AliciaNN skrev 2024-09-23 20:31:14 följande:
Hej! Är det någon som har erfarenhet av byte av sprutor, jag fick Menopur 300 IE första IVF:en, sen Menopur 250 IE + Rekovelle 10 IE, såg nu i min journal att tredje IVF troligen kommer bli Menopur 250 IE + Gonal-F 100 IE (har inte haft uppstartmöte med kliniken ännu).
Är det någon som har några tankar om det? Jag veeeet att alla får olika och ingen kan jämföras med någon annan, men jag har hört att Menopur ska vara bra för kvaliteten på äggen så därför bra för den som är lite äldre (som jag), Rekovelle verkar vara ganska nytt, men Gonal-F vet jag inget om.
Men med tanke på att första IVF ledde till 1 blastocyst av 5 befruktade ägg, och andra IVF ledde till 0 blastocyst av 6 befruktade ägg, så verkar ju inte Menopur ha hjälpt min äggkvalitet sådär jättemycket, så antar att de vill prova något nytt för sista försöket.
Tankar, erfarenheter?
Spontant så verkar du ju fått bäst resultat hittills med bara Menopur eftersom ni fick en blasto då.
Men om man ska jämföra så är jag 40 och fick bara Gonal F 900 IE, och tog 300 IE varje stick, och sedan de sista dagarna lade man till Genirelix 0,25 mg. Fick ut 11 ägg, 7 blev befruktade och tre blastisar överlevde till frysen.
Jag har alltså bara gott att säga om Gonal F, men jag har som sagt aldrig testat något annat. 😅