Elisa02 skrev 2024-02-23 06:53:56 följande:
Hoppas du också är ung då du trycker ner mig som är ung och inte vet exakt allt om allt. Har hört det från folk som själv har flera barn, att om man sparat mycket blir det inte mycket dyrare. Det kan väl vara så också? Förstår att vi är olika, men jag skulle kämpa för barnet i magen som faktiskt redan finns
Detta är inte min tråd men du kan ju i fortsättningen försöka förmedla åsikter mer konstruktivt. Såklart önskar jag att min dotter haft en stabil biologisk pappa som hon kunde träffa. Förstår att du har fördomar men du vet i princip inget om hennes situation, och hur hon blev till är inte något hon kommer få veta under sin barndom eller någonsin kommer behöva veta exakt
Skit i henne, du har ju rätt i det du säger.
Har man inte medel så att man klarar sig så finns ett skyddsnät och det ska vi vara jävligt tacksamma för. Sen så bör man inte skaffa barn på de premisserna, men är det som det är så... tja, är det.
Du har också rätt i att det inte är så himla mycket dyrare med fyra barn än tre. Mindre barn kan iaf ärva varandras kläder, leksaker, cyklar, det mesta faktiskt. Och det finns organisationer som du också nämner, FB-grupper mm.
Utöver det så kryddas barnbidragen rejält ju fler ungar man har. Bara i barnbidrag och under håll skiljer det 2260 spänn i månaden om man har tre istället för fyra.
Nu är min personliga åsikt att det där med flerbarnstillägg är åt helvete fel, men det är en annan fråga.
En extra unge är, precis som du säger, ingen större ekonomisk belastning.
Så skit i henne som gav sig på dig, en femåring har ju inte ens lärt sig enkel matematik ännu. Även om hon troligtvis kommer att hävda att ungen räknar ekvationer sedan flera år efter att jag skrivit detta.
Att du behöll ditt barn har hon heller inte med att göra, så bara skit i henne. I kvadrat.
Förstår av ett senare inlägg från dig att du är ung, gissar på (enligt ditt nick) att du är född 2002. Isåfall är jag gammal nog att vara din mormor/farmor.
Men jag står på din sida av den enkla anledningen att du har rätt.
Låt inte elaka människor trycka ner dig och lycka till med allt.