• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Anonym (katarsis)

Hej! Gjorde FET (tack för förkortning förklaringarna!) den 4/11, de sa att vi skulle vänta till den 22/ 11 för att testa men här verkar det som om folk testar mycket tidigare. Känner att jag svänger mycket mellan hopp och förtvivlan och känner mig rätt knäpp i huvudet. Ena sekunden köper jag barnkläder på vinted, andra sekunden vill jag ta ett glas vin för jag kommer aldrig bli gravid. Känns hopplöst

• Vixens
    SaraE1990 skrev 2024-11-13 21:55:36 följande:
    Tack för lite förkortningsförklaringar:) 

Ja, jag ska bara försöka låtsas som att allt är som vanligt så jag slipper all ångest och oro. När jag gjort mina tidigare försök så har mensen kommit innan jag hunnit testa så har inte ens behövt...det suger ju och tar bort lite av spänningen att testa. 

Men håller tummarna att det går bra denna gång :) 
    Jag har då inte kunnat hålla mig med testerna 😂

Negativt den 12e och 14e, svagt svagt skuggigt den 15e och idag positivt på digitalt 🥹♥️. Är på RD 10 idag och Bim - 2.

Nu hoppas jag att det stannar kvar 🙏🏻♥️
  • Anonym (katarsis)

Tog graviditetstest idag som visade negativt.

• EB90
    Eulalia84 skrev 2024-11-14 15:31:30 följande:
    Så ledsamt att det inte ville sig för dig heller💔  
    Jag har två embryon kvar i frysen och vi fick grönt ljus idag att köra direkt med ny insättning i denna cykel, så det kommer vi göra. Annars hade vi nog fått vänta tills nästa år. 

Hur var det för dig, har du några embryon i frysen?❤️
    Vi har också embryon i frysen, fyra stycken så är väldigt tacksam för det❤️ även om jag känner lite oro över stt det var en "dålig" omgång och att inget kommer klara sig..

Får också prova direkt, jätteskönt🙏 Ska också göra en utredning av immunförsvaret hos fertilitetsplus inför den här gången.
  • Vixens
    Vixens skrev 2024-11-16 06:33:31 följande:
    Jag har då inte kunnat hålla mig med testerna 😂

Negativt den 12e och 14e, svagt svagt skuggigt den 15e och idag positivt på digitalt 🥹♥️. Är på RD 10 idag och Bim - 2.

Nu hoppas jag att det stannar kvar 🙏🏻♥️
    Det höll sig inte länge tyvärr 🥺...

Testerna ökade i styrka men rätt var det var så fick jag mens och blöder rätt kraftigt, måste vara ett mf som pågår 😔.

Den här berg-och-dalbanan av känslor kör slut på mig.

Nu förbereder jag mig mentalt för ett mf och allt vad det innebär. Med en till omgång ivf och ett nytt äggplock eftersom det inte blivit något till frysen.

Ett försök kvar. 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
  • SaraE1990
    Vixens skrev 2024-11-21 19:28:21 följande:
    Det höll sig inte länge tyvärr 🥺...

Testerna ökade i styrka men rätt var det var så fick jag mens och blöder rätt kraftigt, måste vara ett mf som pågår 😔.

Den här berg-och-dalbanan av känslor kör slut på mig.

Nu förbereder jag mig mentalt för ett mf och allt vad det innebär. Med en till omgång ivf och ett nytt äggplock eftersom det inte blivit något till frysen.

Ett försök kvar. 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Vad tråkigt att det inte gick vägen?jag är på RD 13, brukar inte testa innan testdag..jag vill inte bli besviken..
    jag har gjort återföring 2 gånger tidigare, båda gånger har jag fått mens exakt 16 dagar efter (inte gravid alltså). 

Är livrädd att få mens nu den 25:e som då blir 16 dagar efter, så tråkigt att man inte ens hinner testa på testdagen.

vi har bara ett försök kvar sen och inga till frysen..men jag vet inte om jag orkar med processen nu på en gång.
    jag måste ju äta p-piller för att få mens och mår fruktansvärt av dom, blir typ deprimerad och känner mig konstig.

Jag Tror ingen som inte har gått igenom IVF som kvinna kan förstå hur jobbigt det är med alla hormoner, väntan, processer och det ansvar man själv känner🙂??️ 

så bra kämpat alla❤️ uppdaterat snart igen hur det går 🙏🏼jag vill detta så mkt så hoppas på ingen mens nu🙏🏼🙏🏼🙏🏼

• Vixens
    SaraE1990 skrev 2024-11-22 08:26:26 följande:

Vad tråkigt att det inte gick vägen?jag är på RD 13, brukar inte testa innan testdag..jag vill inte bli besviken..
    jag har gjort återföring 2 gånger tidigare, båda gånger har jag fått mens exakt 16 dagar efter (inte gravid alltså). 

Är livrädd att få mens nu den 25:e som då blir 16 dagar efter, så tråkigt att man inte ens hinner testa på testdagen.

vi har bara ett försök kvar sen och inga till frysen..men jag vet inte om jag orkar med processen nu på en gång.
    jag måste ju äta p-piller för att få mens och mår fruktansvärt av dom, blir typ deprimerad och känner mig konstig.

Jag Tror ingen som inte har gått igenom IVF som kvinna kan förstå hur jobbigt det är med alla hormoner, väntan, processer och det ansvar man själv känner🙂??️ 

så bra kämpat alla❤️ uppdaterat snart igen hur det går 🙏🏼jag vill detta så mkt så hoppas på ingen mens nu🙏🏼🙏🏼🙏🏼

Hoppas verkligen det går bra för er! 🙏🏻♥️

Nästa vända ska jag också försöka vänta med att testa till testdagen, och kommer mensen så har man iaf inte fått ett plus innan. 

Jag hade testdag idag och tog ett digitalt som fortfarande visar gravid 1-2 precis som förra veckan, hade det varit OK i magen så borde den visat 2-3 nu.. Så det blir att kontakta kliniken och börja om från början 😔.

Bara att ladda och och se när vi kan sätta igång igen! Hoppas vi får starta nästa runda relativt snabbt 🙏🏻.

Stort lycka till, till alla er andra som kämpar! ♥️
  • Jassan123

Hej ! Hoppar in här i tråden. Vi påbörjade behandling nu i november och gjorde första äggplocket 20/11. Planen från våran läkare var att göra ivf på hälften av äggen  och andra hälften icsi. Fick ut 10 ägg , varav 9 var mogna. 6 blev befruktade. Dock stor risk för överstimulering så det blir totalfrys .. självklart en besvikelse men hälsan går såklart först. Men denna väntan innan man vet om något/några går till frys känns som en evighet .. 😖

Lycka till alla 🌺

• SaraE1990

Hej på er😊 

Idag tog jag ett grav test, gjorde FET 9/11, skulle ha tagit testet 27/11 men med lite rädsla för att veta resultatet och att jag hade missat det så gjorde jag det idag😊😊

det var positivt🙏🏼😃😃😃

jag känner mig väldigt glad men jag är orolig då det är så tidigt! Ska försöka njuta av detta och jag är så jävla glad bara att jag kan bli gravid! Det är möjligt!

Lycka till alla som också försöker! Detta är 3:e försöket för mig och jag tror verkligen att det handlar om tur och slumpen! Man kan inte påverka det..🙌🏻🌈❤️

Ta hand om er????

• Eulalia84
    SaraE1990 skrev 2024-11-30 11:00:21 följande:

Hej på er😊 

Idag tog jag ett grav test, gjorde FET 9/11, skulle ha tagit testet 27/11 men med lite rädsla för att veta resultatet och att jag hade missat det så gjorde jag det idag😊😊

det var positivt🙏🏼😃😃😃

jag känner mig väldigt glad men jag är orolig då det är så tidigt! Ska försöka njuta av detta och jag är så jävla glad bara att jag kan bli gravid! Det är möjligt!

Lycka till alla som också försöker! Detta är 3:e försöket för mig och jag tror verkligen att det handlar om tur och slumpen! Man kan inte påverka det..🙌🏻🌈❤️

Ta hand om er????

Åh vad härligt, stort grattis!💕
Svar på tråden IVF/ICSI 2024