• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Smörblomman24

Jaha! Då förstår jag. Läst om överstimulering, vilken tur att du inte fick det! Glad hade du känningar under behandlingen? Ont osv? 

Jag fick återföringen i samma cykel, men den blir lite annorlunda då jag fick ta lite fler sprutor för att äggblåsorna skulle växa på sig, skulle enligt min vanliga cykel haft ägglossning den 9-10/12 men ägguttaget blev den 12/12. 

• masss

Det var tvärtom för mig. Fick gå ner i dosen menopur då jag hade över 20 äggblåsor på ena sidan. Jag hade huvudvärk i början sen försvann den och var lite svullen innan ägguttaget men inga andra symtom Glad var det besvärligt för dig? 

Igår fick jag finnar på hakan och idag gick tempen ner. inga bra tecken Obestämd Får se om mensen kommer idag. Hoppas inte. Undrar hur mycket progesteron förlänger lutealfasen..
    Hur mår du idag? 

• Smörblomman24

Jag som har galen sprutfobi (innan den här behandlingen, bästa kbtn) Flört fick fortsätta med dubbelsprutor och ökad dos flera dagar och då jag bara hade ett väldigt få antal blåsor på båda sidorna. Blev då lite öm och svullen i magen men inget annat! Men fick tillslut ut 13st ägg varpå 12 befruktades med endast 3 klarade sig för insättning och nedfrys. 
    Så märkligt att hormonerna kan slå olika från person till person. Men då svarade du verkligen på dem! 20 st på ena är väl väldigt mycket! Även om du fick hoppa över en cykel och risk för överstimulering så fick du kanske fler till frysen pga det :) de där äggen i frysen är verkligen en liten räddare i huvudet när man sitter här och väntar. 

Håller tummarna! Jag fick också dålig hy igår, om det är någon tröst, ingen men ännu! Inga känningar i brösten heller... Alls. Sitter dock i soffan idag igen med migrän, fått ta Alvedon igen och läste att det finns ett läkemedel som är receptbelagt som är bra att ta för migrän så jag ska ringa dem direkt imorgon, ohanterbart detta. 

Jag undrar också hur långt mensen kan skjutas upp av progesterontabletterna? Har läst på vissa forum och det kan handla om några dagar, men ofta inte alls. Så vi får ha hoppet uppe! 

Har du laddat ner appen Bonzun IVF? Där kan man lägga in sin behandling och följa symtom osv. Läste att just försämrad hy är vanligt i den tiden i behandlingen vi är i nu :) 

• masss

Måste vara så jobbigt för dig med sprutorna Förvånad Jag måste erkänna att det var lite jobbigt för mig med fast jag är sjuksköterska och gör det dagligen på andra. Men det blir ändå annorlunda när man gör det på sig själv Glad
    Ja, vad intressant hur olika vi reagerar på stimulering. Trots stora antal blåsor så fick de ut 7 ägg. Sex kunde befruktas och fem kunde de frysa. En använde vi nu. Ja skönt att veta att det finns några kvar i frysen.

Har aldrig hört om appen! Ser väldigt bra ut! Har laddat ner den men det var knepigt med inställningar. Fick du betala för den eller använder du gratis version? 

Vad jobbigt med migrän Obestämd hoppas du får hjälp imorgon!
    Själv är jag väldigt irriterad på allt och alla. Måste vara progesteron. Och flytningar är som när man har ägglossning. Konstigt. Inga andra symtom. 

• Smörblomman24

Superbra resultat av de äggen som de kunde plocka ut! Skrattande 
    Huua, imponerad över er som kan sticka! Min sambo fick ta mina. Måste dock vara lite lungnande att du ändå är så pass van att ta sprutor, även om det såklart är skillnad att ta på sig själv :) heja oss som fixade det!

Låter som progesteronet som spökar, jag är själv galet tjutig. Suttit och gråtit till typ allt på Tven Gråter
    Samma med flygningarna, livrädd varje gång man ställer sig upp att det är mensen. Blir många vändor till toaletten för att kika!
    Håller tummarna för oss nu! Inte långt kvar till testdagen. Kommer du hålla dig tills den 29e? 

• Smörblomman24

Glömde svara om appen! Jag körde månadsprenumeration men första veckan är gratis. Så kommer avsluta om den inte hjälper innan provperioden är över :) ska kika igenom den lite mer under dagen! 

• masss

Vad bra att din sambo kunde hjälpa till med sprutor Glad
    29e? Jag har 31/12 som min testdag. Jag vet faktiskt inte Glad Jag tänkte det har inte gått så många dagar ännu. Jag är på dag 32 och ägglossningen var 21. Så egentligen är mensen kanske inte sen ännu. Jag brukar ha 23-27 dagar cykel, 95% ligger den på 25 dagar. Nu var ägglossningen sen. Hur ligger du till? 

• Smörblomman24

Juste, 31/12 inte 29e jag som skrev tokigt!
    Men inte så många dagar kvar Skrattande

Jag vet faktiskt inte hur man ska räkna riktigt, om ägglossningen är den dagen man kör uttaget? För i så fall är det den 12/12 och då är jag inne på dag 32, brukar ha 26-29dgr, men oftast 27. Så enligt appen är jag sen, men vågar inte rikgit lita på den nu när hela cykeln säkert är lite rubbad med alla hormoner och stimulering :( 

• masss

Nej precis Glad inte så många dagar kvar
    Nice! Då är vi på samma dag i cykeln Glad Men jag hade ägglossning senare 15/12. Det ser väldigt bra ut för dig Glad Tänkte du testa innan din testdag? 

• Smörblomman24

Jag hoppas det! I natt vaknade jag av att mitt lår typ är bortdomnat, gör liksom ont vid beröring och lite illamående som fortfarande håller i sig. Så skumt! Men kanske är för att man legat konstigt.

Fortfarande ingen mens för dig? Skrattande

Svar på tråden IVF/ICSI 2024