• Anonym (Brak)

Invandrarkultur kontra feminism

Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?

• Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism
  • Anonym (Werthers)
    Tow2Mater skrev 2024-12-05 02:33:25 följande:
    Hoppas inga fler feministiska partier kommer till makten, utan styret ska ske av icke-feministiska partier - vilka vill att orättvisor mot både kvinnor och män ska förändras.
    Tror du att ena utesluter det andra? 
  • Anonym (Werthers)
    Postman skrev 2024-12-05 11:01:05 följande:
    Exakt. Instämmer till fullo. 
    Hur ser den här automatiska uteslutningen av mäns orättvisor ut? Tror du det handlar om en vågskål? Kan du ge exempel? 
  • Tow2Mater
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-05 12:51:43 följande:
    Tror du att ena utesluter det andra? 
    Precis som Vit Makt grupper kan se orättvisor mot färgade och vilja att det förändras, behöver det ena inte utesluta det andra, men jag ser det som ganska troligt. Bättre att stödja de som jobbar för allas intressen eftersom det är en jämställdhetsfråga, och inte redan i sin definition bara ser till en grupps intressen och kanske helt blundar för andras.
  • Anonym (Werthers)
    Tow2Mater skrev 2024-12-05 13:42:09 följande:
    Precis som Vit Makt grupper kan se orättvisor mot färgade och vilja att det förändras, behöver det ena inte utesluta det andra, men jag ser det som ganska troligt. Bättre att stödja de som jobbar för allas intressen eftersom det är en jämställdhetsfråga, och inte redan i sin definition bara ser till en grupps intressen och kanske helt blundar för andras.
    Du killgissar med andra ord.
  • Anonym (Werthers)

Jag tror det kan vara svårt att vara för jämställdhet om man inte ser/ blundar för t ex våld mot kvinnor och kvinnors lägre ekonomiska makt. Dvs feministiska "glasögon"

Då blir ju slutsatsen att dessa tror att kvinnor ska ha mer ekonomisk makt än män, eller en mer tryggare tillvaro än vad män har. Det är inte feminismens syfte. Även det här är en viss manipulativ propaganda som kablas ut. Tror det härstammar från en misogyn uppfattning från grunden.

• Marmite Devil
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-05 14:18:25 följande:

Jag tror det kan vara svårt att vara för jämställdhet om man inte ser/ blundar för t ex våld mot kvinnor och kvinnors lägre ekonomiska makt. Dvs feministiska "glasögon"

Då blir ju slutsatsen att dessa tror att kvinnor ska ha mer ekonomisk makt än män, eller en mer tryggare tillvaro än vad män har. Det är inte feminismens syfte. Även det här är en viss manipulativ propaganda som kablas ut. Tror det härstammar från en misogyn uppfattning från grunden.

Ja, män som har svårt att attrahera kvinnor verkar ha som svårast för feminism. Och väldigt svårt att begripa vad feminism är. 
  • Anonym (Werthers)
    Marmite Devil skrev 2024-12-05 14:31:29 följande:
    Ja, män som har svårt att attrahera kvinnor verkar ha som svårast för feminism. Och väldigt svårt att begripa vad feminism är. 

Typ incels? De har väl en misogyn attityd från början. Feminism likställs då med kvinnor antar jag men det är mer accepterat att rikta sitt förakt mot feminism då det bedrivs en hel del propaganda. Man kan dra slutsatsen att det egentligen handlar om förtäckt förakt mot kvinnor då, då mycket av föraktet inte har att göra med feminism öht. Enbart kvinnor.

Läste i någon tråd där någon antifeminist tog upp kvinnors förlossningsvård som något negativt som drabbade män på något underligt sätt och som berodde på feminism enligt denne. Det är som att logiken har flygigt ur rummet.

Tror många har svårt att förstå vad feminism är.

• Marmite Devil
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-05 14:44:36 följande:

Typ incels? De har väl en misogyn attityd från början. Feminism likställs då med kvinnor antar jag men det är mer accepterat att rikta sitt förakt mot feminism då det bedrivs en hel del propaganda. Man kan dra slutsatsen att det egentligen handlar om förtäckt förakt mot kvinnor då, då mycket av föraktet inte har att göra med feminism öht. Enbart kvinnor.

Läste i någon tråd där någon antifeminist tog upp kvinnors förlossningsvård som något negativt som drabbade män på något underligt sätt och som berodde på feminism enligt denne. Det är som att logiken har flygigt ur rummet.

Tror många har svårt att förstå vad feminism är.

Både inveks och andra som inte lyckas så bra på dejtingmarknaden tror jag. 

Tror absolut att förakt har en hel del med det att göra, och att en del män nog tycker på riktigt att kvinnor borde finnas till för att behaga dem. Då blir feminism obekvämt. 

Sedan denna ständiga ovilja att begripa att feminism handlar om jämlikhet, inte något annat. 

• Postman
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-05 12:55:15 följande:
    Hur ser den här automatiska uteslutningen av mäns orättvisor ut? Tror du det handlar om en vågskål? Kan du ge exempel? 
    Jag vill ha politiker som arbetar och skapar lagar för alla. Feministiska politiker sätter kvinnofrågor i första hand, då ingår inte alla. 
  • Anonym (Werthers)
    Marmite Devil skrev 2024-12-05 15:22:11 följande:

Både inveks och andra som inte lyckas så bra på dejtingmarknaden tror jag. 

Tror absolut att förakt har en hel del med det att göra, och att en del män nog tycker på riktigt att kvinnor borde finnas till för att behaga dem. Då blir feminism obekvämt. 

Sedan denna ständiga ovilja att begripa att feminism handlar om jämlikhet, inte något annat. 

Ja, feminism handlar om jämlikhet, fast sett från ett kvinnoperspektiv där feminister vill sträva åt att få samma löner, trygghet osv. Det motarbetar därför inte jämlikhet på andra områden som gäller män. Men det är en del antifeminister som har fått för sig det. En del antifeminister tror också att feminister ska ansvara för mansfrågor. Kanske vad gäller föräldraledighet. här kan saken skifta. En del feminister vill att kvinnor ska ta allt ansvar för barnen, (men bli uppvärderade och få en ekonomisk trygghet kanske) en del feminister vill att föräldraledigheten ska delas lika.

Vad en del antifeministerna vill vet man inte. Allt som har med feminism ska motarbetas, skuldbeläggas gärna med en offermentalitet, vill de ha mer tid med sina barn och gå på en del feministers sida eller inte? Ingen som vet. Ingen som är uttalat emot feminism driver något verkar det som.

Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism