• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • masss

Det låter ju bra! Hoppas du plussar snart! Hjärta

Jag jobbar ju de här dagarna och ville inte ta test imorgon bitti då jag har så lite tid innan jag ska iväg och jobba. Så jag tog ikväll. Urinen var utspädd men jag tror att jag ser ett streck Skrattande Ska testa imorgon också för att vara säker Glad

• Smörblomman24
    masss skrev 2023-12-30 17:19:26 följande:

Det låter ju bra! Hoppas du plussar snart! Hjärta

Jag jobbar ju de här dagarna och ville inte ta test imorgon bitti då jag har så lite tid innan jag ska iväg och jobba. Så jag tog ikväll. Urinen var utspädd men jag tror att jag ser ett streck Skrattande Ska testa imorgon också för att vara säker Glad

ÅHHHHHH!! Det är ju ett plus?! Det är ett streck, utan tvekan Hjärta  hur känns det? Fattar att du vill ta imorogn igen, men det där är verkligen positivt!
    Blir så glad för eran skull Skrattande

• masss
    Tack Hjärta
    Det är faktiskt så svårt att tro att det är sant efter två och ett halvt år försök. Hoppas bara att den vill stanna Glad

Jag tycker det ser också väldigt lovande för dig! Visst var det också dag 36 för dig och du brukar ha 27-29 dagar cykel? 
  • Smörblomman24
    masss skrev 2023-12-30 18:30:29 följande:
    Tack Hjärta
    Det är faktiskt så svårt att tro att det är sant efter två och ett halvt år försök. Hoppas bara att den vill stanna Glad

Jag tycker det ser också väldigt lovande för dig! Visst var det också dag 36 för dig och du brukar ha 27-29 dagar cykel? 
    Jag håller tummarna för att det stannar! Det kommer gå så bra Hjärta  förstår att det är nervöst inför ultraljudet men nu är första milstolpen avklarad! Så härligt! Njut av den! Glad

Exakt, appen säger dag 36. Hoppas så mycket! Ska verkligen hålla mig tills den 2/1!
    Mår du fortfatande lite illa? Du har inga känningar i brösten alls? 
  • masss

Tack! Jag hoppas också att det går bra för dig Hjärta Bara några dagar kvar till testdagen Glad
    Har faktiskt inte mått illa nu på kvällen. Det stack till dock flera gånger i magen och man blir mätt så fort på något sätt. Magen är också väldigt uppblåst. Känner inget speciellt i brösten 

• Smörblomman24

God morgon Masss! Tog du ett till test idag?  skönt att illamåendet också försvann mot kvällen, hoppas det håller sig borta idag också! 

• Pieohmy

Hejja er! Så fint att läsa om er pepp och process.

Satte in ett FET den 22a december, en 5-dagars, i naturlig cykel. Både jag och min kille blev magsjuka två dagar efter dock (rolig julafton! 🙃), så har låga förväntningar om att den fäste med tanke på att de rekommenderar vila..

tog dumt nog ett cb-test idag då det är min förväntade mensdag, det var negativt?. Men kanske ändå finns en chans? Får se om mensen dyker upp, har tagit progesteron sedan insättning så den kanske påverkar också. Test-dag är 5/1 så långt kvar!

Håller tummarna för oss alla!

• masss

Gott nytt år till er! 

Ja, jag tog ett nytt test. Tror inte strecket blev tydligare? Får kanske ta ett nytt test imorgon eller om ett par dagar. 

Det är så nära testdagen nu Smörblomman24 Glad Håller tummarna för dig! 

Pieohmy: vad roligt! Det är kanske för tidigt att testa? Jag har ju korta cykler och testade 6 dagar efter min förväntade mensdag. Tycker absolut du har en chans! 

• Smörblomman24
    masss skrev 2023-12-31 16:03:40 följande:

Gott nytt år till er! 

Ja, jag tog ett nytt test. Tror inte strecket blev tydligare? Får kanske ta ett nytt test imorgon eller om ett par dagar. 

Det är så nära testdagen nu Smörblomman24 Glad Håller tummarna för dig! 

Pieohmy: vad roligt! Det är kanske för tidigt att testa? Jag har ju korta cykler och testade 6 dagar efter min förväntade mensdag. Tycker absolut du har en chans! 

Gott nytt år!! Hjärta

Jag tycker det ser lite tydligare ut om man jämför bilderna? Det är starkare i kanterna av strecket :) hur är det med illamåendet? 

Jag har fått bruna flytningar, hua. Vet inte om det är kört men försöker ha hoppet uppe!

Pieohmy, jag tror också du har hopp om ett positivt test! Avvakta några dagar. Och ingen symtom är vanligt, många känner inget alls!
    Denna väntan är hemsk! Vi är så starka som tar oss igenom det Oskyldig
    Håller tummarna för dig! 
  • masss

Åh nej :( var det mensen Smörblomman24?
    Det är inte så mycket illamående nu. Brösten är lite öm bara. 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024