvänta sig. Förväxlar kvinnor med feminister som vanligt, (eller väljer att förväxla) eller XXX som vill att( sd:s )heder ska bevaras.

Samma typ av hederskultur som inga svenskar egentligen vill ha. Det är väl klart att feminister (och andra som blir uppfattade som feminister) protesterar mot detta. Eftersom sd-mannen i mitt exempel är extremt invaggad i ett polariserande synsätt så blir dennes reaktion något i stil med ts. Att feminister tycker om invandrares misogyna åsikter.

Nu får du ju skilja på vad enskilda personer som säger sig ha sympatier för ett visst parti skriver på diverse forum, och vad partiet står för. Självklart står inte Sd för tvångsäktenskap, och de kan inte ansvara för allt som individer skriver på forum. 

Och detta med kvinnan som blev tafsad på brösten på en våt fest, handlade inte heller om Sd:s "heder", utan om att det var onödigt att tappa röster. Eftersom partiet så väl behövde många mandat för att kunna rädda Sverige. Så borde den utsatta kvinnan också ha tänkt, och det gjorde hon väl också, men som sagt: hon övertalades av en "väninna" att anmäla. Väninnan hade säkerligen sina egna egoistiska skäl bakom detta.

Det är för övrigt vanligt i ALLA partier att man försöker sköta saker internt, så att partiet inte ska tappa röster. Men självklart finns det en gräns, där ett brott är så allvarligt att det inte kan hjälpas - man måste polisanmäla det ändå.

Men bäst är som alltid förebyggande åtgärder. När jag var aktivi Sd i en kommun, så hade vi nolltolerans mot alkohol. Alltså INGEN alkohol när vi var ute som parti på restaurang t.ex., just så att det inte skulle hända något pinsamt. Och vi fick också inskärpt i oss, att skulle vi gå ut i annat sällskap och dricka på krogen, så fick vi inte ha några blåsippor på kragen, och inte prata om att vi var Sd.
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-17 15:22:43 följande:
    Nu får du ju skilja på vad enskilda personer som säger sig ha sympatier för ett visst parti skriver på diverse forum, och vad partiet står för. Självklart står inte Sd för tvångsäktenskap, och de kan inte ansvara för allt som individer skriver på forum. 

Och detta med kvinnan som blev tafsad på brösten på en våt fest, handlade inte heller om Sd:s "heder", utan om att det var onödigt att tappa röster. Eftersom partiet så väl behövde många mandat för att kunna rädda Sverige. Så borde den utsatta kvinnan också ha tänkt, och det gjorde hon väl också, men som sagt: hon övertalades av en "väninna" att anmäla. Väninnan hade säkerligen sina egna egoistiska skäl bakom detta.

Det är för övrigt vanligt i ALLA partier att man försöker sköta saker internt, så att partiet inte ska tappa röster. Men självklart finns det en gräns, där ett brott är så allvarligt att det inte kan hjälpas - man måste polisanmäla det ändå.

Men bäst är som alltid förebyggande åtgärder. När jag var aktivi Sd i en kommun, så hade vi nolltolerans mot alkohol. Alltså INGEN alkohol när vi var ute som parti på restaurang t.ex., just så att det inte skulle hända något pinsamt. Och vi fick också inskärpt i oss, att skulle vi gå ut i annat sällskap och dricka på krogen, så fick vi inte ha några blåsippor på kragen, och inte prata om att vi var Sd.
    Begriper du inte att det är en form av hederskultur? Din attityd till det hela är att kvinnan borde ha tänkt på konsekvenserna av att partiets rykte blev svärtat. INTE att partiet själva förväntas ta avstånd från händelsen. 

Kvinnan förväntades ge avkall på sin egen kropp och integritet trots att felet till händelsen inte berodde på henne. Din attityd delas av många inom sd eftersom hon och vänninan har fått en del allvarliga hot. För att skydda partiets och Peter vadhannuheters HEDER.

Budskapet till kvinnor i Sverige blir då att kvinnor (med sd:s politik) ska acceptera att bli kladdade på av män. Du har t om skrivit det ordagrant. Du är helt införlivad i den kulturen. Du verkar inte ens vara medveten om det utan betraktar det som normalt. På samma sätt som att invandrare införlivade i hederskultur inte ifrågasätter saker. 
  • EnAnonumius
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-17 15:22:43 följande:
    Det var det jag gissade på att det handlade om egentligen och inte det (XXX) svamlade ihop att det skulle handla om..

Då var det bekräftat att det var rent hitte på från (XXX) sida att SD-kvinnor skulle anse att man får "stå ut med lite tafsande för att rädda någon  partiheder..."
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-17 15:53:24 följande:
    Begriper du inte att det är en form av hederskultur? Din attityd till det hela är att kvinnan borde ha tänkt på konsekvenserna av att partiets rykte blev svärtat. INTE att partiet själva förväntas ta avstånd från händelsen. 

Kvinnan förväntades ge avkall på sin egen kropp och integritet trots att felet till händelsen inte berodde på henne. Din attityd delas av många inom sd eftersom hon och vänninan har fått en del allvarliga hot. För att skydda partiets och Peter vadhannuheters HEDER.

Budskapet till kvinnor i Sverige blir då att kvinnor (med sd:s politik) ska acceptera att bli kladdade på av män. Du har t om skrivit det ordagrant. Du är helt införlivad i den kulturen. Du verkar inte ens vara medveten om det utan betraktar det som normalt. På samma sätt som att invandrare införlivade i hederskultur inte ifrågasätter saker. 
    Partiet kunde ju ha omplacerat PL internt, degraderat honom ett steg... om han nu behövde straffas. Man behövde inte gå till polis och media. Men jag förstår att du aldrig har känt lojalitet med någonting utanför dig själv?
  • Anonym (??)

SD är också mot femenism 

• Anonym (Werthers)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-17 16:00:32 följande:
    Partiet kunde ju ha omplacerat PL internt, degraderat honom ett steg... om han nu behövde straffas. Man behövde inte gå till polis och media. Men jag förstår att du aldrig har känt lojalitet med någonting utanför dig själv?
    Hederskultur handlar om lojalitet. Saker ska mörkas för att få ytan att verka bra (yta enligt den rådande kulturen) 
  • Anonym (??)

Jag är en tjej från mellanöstern.. lever inte längre med hederskultur. Har skaffat ett boende och nu bor jag själv och känner mig fri.

Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism