• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-14 21:11:44 följande:

Jag tror han gaslightar mig. Kanske inte med flit, men han spelar något spel jag inte förstår mig på.

Vilken drömkille va? 🤥

Ett otroget svin är ALDRIG  en drömkille. Tror inte han spelar någonting,  han är nog bara "klar" med dig. Antingen har han hittat nån ny tillfällig älskarinna eller så har han valt att bara vara med sin älskade fru.
  • Anonym (Adam)
    Anonym (f) skrev 2024-03-11 15:55:13 följande:
    Jag fattar, i mitt fall tror jag redan han respekterar mig faktiskt. Ganska högt.

Sen ligger verkligen inte allt på TS. Det är han som tror han har rätten att göra vad han vill, man ska egentligen inte behöva KRÄVA saker. En normal man förstår själv vad som är okej och inte.
    Det är en utopi. Verkligheten ser inte ut så. Jag har hört så många kvinnliga vänner och bekanta mynta utryck som:

- Han borde förstå detta! Jag borde inte behöva förklara det.

- Min chef borde se hur hårt jag arbetar och förstå att han måste avlasta mig!

- Varför lägger han inte ner samma tid och omtanke på mig som jag gör på honom! Han borde förstå hur ledsen jag blir.

Vi män är inte kvinnor. Vi lyssnar inte in subtila hintar. Ni måste sluta sura över att vi män inte läser tankar eller alltid agerar logiskt eller har känselspröten ute. Ni måste börja tala om för oss HUR NI VILL HA DET. Ni måste träna er i det.
  • molly50

Jag tror han gaslightar mig. Kanske inte med flit, men han spelar något spel jag inte förstår mig på.

Vilken drömkille va? 🤥

Har han ställt in igen?
    Du måste vara tydlig och sätta ner foten och berätta hur han får dig att känna.
    Att han år dig att må dåligt med sitt beteende.
    Sen ber du honom att återkomma när han har lämnat sin fru.
    Gör han inte det så vet du var du har honom.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-03-14 23:57:01 följande:
    Har han ställt in igen?
    Du måste vara tydlig och sätta ner foten och berätta hur han får dig att känna.
    Att han år dig att må dåligt med sitt beteende.
    Sen ber du honom att återkomma när han har lämnat sin fru.
    Gör han inte det så vet du var du har honom.
    Försöker få det till att jag försöker ställa in. 
    Förstår inte. Vill prata med honom ansikte mot ansikte. 
  • Anonym (f)
    Anonym (Adam) skrev 2024-03-14 23:30:22 följande:
    Det är en utopi. Verkligheten ser inte ut så. Jag har hört så många kvinnliga vänner och bekanta mynta utryck som:

- Han borde förstå detta! Jag borde inte behöva förklara det.

- Min chef borde se hur hårt jag arbetar och förstå att han måste avlasta mig!

- Varför lägger han inte ner samma tid och omtanke på mig som jag gör på honom! Han borde förstå hur ledsen jag blir.

Vi män är inte kvinnor. Vi lyssnar inte in subtila hintar. Ni måste sluta sura över att vi män inte läser tankar eller alltid agerar logiskt eller har känselspröten ute. Ni måste börja tala om för oss HUR NI VILL HA DET. Ni måste träna er i det.
    Så du menar det behövs tydligt uttryckas att det är fucked up med otrohet och att leka med ts känslor? Det är bara lite manligt otydligt sådär. 
  • Anonym (Herakles)

Vilken drömkille va? 🤥

Hur menar du att att han gaslightar dig? Vad jag förstår så är han en gift man som valt att vara med sin fru. Det är väl inte konstigare än så egentligen? Tyvärr långt ifrån den första eller sista gången som vänsterprasslande gifta personer gjort så.

För din egen skull så skit i honom nu. Blockera och ignorera. Låt dig själv få ha ett bra och givande liv och ödsla aldrig mer tid på lögnare. Du kommer att må så mycket bättre av det, jag lovar.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-03-15 08:11:12 följande:
    Hur menar du att att han gaslightar dig? Vad jag förstår så är han en gift man som valt att vara med sin fru. Det är väl inte konstigare än så egentligen? Tyvärr långt ifrån den första eller sista gången som vänsterprasslande gifta personer gjort så.

För din egen skull så skit i honom nu. Blockera och ignorera. Låt dig själv få ha ett bra och givande liv och ödsla aldrig mer tid på lögnare. Du kommer att må så mycket bättre av det, jag lovar.
    Han bjuder in mig och sen försöker få det till att jag ställer in eller inte vill. Testar hur villig jag är. 

Han är inte med sin fru istället. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-15 08:37:24 följande:
    Han bjuder in mig och sen försöker få det till att jag ställer in eller inte vill. Testar hur villig jag är. 

Han är inte med sin fru istället. 
    Inte? Så han har separerat eller skiljt sig? Det var väl bra, då kanske du har en liten chans snart?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-15 08:43:06 följande:
    Inte? Så han har separerat eller skiljt sig? Det var väl bra, då kanske du har en liten chans snart?
    Tror tyvärr inte det. Jag ger nog upp nu. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-15 09:36:38 följande:
    Tror tyvärr inte det. Jag ger nog upp nu. 
    Låter som en väldigt bra idé! Hoppas du lärt dig något om detta misstag och undviker upptagna män framöver.

Men om du inte tror att han är ledig nu så har han ju valt sin fru istället för dig.

Så ja, helt rätt att ge upp och glömma honom.
Svar på tråden Han vågar inte