• Anonym (mamma)

Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?

Han ville separera, jag ville fortsätta som särbo. 
    Dom första åren umgicks vi en del. Vi åkte på semestrar tillsammans, vi följde oftast med till den andres släkt och vänner. Och vi umgicks hemma hos varandra på middagar och kollade tv osv. 

Nu blir det mer och mer att han nackar nej till att komma hit och att följa med på saker. Hans släkt och vänner bjuder fortfarande mig, så jag är ju med när vi är där. Det har då lett till att han träffar barnen mindre.

Nu vill han ha barnen halvtid utan att jag är med. Det skulle betyda att jag förlorar massa tid med barnen.  Alltså om jag åker på semester med barnen en helg och han väljer att inte följa med är det hans val. (Självklart får han styra vad vi ska göra) Det betyder inte att jag inte ska få träffa barnen nästa helg. Tycker jag. 

Han säger att han inte träffat nån ny, men det kan ju såklart vara så att han har det.

• Svar på tråden Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?
  • EnAnonumius
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-29 10:44:14 följande:
     Men förstår att jag borde varit tydligare. 
    Som sagt folk svara på den informationen du ger.. Inget annat.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (mamma)
    EnAnonumius skrev 2024-03-29 12:47:46 följande:
    Som sagt folk svara på den informationen du ger.. Inget annat.
    Ok, men i trådstart står det i alla fall

Hans släkt och vänner bjuder fortfarande mig, så jag är ju med när vi är där. 

Så ändå ganska tydligt jag följer med när vi är där. (alltså jag följer med exet och barnen dit. 
  • EpicF
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-29 15:38:22 följande:
    Ok, men i trådstart står det i alla fall

Så ändå ganska tydligt jag följer med när vi är där. (alltså jag följer med exet och barnen dit. 
    Nej, det är tydligt att du blir med barnen dit. Om ditt ex blir med eller inte är väldigt otydligt. 

Inlägg 207, där du kommer med en förklaring som också tolkas som att exet inte blir med om du är där. 

"Nu blir det mer och mer att han nackar nej till att komma hit och att följa med på saker.  

Betyder t.ex. att han inte är med på middag med mina vänner eller följer med till stranden. 

Jag t.ex. att jag blir bjuden på barnens kusiners födelsedagskalas av hans syskon. 

Det har då lett till att han träffar barnen mindre.

Betyder att eftersom jag kommer när jag blir bjuden träffar jag barnen då, medan han tackar nej och därför INTE träffar barnen vid motsvarande tillfällen. "

Här skriver du faktiakt att han inte blir med när du blir bjuden till hans släkt. Ett exempel du tog haeär att han syskon bjöd dig med barn på födelsedagskalas och han väljer att inte komma pga dig och då träffar barnen mindre. 
  • Anonym (mamma)
    EpicF skrev 2024-03-29 16:10:08 följande:
    Nej, det är tydligt att du blir med barnen dit. Om ditt ex blir med eller inte är väldigt otydligt. 

Inlägg 207, där du kommer med en förklaring som också tolkas som att exet inte blir med om du är där. 

"Nu blir det mer och mer att han nackar nej till att komma hit och att följa med på saker.  

Betyder t.ex. att han inte är med på middag med mina vänner eller följer med till stranden. 

Jag t.ex. att jag blir bjuden på barnens kusiners födelsedagskalas av hans syskon. 

Det har då lett till att han träffar barnen mindre.

Betyder att eftersom jag kommer när jag blir bjuden träffar jag barnen då, medan han tackar nej och därför INTE träffar barnen vid motsvarande tillfällen. "

Här skriver du faktiakt att han inte blir med när du blir bjuden till hans släkt. Ett exempel du tog haeär att han syskon bjöd dig med barn på födelsedagskalas och han väljer att inte komma pga dig och då träffar barnen mindre. 
    Missade du orden "vid motsvarande tillfällen" på slutet? Alltså jag följer med till hans släkt. Han följer inte med vid motsvarande tillfällen. Alltså inte samma tillfälle. Utan motsvarande. Alltså till min släkt. 
  • EpicF
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-29 18:43:59 följande:
    Missade du orden "vid motsvarande tillfällen" på slutet? Alltså jag följer med till hans släkt. Han följer inte med vid motsvarande tillfällen. Alltså inte samma tillfälle. Utan motsvarande. Alltså till min släkt. 
    Nej, då jag missade inte de orden. Han följer inte med till sin släkt för att du är med och han följde heller inte med till din släkt för att du är med. 

Det är faktiskt vad du skriver. 

Du ska tacka nej till att följa med till hans släkt. Det är de ända rätta. Låt han få åka själv med barnen till sin släkt, utan dig. 
  • Anonym (mamma)
    EpicF skrev 2024-03-29 19:07:11 följande:
    Nej, då jag missade inte de orden. Han följer inte med till sin släkt för att du är med och han följde heller inte med till din släkt för att du är med. 

Det är faktiskt vad du skriver. 

Du ska tacka nej till att följa med till hans släkt. Det är de ända rätta. Låt han få åka själv med barnen till sin släkt, utan dig. 
    Jag tror du är lite trög. 
  • EnAnonumius
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-29 19:16:39 följande:
    Jag tror du är lite trög. 
    Jag tro att du är antingen väldigt lat, eller har slut på argument.

Att lägga med motivering och eventuella förtydligande var tydligen för jobbigt för dig på varför du anser någon är trög..

• Anonym (mamma)
    EnAnonumius skrev 2024-03-29 19:31:58 följande:
    Jag tro att du är antingen väldigt lat, eller har slut på argument.

Att lägga med motivering och eventuella förtydligande var tydligen för jobbigt för dig på varför du anser någon är trög..
    Jag har förtydligat flera gånger. Har du inte heller fattat än? 
  • EpicF
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-29 19:46:05 följande:
    Du snurrar in dig olika förklaring som alla visar på samma sak. 

Varför kan du inte bara sluta umgås med ditt ex släkt och låta honom få ha sin släkt ifred?
    Varför måste du vara så efterhängsen och klamra dig fast till något du inte längre tillhör? 
    Och ditt beroende till dina barn är allt annat än normalt. 
  • EnAnonumius
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-29 19:46:05 följande:
    Jo jag har fattat att du inte läst vad min post innan du svarade. Det är väldigt tydligt.
    Jag efterfrågade en förklaring om varför  du ansåg EpicF vara trög. Det var du för lat till att

Men för att ge dig en ärlig chans.

Vilka inlägg har du förtydligat flera gånger att EpicF är trög? Jag hittar inte dessa inlägg där du förtydligat att EpicF är trög.

Däremot hittade jag ett påhopp i inlägg #256

Jag skrev detta:

"Att lägga med motivering och eventuella förtydligande var tydligen för jobbigt för dig på varför du anser någon är trög.."

Svar på tråden Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?