Inlägg från: Anonym (Inte 60 än men om några år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte 60 än men om några år)

Han vågar inte

Anonym (hm) skrev 2024-03-07 17:08:48 följande:
    Du lever inte i verkligheten med de orealistiska tankarna du har. Kvinnan är i 30-års ålder. Han är 15 ÅR ÄLDRE! från 20 till 35 är det kanske inte så stor skillnad. Men du menar väl inte att du sitter här och tycker att 40 åringar och 60 åringar är i samma liga och kategori? För när hon är 45, är han 60 och går snart i pension. Hon har 20 år kvar i arbetslivet. De kommer inte befinna sig på samma plats eller vilja samma saker. Det här är bäddat för katastrof och det är bättre för alla att han stannar hos frun i det här fallet. 

Jag skulle säga att det är större skillnad på en 20-åring och en 35-åring än vad det är på en 45- åring och en 60-åring.

När man är tjugo är man knappt ens torr bakom öronen, har precis slutat gymnasiet och bor ofta kvar i föräldrahemmet. 35-åringen har högst sannolik arbetat i tio år redan, etablerat ett hem och kanske har både barn och äktenskap i bagaget.
    Vad skulle de ha gemensamt?

När man är vuxen "på riktigt" som man är vid 45 respektive 60 så har man mer likheter än olikheter.
    Som personen här ovanför skrev, är man väldigt ung och ännu har en outvecklad hjärna så kan det säkert vara svårt att förstå.
    Men lugn, du kommer också dit.

Sedan undrar jag vad det är som stör så mycket att den ena parten inte längre jobbar, det skulle ju vara kalasskönt att ha en partner hemma som fixar och grejar. Då kan man ta det lugnt när man kommer hem.
    Anonym (hm) skrev 2024-03-08 08:55:51 följande:
    Den goda herren jag besvarade pratade om sitt utseende och hur tränad han var. Jag och min man är i samma ålder och har samma ålderskillnad som TS och den man hon vill ha. Jag vet vad jag pratar om. 
    Är du ett levande facit för alla människor?

Kan du inte se relevansen i min förra kommentar?
    Anonym (Varit där) skrev 2024-03-08 13:03:03 följande:
    Att vi alla åldras är en självklarhet men det skiljer lite mellan män och kvinnor.  En 50-årig man skiljer sig inte mycket från när han var 40, medan en kvinna som kommer in i klimakteriet någon gång mellan 40 och 50 upplever sig själv som mycket äldre vid 50 än hon var vid 40.  

Det viktiga är hur man uppfattar sin egen ålder. inte hur man uppfattas av omgivningen.  Min man är nästan 20 år äldre, själv är jag i dag 48 och känner att jag börjar bli gammal, är inte längre fruktsam, måste ta hormon tillskott så att jag inte torkar ihop totalt. Medan min man går på som vanligt

När jag tänker på det så om jag ser mig omkring i vänkretsen, familjen mm. så brukar skilsmässorna komma just när kvinnan är i min ålder. 
     Det kanske till och med är en liten fördel för kvinnan om mannen är ganska mycket äldre då risken att bli utbytt vid 50 är lägre
    Jag delar inte din erfarenhet.
    Klimakteriet påverkade inte så mycket, varken under eller efter faktiskt.
    För mig var det snarare en befrielse.

Jag är tio år äldre än dig och har klimakteriet i backspegeln, är du mitt inne i det så kan jag förstå hur du känner.

Personligen skulle jag inte vilja ha en man som är mycket äldre, jag föredrar +- max tio år. Helst minus.

Anonym (facepalm) skrev 2024-03-08 15:42:23 följande:
    haha... och där kom "ålderskortet" fram... jag är minsann så mycket äldre och visare än dig så därför har jag alltid rätt, och självklart tänker alla i min ålder precis som jag gör och det är bara unga och oerfarna som inte förstår.

Du, jag är 50+, alltså inte så mycket yngre än vad du är, men till skillnad från dig så fattar jag ju det där med biologi, gener och åldrande så jag springer inte runt och inbillar mig att varken jag eller min partner bara slutade åldras när vi fyllde 30 utan inser att kroppar åldras och att man inte alls är som man var vid 30 när man är 50+ eller äldre och är faktiskt helt ok med det.
    Inte skrivet till mig men kommenterar ändå.

Jag har svårt att tro att du är 50+, du resonerar verkligen inte som att du vore det.
    Passiv aggressivitet är väldigt ocharmigt.

Till sist, jag ser inte att personen du kommenterat har skrivit det du anklagar den för.
Svar på tråden Han vågar inte