• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Smörblomman24

Men vad spännande att du har son sedan innan, då kanske du vet hur det kan kännas i kroppen vid en graviditet (även fast det såklart är olika från gång till gång) 

Håller tummarna stenhårt för er! Kroppen behöver säkert bara lite extra hjälp som för oss. Blev psykiskt ohållbart att försöka i två år. 

Fortfarande inga symptom? Min molande värk har avtagit helt idag. Så just nu känner jag inget! 

• masss

Nej, det var så länge sedan Glad kommer inte ihåg om jag hade symtom innan jag plussade. Mådde rätt illa dock efteråt. 

ja, det är ju rätt tufft att försöka och försöka utan någon resultat. Skönt att slippa detta nu och få hjälp. 

jag vet inte om jag har några symtom. Om jag tänker efter så kan jag känna lite molande värk men jag vet att jag har känt det så många gånger innan Glad NC säger att min mens kommer 24/12. Hoppas det är inte det som spökar. När är din mens beräknad? Tempar du? 

• Smörblomman24

Jag tempar inte, har kört Flow i några år och den har funkat bra, synkat min cykel på dagen nästan. Har kört ägglossningstest under så lång tid också!
    Enligt appen ska jag ha mens den 24e också, hoppas inte den julklappen kommer. Kul att vi har exakt samma! 

Känner fortfarande ingenting sen i förrgår. Förutom brösten! Fick du ömma bröst av progesterontabletterna? Mina börjar dock lägga sig lite. Är en sovare på mage med det har varit helt omöjligt fram tills i förrgår. 

• masss

Vad roligt att vi har exakt samma datum Glad Ja hoppas att mensen håller sig borta. 

Jag hade bara huvudvärk från progesteron första dagarna. Nu känner jag ingenting. Vi får se hur tempen ligger imorgon. Har inte sjunkit ännu. Det står dock på NC att när man tar progesteron så blir temp opålitlig. 

Håller tummarna för dig!

• Smörblomman24

Nu har jag fått huvudvärk, har migrän ofta så är nervös att få ett utbrott nu när man inte kan ta medicinen :( tog två Alvedon och hoppas att det inte ska påverka något.
    Spänner som tusan längre ner i magen också. 
    Hoppas hoppas inte det är den röda faran på g!

Håller tummarna stenhårt för er också!

God Jul och hoppas att du kan njuta av dagen trots att man tänker på dessa ruvdagar 24/7! Tomte

• masss

Tack så mycket! God jul till dig också!

Oj hoppas det blev bättre efter du tagit Alvedon?
    Spänner det fortfarande i magen? 
    Jag har inga symtom så länge. ingen mens heller. 

Föresten blev du stimulerad denna cykel? 

• Smörblomman24

Tyvärr blev inte huvudvärken mycket bättre och sitter ännu i, så jag får försöka stå ut tills den 27e och ringa Sophiahemmet ifall man kan ta något starkare just för migrän än Alvedon :( så typiskt att få det mitt i julledigheten!
    Magen känns som tur år inget sen igår morse. 

Hur mår du? :)

Nej ingen stimulering för mig, är det ifall man har oregelbunden ägglossning/utebliven?
    Gjorde du det? 

• masss

Vad jobbigt Obestämd du kan också kolla på fass om du kan ta läkemedlet du brukar ta. Där brukar de ha ett avsnitt för de som är gravida. Hoppas att huvudvärken släpper! 

Jag mår som vanligt Glad Inga symtom. Kände imorse att det började rinna som när mensen kommer och sprang på toaletten men det var bara flytningar Drömmer 

Ja jag blev stimulerad denna cykel. Vet faktiskt inte varför. Har regelbunden mens och ägglossning. Det är första cykeln efter ägguttaget så kanske för att få till den. Annars finns det risk att den blir alldeles för lång? Jag vet inte faktiskt Glad Fick letrozol i alla fall och ägglossningen kom fyra dagar senare än den brukar vara. 

• Smörblomman24

Tack! Oskyldig lite bättre nu som tur är.
    Jag ska kika på FASS, bra tips! Om de finns något bra receptfritt som kanske fungerar någorlunda mot just migrän. 

Puh vilken skön känsla av att det inte var mensen som kom! Hoppas så mycket för oss, så spännande att vara i nästan exakt samma dag! 

Hur går stimuleringen till? Blir osäker om jag blev det eller inte, eller vad det innebär Glad jag tog "bara" sprutorna bemfola, ganirelix samt sista ovitrelle och nu efter utrogestantabletter efter byte från cyclogest. 

• masss

Vad bra att du mår bättre nu och kan njuta lite av jultiden Glad 
    Ja jättekul att vi nästan är i exakt samma dag. Hoppas hoppas! 

Jag fick ju vänta med återföring då risken för överstimulering var stor. Så när jag fick mensen började jag med letrozol tabletter dag 3-7. Det var från frysen jag fick 5 dgr embryo. Fick du det i samma cykeln som ägguttaget? 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024