Anonym (Werthers) skrev 2024-12-03 20:52:05 följande:
Anonym (E) skrev 2024-12-03 20:43:34 följande:
De är inte för misogyni förstås men de kör med dubbla måttstockar och blundar för problemen. Jag jobbade med integration tidigare och har har sett otaliga exempel på det inom olika myndigheter.
Ett absurt exempel var ju när svenska regeringsföreträdare tog på sig slöja vid ett statsbesök i Iran när man VET att kvinnor torteras och mördas i det landet om de tar av slöjan eller bär den fel.
Det var samma regering som hävdade att den ägnade sig åt feministisk utrikespolitik. Det är ett rent hån. Förstår du vad jag menar då?
När van der Leyen var utrikesminister och besökte Saudi vägrade hon bära slöja och bar en byxdress vilket orsakade stora kontroverser men det brydde hon sig inte om för, som hon själv uttryckte det, så klär hon sig som hon vill. Det är civilkurage och feminism.
Eller när vänsterpolitiker ställde upp i hijab-uppropet som om det skulle vara ett problem i Sverige att vuxna kvinnor som vill bära hijab inte får det. Problemet är alla kvinnor som tvingas bära hijab av sin omgivning och jag har träffat många sådana kvinnor.
Det finns påstådda feminister som förringar hedersvåld, som Schyman och FI, för de kan sitta i sin privilegierade bubbla. Bara några tunnelbanestationer bort lever kvinnor i ett helvete av förtryck. Jag har träffat de här kvinnorna, jag har sett dem svårt skadade på kvinnojourer.
Det är också helt sjukt att man kan bli kallad transfob för att man påpekar den direkta faran i att män som har fått för sig att de är kvinnor och är dömda för vålds- och sexualbrott mot kvinnor ska få sitta på kvinnoanstalter, som han som styckmördade sin flickvän i Sverige.
Jag hävdar inte att de gillar misogyni, det var din tolkning, utan att deras ideologiska skygglappar möjliggör misogyni och låter den fortgå .
Du behöver också kunna skilja på personer och ideologier. Det borde säga sig självt att en feminist är mot hedersvåld. Att feminister på något sätt skulle vara för våld mot kvinnor är falskt. Du borde kunna vara kapabel att särskilja det här och genomskåda propaganda.
Om en förvirrad politiker tar på sig slöja är inte samma sak som att feminister gillar hedersvåld. Förstår du?
Det borde säga sig självt att feminister som är sharia polisers nyttiga idioter skiter hedersvåld.
Anonym (Werthers) skrev 2024-12-03 21:49:59 följande:
Någon kan kalla sig själv för feminist men vara för hedersvåld och misogyni parallellt. Gör det den till en feminist då?
Pseudo feminister har i alla tider fått kalla sej feminister.
"
Du behöver också kunna skilja på personer och ideologier"
Det handlar inte om åsikter folk har hållit för sej själva så blir som att påstå att man ska skilja på person och handling
Anonym (Werthers) skrev 2024-12-03 21:14:38 följande:
Har sett främlingsfientliga personer hävda att de vill få ut alla invandrare för att de våldtar kvinnor. Sett feminister mena att det är bara en ursäkt och används för att förminska debatten "mäns våld mot kvinnor"
Förstår du? Det här är en av anledningarna till att vissa inbillar sig att feminister gillar misogyna invandrare.
Sett feminister mena att det är bara en ursäkt och används för att förminska debatten "mäns våld mot kvinnor"
inte bara jag som har sett feminister/antirasister köra med den halmgubben
Kimberlé Crenshaw kritiserade, för över 30 år sen men man har på något sätt lyckats vända intersektionaliteten ut och in , det var inte menat att feminister skulle bli låga förväntningars rasister som skyddar män som slår kvinnor.
Det var mer menat att svarta kvinnor skulle få en extra röst än att vita privilegierade kvinnor och vita feministiska män skulle sparka nedåt, på svarta kvinnor.