• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • masss

Nej ingen mens här heller och tempen har gått upp igen. Intressant! Det känns som att jag också mår lite illa men törs inte lita på det då jag kände det många gånger innan. Var vaken halva natten och det var konstig känsla i magen. Svårt att beskriva Glad Hoppas det blir en dag till för oss utan mens Glad

• Smörblomman24
    masss skrev 2023-12-27 09:27:06 följande:

Nej ingen mens här heller och tempen har gått upp igen. Intressant! Det känns som att jag också mår lite illa men törs inte lita på det då jag kände det många gånger innan. Var vaken halva natten och det var konstig känsla i magen. Svårt att beskriva Glad Hoppas det blir en dag till för oss utan mens Glad

Så spännande! 

Blir dock nojig för den här brännande/stickande/domnande känslan i låret. Verkar inte ge med sig... väldigt märkligt! 

Du har inte läst om det i någon tråd eller så? Försökt kika runt men de snackas om foglossning vilket det inte kan vara mitt fall. 

• masss

Har du kvar känslan? Vad märkligt Glad mina ben domnar ju konstant under natten när jag ligger på sidan så jag sover alltid på ryggen. Men när de somnar så brukar det försvinna efter ett tag. Hmm.. har ej läst om det någonstans. Har haft dock patienter med det och det kan vara olika saker bakom som brist på kalcium men det måste ju ses i helheten och bedömas av läkaren så vågar inte säga något Glad men borde inte vara något allvarlig. Hoppas det försvinner under dagen! 

• Smörblomman24

Får avvakta och se! Typiskt nu när man ruvar också, och liksom i närheten av fiffi Obestämd  längst låret, då tror man att allt hänger ihop! Tänkte bältros ett tag men då borde man få utslag och svullnad/rodnad men det har jag inte. Så jäkla skumt. Känns exakt som när man har bränt sig i solen, när huden är sådär känslig vid beröring, öm/svidande. Återstå att se! Hoppas det släpper snart. 

Kan säkert vara som du säger, att man sovit i någon knasig ställning. Eller efter två dagars sittande i soffan Glad

• masss

Nej Rynkar på näsan jag fick en liten blodfläck för tre dagar sedan men den var inte blandad med slem så det kändes som att det var bristning i slemhinnan eller något. Det kom inga fler blodfläckar. Jag hoppas att det inte är mensen Hjärta

• Smörblomman24

Om du inte fått sen dess så känns det lovande!
    Jag tog faktiskt ett gravtest nu bara för att mentalt känna mitt trygghet. Dumt.. Negativt! Men det kanske är för tidigt att se.
    Känns dock som att hoppet lämnat, är ändå inne på ruvdag 9. Attans! 

Håller tummarna för dig! Hjärta

• masss

Nej Rynkar på näsan det såg ju så lovande för dig! Jag kollade nu på FASS och det står att en av biverkningar av progesteron är vaginal blödning. Jag hoppas att det är det som du har nu och att det är för tidigt att testa Hjärta

• Smörblomman24
    masss skrev 2023-12-27 22:26:15 följande:

Nej Rynkar på näsan det såg ju så lovande för dig! Jag kollade nu på FASS och det står att en av biverkningar av progesteron är vaginal blödning. Jag hoppas att det är det som du har nu och att det är för tidigt att testa Hjärta

Jaa :( idag har jag inga rosa flytningar alls som är rosa. Men fortfarande negativt test, så dumt att jag plågar mig själv att ta det men kunde inte hålla mig iom att jag inte tog på morgonen igår utan kvällen (vilket brukar vara mindre säkert) dock inget testa-tidigt-test

Fortfarande inget nytt för dig? Jag har en bra känsla där :D 

• masss

Har du inga rosa flytningar idag? Det är ju jättebra Glad Mensen borde väl kommit om det var mensen? 

Tempen är fortsatt hög här och ingen mens så länge. 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024