Elisa02 skrev 2024-02-22 22:09:47 följande:
Ekonomiskt får man bistånd om inkomster inte räcker till. Man kan även ta hjälp från kyrkan, andra aktörer och privatpersoner. Vi är många som kan skänka nödvändigheter, barnkläder osv. Sedan borde det inte vara mycket dyrare med fyra barn än tre, i synnerhet inte om man sparat kläder och annat. Övrigt stöd finns ju till exempel i form av psykologkontakt. Kan det också vara så att din man ångrar sig senare i graviditeten/när barnet är fött?
Ifall du läste mitt tidigare inlägg här i tråden förstår du nog att jag inte hade bra förutsättningar när jag blev gravid, men vi klarar oss fint. Jag studerar en högre utbildning men har också tid för mitt barn. Sverige är inget land där man ska behöva prioritera bort ett barn på grund av ekonomi eller liknande. Inte heller behöva göra abort på grund av sin partner
Herregud vilket verklighetsfrånvänt inlägg. Märks att du har noll koll på både skyddsnät och ekonomi. Vadå inte dyrare än tre barn? Min femåring är uppenbarligen bättre på att räkna än vad du är.
Ett riktigt tramsinlägg du bjuder på. Men du verkar riktigt kokoloco givet att du dessutom valde att föda barnet som din våldtäktsman var med och skapade. Helt jävla sinnessjukt och så oerhört taskigt mot BARNET.