Inlägg från: Anonym (facepalm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (facepalm)

Han vågar inte

Alltid lika bisarrt med människor beter sig som svin och tror att det räcker med att bara säga "döm mig inte" för att slippa kritik. Det är ungefär lika rationellt som att tro att man kommer slippa kritik bara för att man skriver att man inte vill bli dömd för att man vill ha tips på hur man bäst tuttar på grannens husDrömmer

Det du håller på med är ju så urbota svinaktigt och korkat att det sjunger om det men du vill ändå att andra ska hjälp dig fortsätta med det? Hur tänkte du där? 

Om någon vill ha tips på hur man bäst skadar sig själv och andra, skulle du ge med tips på det? Typ gör såhär så ska du se att det gör riktig riktigt ont på alla?

Ärligt talat, du är ju så vilse i pannkakan man kan bli och verkar ha tappat förmåga till rationellt tänkande och normala värderingar helt och hållet, så det enda råd jag kan ge dig är boka tid för terapi för ingen här kommer kunna hjälpa dig så länge du inte är mottaglig för nåt annat än ditt begär / känslor. Det krävs nog professionell hjälp för att få dig att förstå.

• Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-05 09:49:41 följande:

Han vill ju inte prata, det är det som är problemet. 
    Jag är så förbaskat  löjligt kär i den här mannen och har varit det under en längre tid, visst förstår jag kanske att det fortfarande är smekmånadsfasen men som han fick mig att känna och hur han höll om mig. Jag tror inte att någon hade kunnat värja sig mot det. Och tro mig, jag är så jävla rädd att bli sårad så jag brukar se till att aldrig hamna i en situation där jag kan bli det eller att jag berättar hur jag verkligen känner.

Jag fattar att det är svinigt mot hans fru, jag är inte korkad. Men jag vill så gärna att det ska bli vi. 

Det finns massor med människor som lyckas kontrollera sig när de får känslor så det där med att "jag tror ingen hade kunnat värja sig mot det" är ren BS. Istället för att överromantisera det så borde du fråga dig hur det kommer sig att just du misslyckades med något andra klarar galant?

Han har inte "fallit för dig", det enda han föll för är det du har mellan benen, resten finns bara i din fantasi. Du har lyckats göra om några solkiga fulknull bakom ryggen på hans fru till nån slags romantisk film där du är huvudkaraktären. Ju förr du fattar det desto bättre men tyvärr kommer ingen här lyckas få dig att förstå det, du behöver som sagt terapi.

Att du fattar men medvetet väljer att bete dig som ett svin är ingen ursäkt, det kommer inte hjälpa hans fru ett skit. 
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-05 11:57:23 följande:

Hur kan det vara så jävla fel att vara kär? Det är ju inte jag som inte är trogen, den som ska bära hundhuvuder är väl han som inte kan vara ärlig mot sin fru och låter mig fortsätta hoppas.
    Och ska jag lyssna på er så är det inga äkta känslor från hans sida vilket betyder att om jag bryter så kommer han att hoppa i säng med någon annan. Vad spelar det då för roll mot hans fru och mitt samvete att det är med  mig han ligger?

Är det någon jag är taskig mot är det väl mig själv som fortsätter hoppas och hoppas trots att jag förstår att det inte kommer bli vi. 

Varför försöker du bortförklara ditt agerande när du själv skriver:

Jag fattar att det är svinigt mot hans fru, jag är inte korkad. Men jag vill så gärna att det ska bli vi. 

Anonym (Deppig) skrev 2024-02-02 18:58:31 följande:

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Vem försöker du lura egentligen, dig själv?

Sluta göra dig själv till ett offer, det är inte du som är offret i den här soppan, det är hans fru som är det. Både du och skithögen till man har själva valt er situation, det har inte hans fru gjort.

Om du inte vill vara ett svin och bli betraktad som en sådan så finns bara en enda lösning och det är att sluta bete dig som ett svin.
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (60-taggen) skrev 2024-03-07 16:34:24 följande:
    Herregud alltså, har du någon koll alls på hur dagen 60-åringar ser ut och fungerar?
    Du låter som något som min mamma skulle sagt för 30 år sedan när jag var i ts ålder.
    Numera är jag 60 och inte det minsta lilla mindre alert/gaggig/trött /valfritt än för 30 år sedan. Snarare tvärtom.
    Kroppen har inte heller förfallit, det mesta bilr vad man gör det till.
    Nja, den blir delvist vad man göra av det, ALLA åldras och en 60 åring som tagit hand om sig själv är absolut inte lika pigg och alert som en 20 åring som tagit hand om sig själv.

Springer man runt och låtsas som att åldrande inte existerar så har man nog andra problem med sig själv.
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (60-taggen) skrev 2024-03-08 09:25:19 följande:
    Det låter inte hårt, det kanske är så att din man inte hade lika stor tur i genlotteriet som många andra.
    Den enda genen du och vissa andra med åldersnoja i denna tråd verkar ärvt är en överdriven förmåga till förnekelse och det är inte "lyckligt" på nåt sätt utan bara tragiskt.

Jag menar tror man på allvar att man har såna fantastiska gener att man åldras så långsamt att man är så gott som 30 när man är 60 så har man ju allvarliga problem med sig själv.
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (60-taggen) skrev 2024-03-08 15:04:10 följande:
    Vet du vad, jag har ingen åldernoja. Inte för fem öre.
    Inte heller lever jag i förnekelse, det är ett faktum att vissa åldras fortare än andra. Även om du i din ungdom kanske inte förstår det. Och det är ok.

Ingenstans har jag påstått att jag är "så gott som 30" heller. Du kan väl iallafall hålla dig till det jag har skrivit.

Andas nu bara och betänk att om du har tur så kommer du också en dag vara 60. Tänk på att vara rädd om dig och leva sunt, så kanske du en dag är där jag är idag och får spydigheter från någon ung människa utan erfarenhet.
    Jasså, och ändå sitter du här och förnekar att det knappat skulle vara någon skillnad mellan en 30-åring och en 60-åring? Låter ju snarare som att du är så panikslagen för åldrande att förnekelsen kickat in. Och det är ju knappast friskt, det är ju snarare sjukligt på riktigt.

Jag tror inte du riktigt förstått det där med biologi, gener och åldrande. Du förstår, åldrande avstannar inte bara för att man tror sig vara ung eller tycker att man är ung. Celler skiter fullkomligen i vad folk tycker och känner, de åldras ändå. Och nej man lever inte tills man är 500 bara för att man vill det. Din kropp kommer åldras och du kommer dö ändå, oavsett vad du tycker.
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (60-taggen) skrev 2024-03-08 15:25:39 följande:
    Vet du vad, du har inget att lära mig.
    Nu får du fortsätta din hetsjakt någon annanstans.

Du vet, när man blir äldre så förstår man när det är dags att avsluta.
    Vill du ha sista ordet, så varsågod. Inget du häver ur dig kommer provocera fram fler svar från mig oavsett. 

Kram på dig, glöm inte att andas!
    haha... och där kom "ålderskortet" fram... jag är minsann så mycket äldre och visare än dig så därför har jag alltid rätt, och självklart tänker alla i min ålder precis som jag gör och det är bara unga och oerfarna som inte förstår.

Du, jag är 50+, alltså inte så mycket yngre än vad du är, men till skillnad från dig så fattar jag ju det där med biologi, gener och åldrande så jag springer inte runt och inbillar mig att varken jag eller min partner bara slutade åldras när vi fyllde 30 utan inser att kroppar åldras och att man inte alls är som man var vid 30 när man är 50+ eller äldre och är faktiskt helt ok med det.
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (f) skrev 2024-03-11 15:55:13 följande:
    Jag fattar, i mitt fall tror jag redan han respekterar mig faktiskt. Ganska högt.

Sen ligger verkligen inte allt på TS. Det är han som tror han har rätten att göra vad han vill, man ska egentligen inte behöva KRÄVA saker. En normal man förstår själv vad som är okej och inte.
    Ja en normal man hade nog fattat själv men TS kille är förmodligen inte normal, antingen är han allmänt trög och fattar inte det normala människor fattar eller så är han gränslös och fattar men skiter i det och gör som han vill ändå.

När folk är allmänt tröga eller gränslösa så behöver man påpeka för dem vad som gäller väldigt klart och tydligt, att sura i smyg för att han inte fattar det han borde fatta kommer inte hjälpa ett dugg.
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-11 16:37:41 följande:

Jag fattar OCKSÅ men problemet här är att om jag klipper kontakten, ställer krav, berättar hur jag känner så kommer han bara att dra sig undan. INTE för att han inte vill utanför att han just nu mår så psykiskt dåligt så det är skitsamma om även det här går åt skogen. Offerkoftan är stor och rymlig. 

Jag begriper att jag måste för jag är så jävla fast i den här berg- och dalbanan men jag vill verkligen ha honom och om bara en av oss har kraften att kämpa? 
    Jag ÖNSKAR att jag inte ville ha honom, bad honom fara åt helvete men att gå igenom den sorgen en gång till vet jag inte om jag klarar. 

Vill att det ska ha ett lyckligt slut. 

Fast ibland behöver man kanske inse att det man önskar helt enkelt inte kommer bli av?

Hur har du tänkt dig att ni ska få det att funka när han inte gör sin del för att få det att fungera?

Och hur kommer du må i en relation där du är den enda som ska jobba för att få saker att fungera och dessutom i motvind? Är det verkligen en relation värd att rädda? Finns det något att rädda öht eller finns det bara i din fantasi?
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-11 17:43:07 följande:
    Det kommer inte fungera men jag är fasen inte  nog stark att ta tag i det. 
    Han gör mig så ledsen och jag bara väntar på att han ska bryta vår kontakt igen. Tassar på tå. Vill inte vara för på, inte för avvisande. Orkar inte mer. 
    Om du inte är stark nog så kommer ingen här kunna hjälpa dig, du vet ju redan vad du behöver göra men är bara inte stark nog att göra det. Du skulle behöva professionell hjälp för få styrkan att bryta dig loss från destruktiva relationer.

Har du provat samtalsterapi?
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-11 19:04:03 följande:
    Det är EN destruktiv relation som jag gick in i för att jag blev förälskad. Vet att ingen här kan hjälpa mig men det är skönt att skriva av sig. 
    Vad spelar det för roll att det är EN relation? Du mår ju fortfarande skit av den och ja det är du själv som väljer att ha det så och det kommer fortsätta vara så tills du gör något åt det.

Du tror inte att EN sunkig relation lätt kan bli TOLV sunkiga relationer om du inte lär dig avsluta en destruktiv relation?
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (...) skrev 2024-03-18 15:03:18 följande:
    Håller med... men samtidigt VILL man ju så gärna utforska denna nya, spännande person! För det KAN vara ens livs kärlek!
    Japp, men då har man ju oxå gjort ett medvetet val. Och det är ju precis det Mannen säger, det är ett medvetet val och inget som bara händer av sig självt eller uppstår ur ingenting.
  • Anonym (facepalm)
    Skizzu skrev 2024-03-18 17:47:17 följande:

Vadå din stora kärlek? Sluta grina och skaffa en ny kille basta! 

Jag undrar hur det hade låtit om TS varit en man Drömmer
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-18 18:52:33 följande:
    Har försökt - "To get over a man you need to get under another". 
    Men jag hade verkligen hoppats att jag inte skulle behöva ge mig ut i dejtingdjungeln igen. Jag har redan gått igenom min hoe-phase efter mitt sista uppbrott (på mitt initiativ) och har ingen lust att ge mig ut på jakt igen. Ville att det skulle räcka så här. Och hur träffar man någon? Känns som att de flesta är upptagna och är de inte det så är det något fel med dem. 
    Och det bästa du kunde åstadkomma var att hamna under en gift snubbe? Då kan du inte ha speciellt höga krav.

HUR man träffar någon är fel fråga, den rätta fråga är hur träffar man någon som inte är en skithög? Och svaret på den är väldigt enkelt, man skippar alla som beter sig som en skithög och undviker att själv bete sig som en.
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-18 19:09:54 följande:
    Ptja, jag dejtade ju inte då. Jag utforskade. Och han var inte meningen att jag skulle lägga mig under, visste det inte förrän det var försent. Men det hör inte hit och jag tänker inte dra den historien här. Han har på intet vis dolt att han var gift så det är inte heller någon form av att bli förd bakom ljuset. Men det är en annan historia som inte hör hit. 
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-18 18:58:10 följande:
    Så du ser inget fel med en otrogen skitstövel som enbart utnyttjat dig tills han tröttnade alternativt hittade nåt mer intressant eller bestämt sig för att bara vara med frun? (sista inte troligt dock)
    Det är klart det är fel. Men som jag sa, man kan faktiskt träffa någon ny. Och jag trodde det var det som hände. 
    Ja precis, du visste vad du gav dig in i och valde medvetet en otrogen skithög och sen undrar du hur man träffar någon? 

Du tror inte att det kanske finns en viss skillnad mellan att träffa någon som i vem fan som helst och att träffa någon som inte springer runt och sviker och ljuger och själv delta i det han gör?

Ja man kan träffa någon ny men man måste inte göra det genom att bete sig som ett svin, tror du inte?
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-18 19:09:54 följande:
    Det är klart det är fel. Men som jag sa, man kan faktiskt träffa någon ny. Och jag trodde det var det som hände. 
    Det är klart att det är fel skriver du, men tydligen är det ok bara du får vad du vill ha?

Men tanken på att en snubbe som beter sig som ett svin mot sin fru och barn kan förmodligen bete sig likadant mot dig verkar inte ha slagit dig eller?

Bevisligen sket du fullkomligen i vad han gjorde mot sin familj så länge du fick ut nåt av det så var det ok, men nu ska vi tyckla synd om dig för att det inte gick som du hoppats. Varför ska vi ha empati och förståelse för dig när du själv inte har det för andra?
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (...) skrev 2024-03-18 20:06:03 följande:
    Läste du sista meningen i det du svarade på?

"Känns som att de flesta är upptagna och är de inte det så är det något fel med dem." 

Så är det tyvärr, efter en viss ålder. Så ska man ha en attraktiv och normalvettig man i den åldern, så måste man nästan ta honom ifrån någon annan... Annars finns bara töntarna och/eller de mycket oattraktiva kvar. D.v.s.: det är inte så lätt!
    Så mao är du helt ok med att vara en egoist som skiter i vilka konsekvenser det får för andra bara man själv får sitt så.... och du rättfärdigare det med att "det är inte lätt".

Det du inte verkar fatta är att en snubbe som gladeligen bedrar sin partner absolut inte är "normalvettig" utan en skithög, och det enda du vinner genom att ta honom från någon annan är en snubbe som förmodligen kommer göra likadant mot dig och hur kul är det på en skala på tal om "det är inte så lätt"?
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-03-18 20:51:12 följande:
    Du tycker inte att hon redan fått sitt straff? Hon har trist nog fått ett högre straff än den skyldiga .Jag tror att hon dragit lärdom av den här historien. 

I övrigt håller jag med om att man bör vänta med att ha sex till de lämnar sin fru. Det känns som otrogna kommer alldeles för lätt undan, när de vet att de kan ha kakan och äta den är det inte lika intressant med skilsmässa längre. Känns så orättvist att den enda som kommer undan, är den enda riktigt skyldiga. 
    Alla säger aldrig mer när de precis fått sig en näsbränna men sen är det lågt ifrån alla som lär sig något av sina misstag, speciellt inte när man bara tycker synd om sig själv men bryr sig egentligen inte så mycket om vad man gjort mot andra. Jag tror tyvärr att folk sällan ändrar sina värderingar och personlighet bara sådär. Det krävs nog ganska mycket innan det sker. Om hon lärt sig något eller ej lärt väl visa sig nästa gång hon blir intresserad av en upptagen snubbe. 

Ja egoister kommer tyvärr ofta undan med det men det gäller ju inte bara otrogna utan även älskarinnor/älskare, finns ju gott om folk som gillar att ligga med upptagna män/kvinnor och bryr sig inte ett dugg vilka konsekvenser det får för deras familjer när det kommer fram, de slipper ju ta del av shitshowen själva utan kan bara glatt gå vidare till nästa skithög. Så jag vet inte om jag håller med om att den otrogne skulle vara de enda riktigt skyldiga. En älskare/älskarinna som skiter i vad han/hon deltar i att göra mot den otrognes familj bara hen får sitt är enligt mig precis lika egoistisk och hänsynslös.
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-19 08:36:09 följande:
    Du borde ha önskat att du aldrig startar!

Men det är nog som du säger - ligger han inte med dig så ligger han med någon annan och det är med största sannolikhet precis vad din dröm man gör just nu!
    Och vad han hade gjort om de hade blivit "dem" så TS borde vara glad att hon slapp en sån skithög till man för då hade det snart varit hon som var i hans frus roll.
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-19 08:20:14 följande:
    Min plan med honom var från början ingenting. Det är en slump genom en gemensam bekant att vi träffades men den historien hör inte hit. Visste inte att han var gift,  men när det sen blev tal om att fortsätta ses (på hans initiativ) så resonerade jag som att det är inte jag som gör fel, jag är inte i ett förhållande. Ligger han inte med mig ligger han med nån annan. Jag var inte ett dugg intresserad av något seriöst med honom. Mycket äldre, gift, inte min typ utseendemässigt. Trodde verkligen inte att det skulle bli mer än ett par gånger men vi började prata, sågs allt oftare (och inte för sex) och jag var tydlig med att jag höll på att få känslor men han hade redan dem. Och på den vägen är det.

Men det spelar ingen roll nu. Jag försöker inte försvara mig, jag är bara ledsen och mitt hjärta är i tusen bitar. Hade önskat ett annat slut.
    Vad din plan var är irrelevant, i båda fallen sket du fullkomligen i vad det innebar för hans familj och JA det är faktiskt väldigt egoistisk och hänsynslöst och då blir det väldigt svårt att känna nån empati för dig.

Eftersom han bevisligen ÄR en skithög av rang som inte har några som helst problem med att gå bakom ryggen på sin partner och riskera sin familj så kommer han förmodligen hitta sig någon ny brud att knulla bakom ryggen på frun, eller tom flera vilket han mycket väl kan ha haft när han låg med dig med för vad får dig att tro att du var den enda älskarinnan han hade?

Fast är det du är ledsen över? Att det inte blev som du hade önskat dig, att du och han inte kommer leva lyckliga tillsammans resten av era liv, med villa, volvo och vovve samt matchande tränsoveraller? Du har aldrig funderat över att den drömmen kanske bara var en fantasi som BARA fanns i ditt huvud?

Du har inte funderat över om det inte är betydligt troligare att han hade fortsatt vara samma skithög som han är mot sin fru och barn mot dig med och att du fått ta hans frus roll medan han roat sig med andra brudar som bara ska ha sitt till varje pris bakom din rygg precis som han gjort med dig bakom sin frus rygg?

Vad finns det att sörja över? Du borde ju snarare vara glad över att du slapp bli fast med en sån skithög och slapp hamna i hans frus situation.
Svar på tråden Han vågar inte