• Emmamiman

Erfarenhet av abort när hjärtat säger nej?

Hej,

jag är oplanerat gravid och hr tre ganska små barn sedan innan. Min sambo vill verkligen nye ha fler utan vill fokusera på de barn vi redan har. Vi har det tufft ekonomiskt just nu och han är rädd för en massa saker. Jag är i vecka 11+2 och det känns så fel att göra abort. Någon med liknande er här? Känns som jag förstör min familj om jag behåller, men det är ju såklart inte säkert.

• Svar på tråden Erfarenhet av abort när hjärtat säger nej?
  • Anonym (Karin)
    Emmamiman skrev 2024-02-22 18:22:31 följande:
    Varför säger du så?
    Han vill ju inte ha fler barn. 
  • Anonym (H)
    Emmamiman skrev 2024-02-22 18:22:31 följande:
    Varför säger du så?
    För att han vill inte ha barn och det är du som får göra abort eller kanske flera aborter i framtiden mot din vilja. 

Preventivmedel ger inte 100 % skydd.
  • Anonym (dd)

TS ville ändå inte ha en pojke. Låt henne göra abort.

• Anonym (A)
    Anonym (dd) skrev 2024-02-22 18:38:40 följande:

Det står inget sånt i trådstarten, onödig kommentar
  • Anonym (Lis)
    Anonym (A) skrev 2024-02-22 18:42:47 följande:
    Men i trådskaparens andra tråd står det.
  • Elisa02

Hej. Jag förstår att det är ett svårt beslut, det var det för mig också men jag behöll min dotter trots att hon blev till av en grov våldtäkt så har ärligt talat ganska svårt att förstå att människor gör abort av skäl som dina. Du har ingen skyldighet mot pappan att göra det. Han valde att ta risken. Barnet är också ganska utvecklat i vecka 12 och har du de här känslorna tror jag inte du kommer må bra av en abort

• Emmamiman
    Anonym (A) skrev 2024-02-22 18:42:47 följande:

Jag VILL INTE göra abort. Därav dessa trådstarter. Men det hade varit enklare om det varit en flicka. Och jag vet att detta är kontroversiellt, jag vet att jag är dumma huvudet. Så jag ber om någon som tänker klarare här utan elakheter. 

• Emmamiman
    Anonym (dd) skrev 2024-02-22 18:38:40 följande:

Jag VILL INTE göra abort. Därav dessa trådstarter. Men det hade varit enklare om det varit en flicka. Och jag vet att detta är kontroversiellt, jag vet att jag är dum i huvudet. Så jag ber om någon som tänker klarare här utan elakheter. 
  • Elisa02
    Emmamiman skrev 2024-02-22 19:13:09 följande:
    Jag VILL INTE göra abort. Därav dessa trådstarter. Men det hade varit enklare om det varit en flicka. Och jag vet att detta är kontroversiellt, jag vet att jag är dum i huvudet. Så jag ber om någon som tänker klarare här utan elakheter. 
    Då skulle jag säga: Gör det inte.
    Kärlek till dig och barnen. Det finns stöd att få och ni kan få ett så fint liv
Svar på tråden Erfarenhet av abort när hjärtat säger nej?