• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Anonym (katarsis)

Vi har försökt i många år. Först var jag avslappnad och vi tog bort preventivmedel och tänkte att det blev när det blev, ingenting hände. Sen hade jag lite halvkoll på ägglossning, ingenting hände, sen nu stenkoll och ingenting händer. Vi har kanske hållit på i 5-6 år mer eller mindre intensivt. De hittar inget fel mer än min ålder. Fyller 38, så nu blir det ivf. Är så jäkla trött på att ha sex efter planering.

• Smörblomman24
    masss skrev 2023-12-29 07:48:48 följande:
    Bra med tidiga tester Glad Själv vill jag faktiskt inte testa alls då jag är så rädd! Jag vet inte ens om jag har några tidiga tester. Måste kolla runt. Har en test som jag fick av kliniken.
    Tempen är fortsatt hög här och ingen mens. Känns bara tungt i magen. Inget mer så länge Glad

Nej håll dig - tycker jag! Bara två ynka dagar kvar. Så spännande! :D

Jag bad min kille gömma mina tester, så man inte råkar få någon anfall och springer och testar i panik. Så nu har jag inget val, testdagen får bli den 2/1 Oskyldig fortfarande ingen mens här. 

• Smörblomman24
    Anonym (katarsis) skrev 2023-12-29 10:57:54 följande:

Vi har försökt i många år. Först var jag avslappnad och vi tog bort preventivmedel och tänkte att det blev när det blev, ingenting hände. Sen hade jag lite halvkoll på ägglossning, ingenting hände, sen nu stenkoll och ingenting händer. Vi har kanske hållit på i 5-6 år mer eller mindre intensivt. De hittar inget fel mer än min ålder. Fyller 38, så nu blir det ivf. Är så jäkla trött på att ha sex efter planering.

Vi försökte i två år, och jag tycker att det var hemskt..förstörde sexlivet till stor del, blev som ett måste, och den otroliga sorgen och ilskan över att inte lyckas, varje månad. Jag förstår att du måste vara extremt less efter så många år. Vad starkt och bra att ni valt att ta hjälp, håller tummarna för er! 

Ilskan som växer med sorgen också, varför ska andra bara kunna ha skönt sex och lyckas medan andra behöver gå igenom en IVF-behandling med allt vad det innebär. Men jag försöker tänka att det är så otroligt tacksamt att vi kan få den hjälpen, ibland behöver kroppen lite hjälp på traven. 

• masss
    Anonym (katarsis) skrev 2023-12-29 10:57:54 följande:

Förstår din frustration Rynkar på näsan måste vara jättetufft att försöka så länge utan resultat. De kunde inte heller hitta något problem hos mig och min man. Min man hade bara spermiemängd precis under kant men det borde inte ha påverkad sa dem. 

Försök att inte stressa över det nu Hjärta du har gjort allt du kunde! Du behöver stöd och kärlek nu så var snäll mot dig själv. Det är så jag också försöker tänka. Det blir inte bra om man hamnar i onda tankar. Håller tummarna för er! Kommer du börja med sprutor när mensen kommer?
  • masss
    Smörblomman24 skrev 2023-12-29 13:02:36 följande:

Nej håll dig - tycker jag! Bara två ynka dagar kvar. Så spännande! :D

Jag bad min kille gömma mina tester, så man inte råkar få någon anfall och springer och testar i panik. Så nu har jag inget val, testdagen får bli den 2/1 Oskyldig fortfarande ingen mens här. 

Smart Skrattande Jag kommer att vara super rädd att testa. Tänkte vänta till din testdag kanske så testar vi tillsammans om inte mensen kommer innan Glad
  • Smörblomman24
    masss skrev 2023-12-29 14:34:54 följande:
    Smart Skrattande Jag kommer att vara super rädd att testa. Tänkte vänta till din testdag kanske så testar vi tillsammans om inte mensen kommer innan Glad
    Åhh vad kul om vi kör på samma dag!! Glad  
  • masss

Idag säger NC att jag behöver ta ett graviditetstest. Jag tror faktiskt att jag tar ett imorgon bitti innan jag åker till jobbet då min man säger att han inte vill vänta till 2/1 GladIgår kollade jag vilka tester jag har hemma. Inga testa tidig tester men det borde vara okej att testa med en vanlig? Hur mår du idag Smörblomman24? 

• Smörblomman24
    masss skrev 2023-12-30 05:56:55 följande:

Idag säger NC att jag behöver ta ett graviditetstest. Jag tror faktiskt att jag tar ett imorgon bitti innan jag åker till jobbet då min man säger att han inte vill vänta till 2/1 GladIgår kollade jag vilka tester jag har hemma. Inga testa tidig tester men det borde vara okej att testa med en vanlig? Hur mår du idag Smörblomman24? 

Så spännande!!! Skrattande hur känner du dig? Jag tror vanligt test kommer visa! Fick du inte ett från kliniken?Jag fick ett vanligt från dem.

Jag mår bra men igår hade jag lite rosalikande flytningar igen så är såklart lite nere men försöker klamra mig fast vid lite hopp!
  • masss

Hoppas att det är biverkan av progesteron! Du har ju haft samma tidigare. Har du några andra symtom? 
    Jag tror jag mår illa då och då och sover dåligt. Tempen har inte gått ner i alla fall. 

• Smörblomman24
    masss skrev 2023-12-30 09:03:31 följande:

Hoppas att det är biverkan av progesteron! Du har ju haft samma tidigare. Har du några andra symtom? 
    Jag tror jag mår illa då och då och sover dåligt. Tempen har inte gått ner i alla fall. 

Hoppas!! Skrev i en annan grupp och det var fler som haft samma men ändå plussat.
    Har fortfarande ont i huvudet nästan dagligen, inte migrän men liksom trycker samt lite molande värk. Så något skumt varje dag!

Låter så lovande för dig! Så kul att du tempar också för det verkar ju vara en bra indikation om mensen inte är på g. Mår du så illa så att du behöver lver spy eller är det ok? 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024