Han vågar inte
Ah! Då missförstod jag just den meningen. Men jag har en fråga. Jag lever själv med en man med stor åldersskillnad. Du är cirka 35 år, han cirka 50. Är du införstådd med vad den åldersskillnaden kommer att innebära i ett vardagligt liv? Är du verkligen införstådd med vad åldrande gör med en person? Jag pratar inte bara fysiskt, utan också mentalt, sjukdomar, du är ung och pigg och han vill inte lyfta rumpan ur soffan. Han har levt sitt, du har fortfarande saker du vill upptäcka. Dra honom inte ur sitt förhållande med sin fru för att sedan skriva en ny tråd här om 5 år då han närmar sig 60 bast och inte ser ut eller beter sig som han gör idag.
Jag vet att du är sårad. Men jag tror att du har sjukt mycket mer att vinna på att lämna den här mannen bakom dig. Han har dessutom tydliga bevis på att vara opålitlig och illojal. Han har ett otroget beteende och risken är stor att du kommer vara den ovetandes frun i framtiden.
Du låter som något som min mamma skulle sagt för 30 år sedan när jag var i ts ålder.
Numera är jag 60 och inte det minsta lilla mindre alert/gaggig/trött /valfritt än för 30 år sedan. Snarare tvärtom.
Kroppen har inte heller förfallit, det mesta bilr vad man gör det till.