• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • J000ssan
    Anonym (Också) skrev 2024-10-31 19:00:16 följande:
    Men grattis!! Blev såå glad för din skull! Har också haft MA så jag känner med dig i din försiktighet men plötsligt så händer det! 😊 ❤️
    Tack snälla du!🙏❤️vågar verkligen inte vara glad men som du säger, plötsligt händer det!!! Håller alla tummar för dig imorgon🙏❤️
  • RH93
    J000ssan skrev 2024-10-31 15:11:01 följande:

Heeej! 

ja jag gjorde det och det var positivt🙏🙏 men försiktigt glad då jag har kemiska och MA i bagaget! Men glad det iaf fäst så får vi hoppas på det bästa! 

förstår du väntar tills imorgon och skönt med blodprov så får man mer säkra svar🙏 åh ja det kan verkligen vara både och, jag har haft mindre molvärk denna gång men iaf ömma bröst som kommer och går lite! Så analyserar ju allt och livrädd att mista detta igen❤️
    hör av dig när du fått svar, håller alla tummar

Grattis 😍
  • BaeA

Heeej! 

ja jag gjorde det och det var positivt🙏🙏 men försiktigt glad då jag har kemiska och MA i bagaget! Men glad det iaf fäst så får vi hoppas på det bästa! 

förstår du väntar tills imorgon och skönt med blodprov så får man mer säkra svar🙏 åh ja det kan verkligen vara både och, jag har haft mindre molvärk denna gång men iaf ömma bröst som kommer och går lite! Så analyserar ju allt och livrädd att mista detta igen❤️

stort grattis, håller tummarna nu! ❤️ förstår dock den där försiktiga glädjen. Men nu ska det vara er tur ! 
  • J000ssan
    BaeA skrev 2024-11-01 07:21:23 följande:
    stort grattis, håller tummarna nu! ❤️ förstår dock den där försiktiga glädjen. Men nu ska det vara er tur ! 
    Tack snälla du🙏❤️❤️ja jag hoppas verkligen det!!!
  • Anonym (Också)
    J000ssan skrev 2024-10-31 21:50:54 följande:
    Tack snälla du!🙏❤️vågar verkligen inte vara glad men som du säger, plötsligt händer det!!! Håller alla tummar för dig imorgon🙏❤️

Tack! Det gick tyvärr inte bra. HcG:et ligger på 31 vilket är alldeles för lågt så det blir nog en kemisk graviditet. Ska dit igen på måndag och ta ett nytt blodprov. Men men bara att försöka igen, vi har en blastocyst kvar i frysen. 

• J000ssan
    Anonym (Också) skrev 2024-11-01 15:26:38 följande:

Tack! Det gick tyvärr inte bra. HcG:et ligger på 31 vilket är alldeles för lågt så det blir nog en kemisk graviditet. Ska dit igen på måndag och ta ett nytt blodprov. Men men bara att försöka igen, vi har en blastocyst kvar i frysen. 

Åh vad tråkigt💔💔ledsen för din skull! Men då måste det iaf ha fäst va? 

tänker På dig❤️

• Anonym (Också)
    J000ssan skrev 2024-11-01 16:03:57 följande:

Åh vad tråkigt💔💔ledsen för din skull! Men då måste det iaf ha fäst va? 

tänker På dig❤️

Tack ❤️❤️❤️ 

Jo, det fäste nog, sa de, så det var ju positivt. Men räckte antagligen inte för att utvecklas vidare. Är väldigt ledsen idag men jag har ju varit i game:t länge och vet att man rycker upp sig så småningom och försöker igen.
  • Eulalia84

Heeej! 

Stort grattis! Hoppas hoppas det är nu det får hela vägen❤️
  • Eulalia84

Idag har jag satt in en liten flinga så nu börjar de jobbiga ruvdagarna igen❄️🥚
    Gör i helt naturlig cykel denna gång så inget progesteron heller, vilket jag faktiskt tycker är skönt eftersom jag haft så starka biverkningar av det. Sen om det är bra eller dåligt utan återstår att se☺️

Svar på tråden IVF/ICSI 2024