Inlägg från: Anonym (60-taggen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (60-taggen)

Han vågar inte

Anonym (hm) skrev 2024-03-07 15:36:29 följande:

Ah! Då missförstod jag just den meningen. Men jag har en fråga. Jag lever själv med en man med stor åldersskillnad. Du är cirka 35 år, han cirka 50. Är du införstådd med vad den åldersskillnaden kommer att innebära i ett vardagligt liv? Är du verkligen införstådd med vad åldrande gör med en person? Jag pratar inte bara fysiskt, utan också mentalt, sjukdomar, du är ung och pigg och han vill inte lyfta rumpan ur soffan. Han har levt sitt, du har fortfarande saker du vill upptäcka. Dra honom inte ur sitt förhållande med sin fru för att sedan skriva en ny tråd här om 5 år då han närmar sig 60 bast och inte ser ut eller beter sig som han gör idag. 

Jag vet att du är sårad. Men jag tror att du har sjukt mycket mer att vinna på att lämna den här mannen bakom dig. Han har dessutom tydliga bevis på att vara opålitlig och illojal. Han har ett otroget beteende och risken är stor att du kommer vara den ovetandes frun i framtiden. 

Herregud alltså, har du någon koll alls på hur dagen 60-åringar ser ut och fungerar?
    Du låter som något som min mamma skulle sagt för 30 år sedan när jag var i ts ålder.
    Numera är jag 60 och inte det minsta lilla mindre alert/gaggig/trött /valfritt än för 30 år sedan. Snarare tvärtom.
    Kroppen har inte heller förfallit, det mesta bilr vad man gör det till.
  • Anonym (60-taggen)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-07 16:53:11 följande:
    Nja, den blir delvist vad man göra av det, ALLA åldras och en 60 åring som tagit hand om sig själv är absolut inte lika pigg och alert som en 20 åring som tagit hand om sig själv.

Springer man runt och låtsas som att åldrande inte existerar så har man nog andra problem med sig själv.
    Jag sa inte att man inte åldras, det är klart att man gör.
    Jag ser inte ut som 30 och det har jag inte påstått heller.

Innan du kryddar på nästa kommentar på det jag skriver så kan du förslagsvis läsa det jag kommenterade från början så kanske, kanske du förstår vad jag säger.
  • Anonym (60-taggen)
    Anonym (hm) skrev 2024-03-07 17:08:48 följande:
    Du lever inte i verkligheten med de orealistiska tankarna du har. Kvinnan är i 30-års ålder. Han är 15 ÅR ÄLDRE! från 20 till 35 är det kanske inte så stor skillnad. Men du menar väl inte att du sitter här och tycker att 40 åringar och 60 åringar är i samma liga och kategori? För när hon är 45, är han 60 och går snart i pension. Hon har 20 år kvar i arbetslivet. De kommer inte befinna sig på samma plats eller vilja samma saker. Det här är bäddat för katastrof och det är bättre för alla att han stannar hos frun i det här fallet. 
    Femton års åldersskillnad är inte speciellt ovanligt.
    Har du missat alla trådar här på FL som handlar om detta och vad folk i gemen anser?

Sen kan jag förstå om man är ung, att man tror det du skriver här ovanför. Men du förstår, när du blivit lite äldre så kommer du att förstå. 
  • Anonym (60-taggen)
    Anonym (hm) skrev 2024-03-08 09:01:18 följande:

Ni som svarar att det inte är någon skillnad på 35 och 50 eller 45 och 60 är för att ni antagligen är äldre, men fortfarande känner er unga och fulla med livsglädje. Vi som är unga på riktigt märker dock skillnaden. hur Hårt det än må låta

Det låter inte hårt, det kanske är så att din man inte hade lika stor tur i genlotteriet som många andra.
  • Anonym (60-taggen)
    Anonym (hm) skrev 2024-03-08 08:55:51 följande:
    Den goda herren jag besvarade pratade om sitt utseende och hur tränad han var. Jag och min man är i samma ålder och har samma ålderskillnad som TS och den man hon vill ha. Jag vet vad jag pratar om. 
    Om det är jag som är den "gode herren" så vill jag meddela att jag är kvinna.
    Och tänka sig, men en yngre man. Dock inte så mycket som 15 år, men ändå, över tio iaf.
  • Anonym (60-taggen)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-08 13:43:39 följande:
    Den enda genen du och vissa andra med åldersnoja i denna tråd verkar ärvt är en överdriven förmåga till förnekelse och det är inte "lyckligt" på nåt sätt utan bara tragiskt.

Jag menar tror man på allvar att man har såna fantastiska gener att man åldras så långsamt att man är så gott som 30 när man är 60 så har man ju allvarliga problem med sig själv.
    Vet du vad, jag har ingen åldernoja. Inte för fem öre.
    Inte heller lever jag i förnekelse, det är ett faktum att vissa åldras fortare än andra. Även om du i din ungdom kanske inte förstår det. Och det är ok.

Ingenstans har jag påstått att jag är "så gott som 30" heller. Du kan väl iallafall hålla dig till det jag har skrivit.

Andas nu bara och betänk att om du har tur så kommer du också en dag vara 60. Tänk på att vara rädd om dig och leva sunt, så kanske du en dag är där jag är idag och får spydigheter från någon ung människa utan erfarenhet.
  • Anonym (60-taggen)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-08 15:17:41 följande:
    Jasså, och ändå sitter du här och förnekar att det knappat skulle vara någon skillnad mellan en 30-åring och en 60-åring? Låter ju snarare som att du är så panikslagen för åldrande att förnekelsen kickat in. Och det är ju knappast friskt, det är ju snarare sjukligt på riktigt.

Jag tror inte du riktigt förstått det där med biologi, gener och åldrande. Du förstår, åldrande avstannar inte bara för att man tror sig vara ung eller tycker att man är ung. Celler skiter fullkomligen i vad folk tycker och känner, de åldras ändå. Och nej man lever inte tills man är 500 bara för att man vill det. Din kropp kommer åldras och du kommer dö ändå, oavsett vad du tycker.
    Vet du vad, du har inget att lära mig.
    Nu får du fortsätta din hetsjakt någon annanstans.

Du vet, när man blir äldre så förstår man när det är dags att avsluta.
    Vill du ha sista ordet, så varsågod. Inget du häver ur dig kommer provocera fram fler svar från mig oavsett. 

Kram på dig, glöm inte att andas!
Svar på tråden Han vågar inte