Anonym (Werthers) skrev 2024-04-17 15:10:54 följande:
Ändå är det moderaterna med Reinfeldt i spetsen som ffa drivit på en ökad invandring på den tiden. Det var också trendigt att kalla sin regering för feministisk och samtidigt inte följa en feministiskt politik. Alla människor är ändå människor.
Här kan jag återigen nämna att en feministisk ståndpunkt är inte en tolerans för misogyni, oavsett om någon väljer att kalla sig för feminister eller inte.
Tror f ö att det har varit en generell ståndpunkt bland många partier på den tiden innan missnöjespartier gick in och ville förändra vilket lett till en opinionsbildning. (av goda skäl kan jag tillägga)
Läste i en annan tråd för inte så länge sen en självutnämnd sd-man som ville att tvångsgifte mellan svenskar skulle införas. Han ville att män och kvinnor skulle paras ihop. Samma attityd mot kvinnor (misogyn) och feminism som man kan förvänta sig. Förväxlar kvinnor med feminister som vanligt, (eller väljer att förväxla) eller XXX som vill att( sd:s )heder ska bevaras.
Samma typ av hederskultur som inga svenskar egentligen vill ha. Det är väl klart att feminister (och andra som blir uppfattade som feminister) protesterar mot detta. Eftersom sd-mannen i mitt exempel är extremt invaggad i ett polariserande synsätt så blir dennes reaktion något i stil med ts. Att feminister tycker om invandrares misogyna åsikter.
Nu får du ju skilja på vad enskilda personer som säger sig ha sympatier för ett visst parti skriver på diverse forum, och vad partiet står för. Självklart står inte Sd för tvångsäktenskap, och de kan inte ansvara för allt som individer skriver på forum.
Och detta med kvinnan som blev tafsad på brösten på en våt fest, handlade inte heller om Sd:s "heder", utan om att det var onödigt att tappa röster. Eftersom partiet så väl behövde många mandat för att kunna rädda Sverige. Så borde den utsatta kvinnan också ha tänkt, och det gjorde hon väl också, men som sagt: hon övertalades av en "väninna" att anmäla. Väninnan hade säkerligen sina egna egoistiska skäl bakom detta.
Det är för övrigt vanligt i ALLA partier att man försöker sköta saker internt, så att partiet inte ska tappa röster. Men självklart finns det en gräns, där ett brott är så allvarligt att det inte kan hjälpas - man måste polisanmäla det ändå.
Men bäst är som alltid förebyggande åtgärder. När jag var aktivi Sd i en kommun, så hade vi nolltolerans mot alkohol. Alltså INGEN alkohol när vi var ute som parti på restaurang t.ex., just så att det inte skulle hända något pinsamt. Och vi fick också inskärpt i oss, att skulle vi gå ut i annat sällskap och dricka på krogen, så fick vi inte ha några blåsippor på kragen, och inte prata om att vi var Sd.