Anonym (Deppig) skrev 2024-03-19 08:20:14 följande:
Min plan med honom var från början ingenting. Det är en slump genom en gemensam bekant att vi träffades men den historien hör inte hit. Visste inte att han var gift, men när det sen blev tal om att fortsätta ses (på hans initiativ) så resonerade jag som att det är inte jag som gör fel, jag är inte i ett förhållande. Ligger han inte med mig ligger han med nån annan. Jag var inte ett dugg intresserad av något seriöst med honom. Mycket äldre, gift, inte min typ utseendemässigt. Trodde verkligen inte att det skulle bli mer än ett par gånger men vi började prata, sågs allt oftare (och inte för sex) och jag var tydlig med att jag höll på att få känslor men han hade redan dem. Och på den vägen är det.
Men det spelar ingen roll nu. Jag försöker inte försvara mig, jag är bara ledsen och mitt hjärta är i tusen bitar. Hade önskat ett annat slut.
Vad din plan var är irrelevant, i båda fallen sket du fullkomligen i vad det innebar för hans familj och JA det är faktiskt väldigt egoistisk och hänsynslöst och då blir det väldigt svårt att känna nån empati för dig.
Eftersom han bevisligen ÄR en skithög av rang som inte har några som helst problem med att gå bakom ryggen på sin partner och riskera sin familj så kommer han förmodligen hitta sig någon ny brud att knulla bakom ryggen på frun, eller tom flera vilket han mycket väl kan ha haft när han låg med dig med för vad får dig att tro att du var den enda älskarinnan han hade?
Fast är det du är ledsen över? Att det inte blev som du hade önskat dig, att du och han inte kommer leva lyckliga tillsammans resten av era liv, med villa, volvo och vovve samt matchande tränsoveraller? Du har aldrig funderat över att den drömmen kanske bara var en fantasi som BARA fanns i ditt huvud?
Du har inte funderat över om det inte är betydligt troligare att han hade fortsatt vara samma skithög som han är mot sin fru och barn mot dig med och att du fått ta hans frus roll medan han roat sig med andra brudar som bara ska ha sitt till varje pris bakom din rygg precis som han gjort med dig bakom sin frus rygg?
Vad finns det att sörja över? Du borde ju snarare vara glad över att du slapp bli fast med en sån skithög och slapp hamna i hans frus situation.