• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-14 07:04:16 följande:

Nu är det äl +14 och Bim om det varit en vanlig cykel. Det är 9 dagar sedan jag gjorde FET med 5 dagars blast. Våran sista från denna ivf. 

Nu ska jag inte testa för ens på onsdag då det är testdag men efter dagens test så känner jag mig positiv. Just nu är jag gravid och håller tummarna för att det denna gång leder till ett barn i slutet på maj 🥰

Jaa det där ser ju väldigt betryggande ut!🤩 jaa, hoppas verkligen att allt går bra nu, men det gör det säkert!🥰
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-14 23:09:53 följande:
    Jaa det där ser ju väldigt betryggande ut!🤩 jaa, hoppas verkligen att allt går bra nu, men det gör det säkert!🥰
    Tack fina du!! ❤️ Ja nu är det bara att vänta och fortsätta hålla tummarna 😅 Men är det något vi ivf are är bra på så är det ju just det 😂❤️

Hur går det för dig? 
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-15 05:47:35 följande:
    Tack fina du!! ❤️ Ja nu är det bara att vänta och fortsätta hålla tummarna 😅 Men är det något vi ivf are är bra på så är det ju just det 😂❤️

Hur går det för dig? 

Haha verkligen, det har man fått lära sig den hårda vägen! 😂 

Jag tog ett tidigt test idag och det var tyvärr negativt, så tror att det är kört för mig den här gången😢❤️ 

• EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-15 07:48:20 följande:

Jag tog ett tidigt test idag och det var tyvärr negativt, så tror att det är kört för mig den här gången😢❤️ 

Men du är ju bara på ruvardag 6, så det kan slå om. För mig var det helt blankt dag 5 Så jag vet man ger upp när man vet att andra kan få pluss tidigt. Men sisy jag plussade i juni fick jag inte pluss för ens ruvardag 7 med testa tidigt 😊 och många får vänta lite till. 

Håller tummarna för dig ❤️

• EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-15 07:48:20 följande:

Men du är ju bara på ruvardag 6, så det kan slå om. För mig var det helt blankt dag 5 Så jag vet man ger upp när man vet att andra kan få pluss tidigt. Men sisy jag plussade i juni fick jag inte pluss för ens ruvardag 7 med testa tidigt 😊 och många får vänta lite till. 

• Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-15 08:11:39 följande:

Åh tack, då ska jag hoppas på det ❤️ tyckte bara att det borde synas på testet idag men kul att höra att det visades senare för dig förra gången! Men börjar förbereda mig för att det nog inte gick i alla fall☺️ 
  • J000ssan

Hej alla❤️

någon som gjort utredningen på fertilitet plus som kan dela med sig av vilka prover dem tog? Har tagit en del redan via rmc och vill se vilka jag inte tagit och om man kan lösa det via ngn privat klinik i Skåne ist!! 🙏🙏

• Anonym (Saga23)

Hej alla ruvare och nu som plussat 😀
    Tycker ruvartiden känns så ensam så jag blev glad när jag hittade den här tråden. Jag är på RD5. satte in en 6-dagars i tisdags förra veckan. Tiden går verkligen i sniiiiiigelfart

• EFW
    Anonym (Saga23) skrev 2024-09-15 13:56:21 följande:

Hej alla ruvare och nu som plussat 😀
    Tycker ruvartiden känns så ensam så jag blev glad när jag hittade den här tråden. Jag är på RD5. satte in en 6-dagars i tisdags förra veckan. Tiden går verkligen i sniiiiiigelfart

Hej hej! Jag kan inte annat än att hålla med. Är så imponerad av alla som klarar av att inte tjuvstarta testandet. Själv är jag testoman 😂😂

Har du några symptom? 
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-15 08:42:19 följande:
    Åh tack, då ska jag hoppas på det ❤️ tyckte bara att det borde synas på testet idag men kul att höra att det visades senare för dig förra gången! Men börjar förbereda mig för att det nog inte gick i alla fall☺️ 
    Hur går det, har du testat nått mer eller inväntar du testdag nu? ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024