Inlägg från: FiaLisannnN |Visa alla inlägg
  • FiaLisannnN

Erfarenhet av abort när hjärtat säger nej?

Eran familjetillvaro är ju redan instabil så varför o helvete ska du göra den än mer instabil genom att sätta ytterligare ett barn till världen? Du vet att man ska kunna ta hand om sin egen avkomma utan hjälp från samhället?? Om ekonomin redan nu är ett problem så kommer det knappast bli lättare med ytterligare ett barn. Lägg sedan på att pappan troligtvis kommer att dra då all hans frihet i princip är utraderad en lång tid framöver.

Nej, börja tänk med hjärnan är mitt tips för det har uppenbarligen inte gått så bra genom att bara använda hjärtat.

• FiaLisannnN
    Emmamiman skrev 2024-02-22 21:41:16 följande:
    Nä jag vet mitt hjärta är jävligt konstigt ibland. Jo jag vet alla rationella argument men hur ska jag kunna ta bort en 4cm litet kryp som redan sprattlar? Svara gärna på det. 
    Hur skulle din situation se ut med fyra barn? Kommer du snabbare ut i arbete? Kommer ni få en mer robustare ekonomi? Hur kommer ni klara av att ge alla era barn den stimuli som dom behöver? Vad gör du om pappan drar? Vad gör du om barnet är svårt sjukt? Hur ser er framtid ut om 10 år?

Räcker det?
  • FiaLisannnN
    Elisa02 skrev 2024-02-22 22:09:47 följande:

Ekonomiskt får man bistånd om inkomster inte räcker till. Man kan även ta hjälp från kyrkan, andra aktörer och privatpersoner. Vi är många som kan skänka nödvändigheter, barnkläder osv. Sedan borde det inte vara mycket dyrare med fyra barn än tre, i synnerhet inte om man sparat kläder och annat. Övrigt stöd finns ju till exempel i form av psykologkontakt. Kan det också vara så att din man ångrar sig senare i graviditeten/när barnet är fött?

Ifall du läste mitt tidigare inlägg här i tråden förstår du nog att jag inte hade bra förutsättningar när jag blev gravid, men vi klarar oss fint. Jag studerar en högre utbildning men har också tid för mitt barn. Sverige är inget land där man ska behöva prioritera bort ett barn på grund av ekonomi eller liknande. Inte heller behöva göra abort på grund av sin partner

Herregud vilket verklighetsfrånvänt inlägg. Märks att du har noll koll på både skyddsnät och ekonomi. Vadå inte dyrare än tre barn? Min femåring är uppenbarligen bättre på att räkna än vad du är. 

Ett riktigt tramsinlägg du bjuder på. Men du verkar riktigt kokoloco givet att du dessutom valde att föda barnet som din våldtäktsman var med och skapade. Helt jävla sinnessjukt och så oerhört taskigt mot BARNET.
  • FiaLisannnN
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 07:19:15 följande:
    Förutom att hon har rätt.
    Och vad ger dig rätt att kalla henne för "kokoloco"? För att hon tog ett beslut som du inte hade tagit?

Helt jävla sinnesjukt och så oerhört taskigt att sparka på en ung tjej som gör så gott hon kan. 
    Hennes dotter lever för att hon inte gjorde som du propagerar för, känns det ok med dig eller önskar du livet ur henne pga att hennes odugling till våldtäktsfarsa är en idiot?

Skärpning!
    I vilka delar har hon rätt menar du? Att ytterligare ett barn inte kostar så mycket extra? Nej, har man redan 0 så är det så klart att ytterligare ett till barn inte påverkar så mycket.. Men flesta av oss går inte in med inställningen att vi ska låta samhället försörja oss och de flesta av oss vill leva ett drägligt liv och kunna göra saker utan att behöva vända på varenda krona.
  • FiaLisannnN
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 08:57:08 följande:
    I allt hon skrev.
    Resten finns i mina kommentarer, bara att klicka på "visa endast".
    "Ok", då vet vi att du också lever på bidrag och har 0 handlingsutrymme. Ni båda har fel.
  • FiaLisannnN
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 13:23:49 följande:
    De enda bidrag jag har haft under mitt snart 60 år långa liv är barnbidrag för två barn, samt bostadsbidrag i yngre dagar under ett par år.
    Har inte lyft ett enda bidrag i övrigt.

Det betyder inte att jag ser ner på dem som av nöd behöver göra det, till skillnad från dig.
    Jag ser inte ner på någon. Däremot så tycker jag det är åt helvete fel att skaffa barn på premissen att samhället ska försörja det.
  • FiaLisannnN
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 15:34:18 följande:
    Och jag har inte sagt emot det.
    Du måste börja tänka när du läser.
    Indirekt så har du det. Om du har så pass stora problem med läsförståelsen så kanske du borde läsa barnböcker istället för att engagera dig på ett forum?
  • FiaLisannnN
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 16:25:29 följande:
    Indirekt?  // Drömmer Haha, när argumenten tar slut. Flört

Lycka till med allt, du lär behöva det.
    Grälsjuka individer lägger jag inte energi på, så varsågod och släng ut en sista dräpande kommentar.
    Jag lovar att inte bemöta den.
    Så du tycker att ts ska göra abort?
  • FiaLisannnN
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 18:27:31 följande:
    Hon skrev det där för att provocera mig, för att få mig att fortsätta att kommentera hennes dumheter.

Inget att lägga energi på. {#emotions_dlg.flower}
    Inget att lägga energi på eftersom du vet att jag har rätt. Men fortsätt du att "spela" dum.
  • FiaLisannnN
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-23 20:41:06 följande:
    Ja, fast det är ändå skillnad på att göra det med flit och att ha blivit gravid av misstag. Tycker du ska lägga ditt krut på de invandrare som hämtar hit brudar ifrån hemlandet i stället - de får komma in här som "anhöriginvandrare", och sedan börjar babyverkstaden på en gång. Inte ens en tanke på att kvinnan skulle lära sig svenska och etablera sig på den svenska arbetsmarknaden först, innan de många barnen effektivt hindrar det.

Jag tycker inte att man ska behöva känna dåligt samvete för att man behåller ett barn, bara för att man inte kan försörja det själv i det första läget. Att döda ett oskyldigt väsen är något mycket värre. Och ofta ligger ju även ett svek från barnafadern bakom att det blev så. Han pratade fint om en framtid tillsammans, men sedan när det blev på riktigt p.g.a. graviditeten, fick han kalla fötter...
    Vad sägs om att läsa ts inlägg innan du börjar predika en massa strunt?
  • FiaLisannnN
    Anonym (Jfnf) skrev 2024-02-23 21:20:44 följande:

Ts funderade ju nyss på abort för barnet hade ett visst kön så det säger väl en del  

Ja, det säger extremt mycket. Inte många högskolepoäng där direkt.
  • FiaLisannnN
    Anonym (Struntprat) skrev 2024-02-24 11:58:23 följande:
    Måste bara fråga, hur blev du så bitter?
    Varför klankar du ner på alla?

Nu ska jag iofs inte vara bättre  just i det här fallet, men dina högskolepoäng räknar man nog på ena handens fingrar.
    Om jag ska summera dina alster i tråden så räcker det med att jag skriver att du är en idiot.
  • FiaLisannnN
    Elisa02 skrev 2024-02-24 20:03:22 följande:
    Du håller en väldigt låg nivå här i tråden. Sorgligt att som vuxen människa trycka ner andra människor bakom en skärm. Det tyder både på låg utbildning och att du inte mår särskilt bra. Mår du bättre av att kalla någon du inte vet något om för en idiot?
    Jag tycker uppriktigt sagt synd om dig och jag hoppas att du får proffesionell hjälp för det är inte normalt att vilja föda fram sin våldtäktsmans avkomma. Du är uppenbarligen skadad både emotionellt och funktionellt och det vore rent ut sagt för jävligt om ditt barn tog skada av att du är som du är.
Svar på tråden Erfarenhet av abort när hjärtat säger nej?