• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (hm)
    Anonym (60-taggen) skrev 2024-03-08 09:27:51 följande:
    Om det är jag som är den "gode herren" så vill jag meddela att jag är kvinna.
    Och tänka sig, men en yngre man. Dock inte så mycket som 15 år, men ändå, över tio iaf.
    Och det är ju ingen som säger att din yngre man inte märker av din ålder heller, ellerhur? Det är inte så att jag går runt och informerar min man om att åldersskillnaden märks av ju äldre han blir.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (hm) skrev 2024-03-08 09:07:00 följande:

Och med det sagt vill jag inte trycka ner varken ålderskillnad eller åldrande. Jag ville att TS skulle ta sig en tankeställare för ålderskillnaden ÄR stor oavsett vad ni själva tycker. Jag lever i det och ser det varje dag. Jag är 35, gift och med en hel barnaskara. vi har 14 år tillsammans. Det är en ENORM skillnad på honom nu om man jämför med när han var i 30 års åldern och vi träffades. då är han ändå skitsnygg, håller hälsa och gymmar. Men det finns andra aspekter än utseende att ha i åtanke här. 

Att vi alla åldras är en självklarhet men det skiljer lite mellan män och kvinnor.  En 50-årig man skiljer sig inte mycket från när han var 40, medan en kvinna som kommer in i klimakteriet någon gång mellan 40 och 50 upplever sig själv som mycket äldre vid 50 än hon var vid 40.  

Det viktiga är hur man uppfattar sin egen ålder. inte hur man uppfattas av omgivningen.  Min man är nästan 20 år äldre, själv är jag i dag 48 och känner att jag börjar bli gammal, är inte längre fruktsam, måste ta hormon tillskott så att jag inte torkar ihop totalt. Medan min man går på som vanligt

När jag tänker på det så om jag ser mig omkring i vänkretsen, familjen mm. så brukar skilsmässorna komma just när kvinnan är i min ålder. 
     Det kanske till och med är en liten fördel för kvinnan om mannen är ganska mycket äldre då risken att bli utbytt vid 50 är lägre
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (60-taggen) skrev 2024-03-08 09:25:19 följande:
    Det låter inte hårt, det kanske är så att din man inte hade lika stor tur i genlotteriet som många andra.
    Den enda genen du och vissa andra med åldersnoja i denna tråd verkar ärvt är en överdriven förmåga till förnekelse och det är inte "lyckligt" på nåt sätt utan bara tragiskt.

Jag menar tror man på allvar att man har såna fantastiska gener att man åldras så långsamt att man är så gott som 30 när man är 60 så har man ju allvarliga problem med sig själv.
  • Anonym (hm)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-08 13:43:39 följande:
    Den enda genen du och vissa andra med åldersnoja i denna tråd verkar ärvt är en överdriven förmåga till förnekelse och det är inte "lyckligt" på nåt sätt utan bara tragiskt.

Jag menar tror man på allvar att man har såna fantastiska gener att man åldras så långsamt att man är så gott som 30 när man är 60 så har man ju allvarliga problem med sig själv.
    TACK ☝🏼 
  • Anonym (60-taggen)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-08 13:43:39 följande:

Vet du vad, jag har ingen åldernoja. Inte för fem öre.
    Inte heller lever jag i förnekelse, det är ett faktum att vissa åldras fortare än andra. Även om du i din ungdom kanske inte förstår det. Och det är ok.

Ingenstans har jag påstått att jag är "så gott som 30" heller. Du kan väl iallafall hålla dig till det jag har skrivit.

Andas nu bara och betänk att om du har tur så kommer du också en dag vara 60. Tänk på att vara rädd om dig och leva sunt, så kanske du en dag är där jag är idag och får spydigheter från någon ung människa utan erfarenhet.
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (60-taggen) skrev 2024-03-08 15:04:10 följande:
    Vet du vad, jag har ingen åldernoja. Inte för fem öre.
    Inte heller lever jag i förnekelse, det är ett faktum att vissa åldras fortare än andra. Även om du i din ungdom kanske inte förstår det. Och det är ok.

Ingenstans har jag påstått att jag är "så gott som 30" heller. Du kan väl iallafall hålla dig till det jag har skrivit.

Andas nu bara och betänk att om du har tur så kommer du också en dag vara 60. Tänk på att vara rädd om dig och leva sunt, så kanske du en dag är där jag är idag och får spydigheter från någon ung människa utan erfarenhet.
    Jasså, och ändå sitter du här och förnekar att det knappat skulle vara någon skillnad mellan en 30-åring och en 60-åring? Låter ju snarare som att du är så panikslagen för åldrande att förnekelsen kickat in. Och det är ju knappast friskt, det är ju snarare sjukligt på riktigt.

Jag tror inte du riktigt förstått det där med biologi, gener och åldrande. Du förstår, åldrande avstannar inte bara för att man tror sig vara ung eller tycker att man är ung. Celler skiter fullkomligen i vad folk tycker och känner, de åldras ändå. Och nej man lever inte tills man är 500 bara för att man vill det. Din kropp kommer åldras och du kommer dö ändå, oavsett vad du tycker.
  • Anonym (60-taggen)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-08 15:17:41 följande:
    Jasså, och ändå sitter du här och förnekar att det knappat skulle vara någon skillnad mellan en 30-åring och en 60-åring? Låter ju snarare som att du är så panikslagen för åldrande att förnekelsen kickat in. Och det är ju knappast friskt, det är ju snarare sjukligt på riktigt.

Jag tror inte du riktigt förstått det där med biologi, gener och åldrande. Du förstår, åldrande avstannar inte bara för att man tror sig vara ung eller tycker att man är ung. Celler skiter fullkomligen i vad folk tycker och känner, de åldras ändå. Och nej man lever inte tills man är 500 bara för att man vill det. Din kropp kommer åldras och du kommer dö ändå, oavsett vad du tycker.
    Vet du vad, du har inget att lära mig.
    Nu får du fortsätta din hetsjakt någon annanstans.

Du vet, när man blir äldre så förstår man när det är dags att avsluta.
    Vill du ha sista ordet, så varsågod. Inget du häver ur dig kommer provocera fram fler svar från mig oavsett. 

Kram på dig, glöm inte att andas!
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (60-taggen) skrev 2024-03-08 15:25:39 följande:
    Vet du vad, du har inget att lära mig.
    Nu får du fortsätta din hetsjakt någon annanstans.

Du vet, när man blir äldre så förstår man när det är dags att avsluta.
    Vill du ha sista ordet, så varsågod. Inget du häver ur dig kommer provocera fram fler svar från mig oavsett. 

Kram på dig, glöm inte att andas!
    haha... och där kom "ålderskortet" fram... jag är minsann så mycket äldre och visare än dig så därför har jag alltid rätt, och självklart tänker alla i min ålder precis som jag gör och det är bara unga och oerfarna som inte förstår.

Du, jag är 50+, alltså inte så mycket yngre än vad du är, men till skillnad från dig så fattar jag ju det där med biologi, gener och åldrande så jag springer inte runt och inbillar mig att varken jag eller min partner bara slutade åldras när vi fyllde 30 utan inser att kroppar åldras och att man inte alls är som man var vid 30 när man är 50+ eller äldre och är faktiskt helt ok med det.
  • Anonym (Inte 60 än men om några år)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-03-08 13:03:03 följande:
    Att vi alla åldras är en självklarhet men det skiljer lite mellan män och kvinnor.  En 50-årig man skiljer sig inte mycket från när han var 40, medan en kvinna som kommer in i klimakteriet någon gång mellan 40 och 50 upplever sig själv som mycket äldre vid 50 än hon var vid 40.  

Det viktiga är hur man uppfattar sin egen ålder. inte hur man uppfattas av omgivningen.  Min man är nästan 20 år äldre, själv är jag i dag 48 och känner att jag börjar bli gammal, är inte längre fruktsam, måste ta hormon tillskott så att jag inte torkar ihop totalt. Medan min man går på som vanligt

När jag tänker på det så om jag ser mig omkring i vänkretsen, familjen mm. så brukar skilsmässorna komma just när kvinnan är i min ålder. 
     Det kanske till och med är en liten fördel för kvinnan om mannen är ganska mycket äldre då risken att bli utbytt vid 50 är lägre
    Jag delar inte din erfarenhet.
    Klimakteriet påverkade inte så mycket, varken under eller efter faktiskt.
    För mig var det snarare en befrielse.

Jag är tio år äldre än dig och har klimakteriet i backspegeln, är du mitt inne i det så kan jag förstå hur du känner.

Personligen skulle jag inte vilja ha en man som är mycket äldre, jag föredrar +- max tio år. Helst minus.

• Anonym (Inte 60 än men om några år)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-08 15:42:23 följande:
    haha... och där kom "ålderskortet" fram... jag är minsann så mycket äldre och visare än dig så därför har jag alltid rätt, och självklart tänker alla i min ålder precis som jag gör och det är bara unga och oerfarna som inte förstår.

Du, jag är 50+, alltså inte så mycket yngre än vad du är, men till skillnad från dig så fattar jag ju det där med biologi, gener och åldrande så jag springer inte runt och inbillar mig att varken jag eller min partner bara slutade åldras när vi fyllde 30 utan inser att kroppar åldras och att man inte alls är som man var vid 30 när man är 50+ eller äldre och är faktiskt helt ok med det.
    Inte skrivet till mig men kommenterar ändå.

Jag har svårt att tro att du är 50+, du resonerar verkligen inte som att du vore det.
    Passiv aggressivitet är väldigt ocharmigt.

Till sist, jag ser inte att personen du kommenterat har skrivit det du anklagar den för.
Svar på tråden Han vågar inte