Anonym (.) skrev 2024-04-10 14:12:07 följande:
Det är väl inte relevant när tråden inte handlar om de orden. What about sambo, barn, stockholmare, läkare. Det är whataboutism
Det jag gör är att ifrågasätta TS argument och påvisa att de är ologiska och alltså inte är användbara. Om man säger sig ogilla äpplen för att det är sött men samtidigt påstår sig älska bananer så ljuger man uppenbarligen om orsaken till att man ratar äpplen. Båda är söta, men man kanske är orolig för mask i äpplena, tex.
Om TS ogillar nya ord med politisk bakgrund hade ord som arbetslinjen och jobbskatteavdrag också fått sig en känga. Hade TS ogillat orden eftersom de döljer kön hade han även ogillat andra ord som gör samma sak. Men det verkar han inte göra, alltså ljuger han om den verkliga orsaken till att han ogillar orden och vi kan konstatera att hans argument inte håller och han därmed förlorar debatten - OM han inte dyker upp med några nya, bättre argument. Men än så länge har han valt att inte bemöta kritiken.
Var och en får tycka som den vill om de aktuella orden. Men ska man driva en logisk argumentation kring dem, som TS försöker göra, så får man vara beredd på att argumenten skärskådas, och, som i detta fall, bevisas vara ologiska.
Jag köper argumentet: Jag ogillar de här orden eftersom jag tycker om den gamla sortens könsroller och familjekonstellationer. Nya saker som homosexualitet, regnbågsfamiljer mm gör mig orolig.
Men att låtsas att det rör sig om logik bakom den åsikten - det köper jag inte.