Anonym (katarsis) skrev 2023-12-29 10:57:54 följande:
Vi har försökt i många år. Först var jag avslappnad och vi tog bort preventivmedel och tänkte att det blev när det blev, ingenting hände. Sen hade jag lite halvkoll på ägglossning, ingenting hände, sen nu stenkoll och ingenting händer. Vi har kanske hållit på i 5-6 år mer eller mindre intensivt. De hittar inget fel mer än min ålder. Fyller 38, så nu blir det ivf. Är så jäkla trött på att ha sex efter planering.
Vi försökte i två år, och jag tycker att det var hemskt..förstörde sexlivet till stor del, blev som ett måste, och den otroliga sorgen och ilskan över att inte lyckas, varje månad. Jag förstår att du måste vara extremt less efter så många år. Vad starkt och bra att ni valt att ta hjälp, håller tummarna för er!
Ilskan som växer med sorgen också, varför ska andra bara kunna ha skönt sex och lyckas medan andra behöver gå igenom en IVF-behandling med allt vad det innebär. Men jag försöker tänka att det är så otroligt tacksamt att vi kan få den hjälpen, ibland behöver kroppen lite hjälp på traven.