• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    XcxX skrev 2024-10-07 08:38:14 följande:
    Håller tummarna 😀🤞
    har också haft illamående som kommer och går, lite som när man är åksjuk 🤢
    Tack!! ❤️

Hoppas det inte blir värre än så för dig! Mitt startade först i slutet av vecka 6 så har bara mått illa i en vecka 😊 

Lycka till i dag och hoppas ni får en tid för vul inom snar framtid 😍
  • BaeA

Blev ingenting för mig när jag ruvade på mitt sista embryo, mensen kom igår. Så nu har jag precis påbörjat en ny stimulering. Den här gången kör vi på en Mini IVF med dos 225, ska tillbaka till kliniken på VUL på tisdag och vara redo för äggplock redan torsdag eller fredag nästa vecka. Men istället för som sist ta få ut 30 ägg så är ambitionen 5-7 st riktigt bra. Hoppad att det kommer funka, känns bra att vara igång och vi inte ?förlorat? någon tid sedan missfallet. Hur går det för alla här? något nytt!

• EFW
    BaeA skrev 2024-10-10 21:14:09 följande:

Blev ingenting för mig när jag ruvade på mitt sista embryo, mensen kom igår. Så nu har jag precis påbörjat en ny stimulering. Den här gången kör vi på en Mini IVF med dos 225, ska tillbaka till kliniken på VUL på tisdag och vara redo för äggplock redan torsdag eller fredag nästa vecka. Men istället för som sist ta få ut 30 ägg så är ambitionen 5-7 st riktigt bra. Hoppad att det kommer funka, känns bra att vara igång och vi inte ?förlorat? någon tid sedan missfallet. Hur går det för alla här? något nytt!

Vad tråkigt att det inte blev något denna omgång ❤️ Vad skönt att ni ändå har en plan framåt och är på gång redan! Nu håller vi tummarna 🥰

Jag var på VUL i går och fick denna gång se en frisk graviditet med ett tickande hjärta 😍 Vi mätte hela 8+1 fast vi vet att vi var 7+6. Så nu är det bara att vänta till KUB och hålla tummarna att barnet är friskt. 
  • BaeA
    EFW skrev 2024-10-12 07:25:43 följande:
    Vad tråkigt att det inte blev något denna omgång ❤️ Vad skönt att ni ändå har en plan framåt och är på gång redan! Nu håller vi tummarna 🥰

Jag var på VUL i går och fick denna gång se en frisk graviditet med ett tickande hjärta 😍 Vi mätte hela 8+1 fast vi vet att vi var 7+6. Så nu är det bara att vänta till KUB och hålla tummarna att barnet är friskt. 
    Ja, men kändes ändå okej, hade typ ställt in mig på att göra ett nytt plock, kändes också ?bra? att mensen kom precis när jag förväntat så jag inte fick några dagar och tänkte kanske, för utrogestanen ska ju egentligen fördröja den, men jag får ändå den. 

Åh, vilken lättnad och stort grattis!!!! håller nu alla tummarna att tiden går fort till KUB och att allt ser bra ut då. Hur är det med illamåendet, håller det i sig? ❤️
  • EFW
    BaeA skrev 2024-10-12 08:14:46 följande:
    Ja, men kändes ändå okej, hade typ ställt in mig på att göra ett nytt plock, kändes också ?bra? att mensen kom precis när jag förväntat så jag inte fick några dagar och tänkte kanske, för utrogestanen ska ju egentligen fördröja den, men jag får ändå den. 

Åh, vilken lättnad och stort grattis!!!! håller nu alla tummarna att tiden går fort till KUB och att allt ser bra ut då. Hur är det med illamåendet, håller det i sig? ❤️
    Tack snälla ❤️
    Ja illamåendet är kvar och så även alla andra symptom denna gång. Men förhoppningsvis så lättar det efter KUB. 
  • Lina98

Åh vad tråkigt men skönt att ni får köra igång så snabbt❤️

Blev inget för oss heller. Var vårt sista embryo i frysen också så nu får vi börja om. Ska ringa kliniken i början av veckan så får vi lägga upp en ny plan. 

Man tappar verkligen hoppet på att det någonsin kommer bli något när man aldrig upplevt ett plus på 2,5 års aktiva försök + 3 återföringar.

• Anonym (Blåklint)

Åh så roligt!🥰❤️ stort grattis!🥳 hoppas verkligen att allt går bra fram till KUB nu men det gör det säkert!🙏🤩
  • Anonym (Blåklint)
    Lina98 skrev 2024-10-12 16:35:00 följande:

Åh vad tråkigt men skönt att ni får köra igång så snabbt❤️

Blev inget för oss heller. Var vårt sista embryo i frysen också så nu får vi börja om. Ska ringa kliniken i början av veckan så får vi lägga upp en ny plan. 

Man tappar verkligen hoppet på att det någonsin kommer bli något när man aldrig upplevt ett plus på 2,5 års aktiva försök + 3 återföringar.

Vad tråkigt Lina98 och BaeA😢❤️ kul att ni båda verkar vara igång och planera för ett nytt äggplock🥰 
  • J000ssan

Åhhh vad underbart🙏❤️❤️❤️vad gjorde annorlunda denna gång,?
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-10-12 18:06:07 följande:
    Åhhh vad underbart🙏❤️❤️❤️vad gjorde annorlunda denna gång,?
    Tack! ❤️ Vi gjorde inget annorlunda denna gång utan det som hände sist var att jag fick ett Ma som upptäcktes på vul. 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024