Jag som har galen sprutfobi (innan den här behandlingen, bästa kbtn) fick fortsätta med dubbelsprutor och ökad dos flera dagar och då jag bara hade ett väldigt få antal blåsor på båda sidorna. Blev då lite öm och svullen i magen men inget annat! Men fick tillslut ut 13st ägg varpå 12 befruktades med endast 3 klarade sig för insättning och nedfrys.
Så märkligt att hormonerna kan slå olika från person till person. Men då svarade du verkligen på dem! 20 st på ena är väl väldigt mycket! Även om du fick hoppa över en cykel och risk för överstimulering så fick du kanske fler till frysen pga det :) de där äggen i frysen är verkligen en liten räddare i huvudet när man sitter här och väntar.
Håller tummarna! Jag fick också dålig hy igår, om det är någon tröst, ingen men ännu! Inga känningar i brösten heller... Alls. Sitter dock i soffan idag igen med migrän, fått ta Alvedon igen och läste att det finns ett läkemedel som är receptbelagt som är bra att ta för migrän så jag ska ringa dem direkt imorgon, ohanterbart detta.
Jag undrar också hur långt mensen kan skjutas upp av progesterontabletterna? Har läst på vissa forum och det kan handla om några dagar, men ofta inte alls. Så vi får ha hoppet uppe!
Har du laddat ner appen Bonzun IVF? Där kan man lägga in sin behandling och följa symtom osv. Läste att just försämrad hy är vanligt i den tiden i behandlingen vi är i nu :)