Elisa02 skrev 2024-02-22 22:17:06 följande:
Nu var inte detta riktat till mig men tycker ärligt talat det var dåliga skäl hon nämnde. Svaret på din fråga är uppenbarligen att vissa klarar det och andra inte. Men de flesta får inte se ultraljudet innan en abort, det fick jag. Jag klarade inte att ?ta bort? mitt barn trots hur hon kom till och jag ångrar det inte en sekund (fast att det är väldigt tufft ibland) då jag antagligen hade mått mycket sämre idag om jag hade gjort det - och mitt barn lever och mår bra
Skulle säga att era situationer inte alla är jämförbara. Du var tveksam till att behålla för att pappan var en idiot och barnet blev till på ett fruktansvärt sett.
TS har tre små barn som hon behöver ta hänsyn till. Och jo, det blir väldigt mycket dyrare att ha fyra barn. Själva bebisen kostar inte så mycket men det blir utebliven arbetsinkomst vid föräldraledighet och vabb. De behöver kanske köpa en större bil och bostaden kanske blir på sikt kanske för liten.
Sen måste föräldrarna orka tillgodose ytterligare ett barns behov. Det är inte alla som orkar med fyra små barn, nattsömnen kan ju bli väldigt förstörd om fler än ett barn vaknar ofta.
Sen blir barnen tonåringar och det är inte direkt gratis.