Elisa02 skrev 2024-02-23 17:32:23 följande:
Eller så menade hon något annat med sin kommentar...? Till exempel skillnad på att planera barn för att samhället ska försörja det, och hamna i en utsatt situation där man behöver välja mellan att ta bidrag och göra abort efter vecka 12 (vilket innebär att ta livet av något som lever samt riskera sin psykiska hälsa, om man har känslor för barnet i magen vilket dock inte alla har). Dessutom är barnafödandet i Sverige rekordlågt. Kanske TS barn kan bli en medborgare som bidrar till samhället, ifall TS är vettig vilket dock är svårt att veta bakom en skärm. Där hoppas jag bara hon tar ett klokt beslut, utifrån att kärlek och trygghet i olika former är det viktigaste för ett barn.
Något som är lätt framför en skärm är ju dock att kasta skit på andra. Jag skulle kunna stå för allt jag sagt här IRL. Däremot tror jag inte du skulle våga stå framför mina ögon och säga det du skrev innan, dvs: "Du verkar riktigt kokoloco givet att du dessutom valde att föda barnet som din våldtäktsman var med och skapade. Helt jävla sinnessjukt och så oerhört taskigt mot BARNET."
Det har inte slagit dig att jag var i en sjukt tuff situation då när jag var 18 år gammal? och även kommer bidra mer till staten under min livstid än vad de allra flesta gör. Du som försöker få oss framstå som några som lever på bidrag - Jag får barnbidrag som alla andra och studiebidrag nu för jag går en högre samhällsviktig universitetsutbildning.
Hon skrev det där för att provocera mig, för att få mig att fortsätta att kommentera hennes dumheter.
Inget att lägga energi på.