• Anonym (Brak)

Invandrarkultur kontra feminism

Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?

• Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism
  • Anonym (E)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-04 23:29:15 följande:
    Så de vill ha bort misogyni och våld mot kvinnor men de är dåliga på det. Det är inte samma sak som att feminism vurmar för "invandrarkultur"

ja, jag känner att jag upprepar mig, men det verkar nödvändigt i den här tråden.
     Nej, det är det inte för jag har inte skrivit det heller. 
  • Tom Araya
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-05 00:50:05 följande:
    Det jag opponerar mig mot i ditt resonemang är att du verkar dra likhetstecken mellan feminism och en vilja att ha invandring. Det stämmer inte. Det är två helt olika saker. (Dessutom så är det väl känt att moderaterna vurmade för invandringen, men det är en helt annan sak) Du kanske tänker på ett motstånd mot rasism? Det är också en helt annan sak än feminism.

Du skuldbelägger feminismen för något som inte är feminism. Förstår du? Under en lång tid så har den propagandan framförts av politiska krafter. Du har blivit utsatt för en manipulativ propaganda. 
    Nu är det ju vänstern som utmålar sig som feministisk (och för den delen drivit ett antal frågor om jämlikhet) även om du och jag har en annan uppfattning om vad deras politik är i praktiken.
    Men vi ska kanske börja kalla vänstern för antifeministisk istället.
  • Tom Araya
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-05 00:50:05 följande:
    Det jag opponerar mig mot i ditt resonemang är att du verkar dra likhetstecken mellan feminism och en vilja att ha invandring. Det stämmer inte. Det är två helt olika saker. (Dessutom så är det väl känt att moderaterna vurmade för invandringen, men det är en helt annan sak) Du kanske tänker på ett motstånd mot rasism? Det är också en helt annan sak än feminism.

Du skuldbelägger feminismen för något som inte är feminism. Förstår du? Under en lång tid så har den propagandan framförts av politiska krafter. Du har blivit utsatt för en manipulativ propaganda. 
    Tom Araya skrev 2024-12-05 01:22:58 följande:
    Nu är det ju vänstern som utmålar sig som feministisk (och för den delen drivit ett antal frågor om jämlikhet) även om du och jag har en annan uppfattning om vad deras politik är i praktiken.
    Problemet är väl också att det inom vänstern finns de som drar likhetstecken mellan rasism och att uppmärksamma hederskultursproblematiken.

Men jag ger dig rätt i att moderaterna under kiwifruktens ledning gjorde en kappvändning mot abnorm migration.

• Anonym (Werthers)
    Tom Araya skrev 2024-12-05 01:22:58 följande:

Har du fått för dig att om ett parti kallar sig för feministiskt så är allt de gör något som ligger inom området feminism? Berättade tidigare att den enda definitionen på om ett parti är feministiskt (och väljer sig att kalla det) är att de ser strukturella orättvisor mot kvinnor och vill att det förändras. Det betyder inte att de aktivt måste göra något. 

Skulle de vara antifeministiska så skulle de t ex förespråka hedersvåld. Men det gör de inte eller hur? 

Feminister kallar det för de rosa glasögonen eller något liknande har jag för mig. Feminism existerar därmed inom det hela politiska spektrumet.

En högerfeminist ser kanske att kvinnors insatser som barnaföderskor behöver uppvärderas, att gifftermål och gemensam ekonomi är en faktor, en vänsterfeminist ser kanske att kvinnor behöver ett extra bidrag på lönen för att kompensera männens högre löner. En annan feminist kanske är medveten om att kvinnor tjänar mindre än män och blir våldsutsatta men gör ingenting åt saken, bara vet om det.

Ser du den röda tråden bland dessa feminister? Den gemensamma nämnaren? Därför kan du inte heller hävda att det är en feministisk tanke att vurma för invandrare.

Man kan ifrågasätta vänstern och hederskultur, men feministiskt är det inte att vurma för hedersvåld. Lär dig hålla isär saker.

• Xenia

TS har valt en felaktig och missvisande rubrik. Vad fasen är "invandrarkultur"?

Vad TS tycks mena är islam eller sharia.

• Tow2Mater
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-05 01:38:42 följande:

Har du fått för dig att om ett parti kallar sig för feministiskt så är allt de gör något som ligger inom området feminism? Berättade tidigare att den enda definitionen på om ett parti är feministiskt (och väljer sig att kalla det) är att de ser strukturella orättvisor mot kvinnor och vill att det förändras. Det betyder inte att de aktivt måste göra något. 

Skulle de vara antifeministiska så skulle de t ex förespråka hedersvåld. Men det gör de inte eller hur? 

Feminister kallar det för de rosa glasögonen eller något liknande har jag för mig. Feminism existerar därmed inom det hela politiska spektrumet.

En högerfeminist ser kanske att kvinnors insatser som barnaföderskor behöver uppvärderas, att gifftermål och gemensam ekonomi är en faktor, en vänsterfeminist ser kanske att kvinnor behöver ett extra bidrag på lönen för att kompensera männens högre löner. En annan feminist kanske är medveten om att kvinnor tjänar mindre än män och blir våldsutsatta men gör ingenting åt saken, bara vet om det.

Ser du den röda tråden bland dessa feminister? Den gemensamma nämnaren? Därför kan du inte heller hävda att det är en feministisk tanke att vurma för invandrare.

Man kan ifrågasätta vänstern och hederskultur, men feministiskt är det inte att vurma för hedersvåld. Lär dig hålla isär saker.

Hoppas inga fler feministiska partier kommer till makten, utan styret ska ske av icke-feministiska partier - vilka vill att orättvisor mot både kvinnor och män ska förändras.
  • Anonym (Buhuhuuuuu)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-13 06:48:09 följande:
    Invandrarkultur kontra feminism

Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?

Frågan är varför du gnäller som en liten pojke istället för att göra något åt alla dessa våldtäkter och kriminalitet själv? Varför gör inte du och alla män ingenting? Ni sitter i soffan med öl och chips och gnäller och skyller ifrån er, men vad gör ni? Ingenting. Den vita mannen är feg och tar inte ens mönstring. Blir det krig kommer den vite mannen göra allt för att slippa försvara sitt land och istället för att göra något aktivt så skriver ni sådana här trådar på Flashback och familjeliv. Gör något och sluta gnäll, och väx upp era lipsillar. 
  • Anonym (Buhuhuuuuu)

Skulle ni bli rånade skulle ni skicka fram flickvännen och springa därifrån själva. Ni är veka och fega. Ni sitter bakom en skärm och kastar skit på andra men vad gör ni åt situationen med kriminalitet och våldtäkter? Ingenting. Gör något aktivt för att stopps samhällsförfallet istället för att gnälla som småpojkar.

• Anonym (E)
    Anonym (Buhuhuuuuu) skrev 2024-12-05 02:51:57 följande:

Skulle ni bli rånade skulle ni skicka fram flickvännen och springa därifrån själva. Ni är veka och fega. Ni sitter bakom en skärm och kastar skit på andra men vad gör ni åt situationen med kriminalitet och våldtäkter? Ingenting. Gör något aktivt för att stopps samhällsförfallet istället för att gnälla som småpojkar.

Vilket jävla trams! Varför skulle ?den vite mannen? vara ansvarig för vad ?den brune mannen? gör och därför omvandla de nordiska länderna till samma kaos som i Mellanöstern? 

Svenskarna har röstat fram en regering som har juridiskt och polisiärt fokus på att lösa problemen i stället. Det är så man gör i fredliga Norden. Det får dessutom betydligt större effekt än om civilpersoner godtyckligt börjar attackera invandrare varav merparten är oskyldiga. 

Om du själv är en brun man så kan man ju undra varför så många bruna män, till skillnad från ukrainarna, har flytt till Sverige och lämnat kvar kvinnor och barn i stället för att stanna och slåss, om de nu är så mycket modigare än vita. 

Det är dessutom ett jävla tjöt om att Väst inte ska lägga sig i vad resten av världen sysslar med men när skiten träffar fläkten så är det nästan alltid en massa gnäll om varför Väst inte gör någonting för att lösa problemen. 

För övrigt har intresset för att göra värnplikt bland svenskar ökat markant sedan Ryssland attackerade Ukraina. Platserna räcker inte till eftersom försvarsmakten inte byggs ut i tillräckligt snabb takt, så I call bullshit även där. 

Om du är någon form av nazi så är du bara patetisk som skriver sådan skit på nätet. Det får mig att tänka på scenen i Er ist wieder da när Hitler återvänder och får ett klassiskt raseriutbrott när han ser dagens nazister, ett gäng lönnfeta löjliga clowner.

Du gör ju exakt det du anklagar andra för. 

• Postman
    Tow2Mater skrev 2024-12-05 02:33:25 följande:
    Hoppas inga fler feministiska partier kommer till makten, utan styret ska ske av icke-feministiska partier - vilka vill att orättvisor mot både kvinnor och män ska förändras.
    Exakt. Instämmer till fullo. 
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism