Anonym (Deppig) skrev 2024-03-07 15:03:33 följande:
Jag har absolut, absolut inte försökt förmå honom att lämna sin familj. Jag har sagt att det är ett problem, därför att det också sätter mig i dålig dager. Han vet att jag inte är för otrohet, men jag är helt och hållet med om att beslutet måste komma från honom. Skulle aldrig falla mig in att övertala honom, men jag HOPPAS att han av egen vilja ska avsluta det där. Vad jag ville övertala honom till var att träffa mig för att bättre avslut (eller nystart helst).
Jag tycker att han oavsett vad som händer med oss ska avsluta sin relation med sin fru, de är inte lyckliga.
Det jag har skrivit i meddelanden till honom är att jag saknar honom och vill träffas och att jag är oerhört ledsen men jag respekterar hans beslut om han inte vill fortsätta. Och att han skulle respektera min önskan om att avsluta bättre.
Han är i 50 års åldern, ungefär 15 år äldre än mig. Barnen är +/- 20 år. Ett är utfluget, en bor fortfarande hemma.
Däremot, han håller nu kontakten med mig och ska vi fortsätta måste han lämna sin fru. Jag kan inte vara hans älskarinna resten av livet, jag vill också leva ett normalt familjeliv.
Att han dragit sig undan beror helt och hållet på hans depression, han saknar kraft och vilja att ta tag i sitt liv.
Ah! Då missförstod jag just den meningen. Men jag har en fråga. Jag lever själv med en man med stor åldersskillnad. Du är cirka 35 år, han cirka 50. Är du införstådd med vad den åldersskillnaden kommer att innebära i ett vardagligt liv? Är du verkligen införstådd med vad åldrande gör med en person? Jag pratar inte bara fysiskt, utan också mentalt, sjukdomar, du är ung och pigg och han vill inte lyfta rumpan ur soffan. Han har levt sitt, du har fortfarande saker du vill upptäcka. Dra honom inte ur sitt förhållande med sin fru för att sedan skriva en ny tråd här om 5 år då han närmar sig 60 bast och inte ser ut eller beter sig som han gör idag.
Jag vet att du är sårad. Men jag tror att du har sjukt mycket mer att vinna på att lämna den här mannen bakom dig. Han har dessutom tydliga bevis på att vara opålitlig och illojal. Han har ett otroget beteende och risken är stor att du kommer vara den ovetandes frun i framtiden.