• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-09-13 11:55:10 följande:
    Åhhhh hejja hejja, jag håller alla tummar så hårt för er❤️❤️❤️
    Tack!! Och detsamma så klart! ❤️❤️❤️
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-13 11:24:34 följande:
    Ja man är försiktigt optimistisk då vi hade en ofrostig graviditet förra omgången. 😍

Förstår att du är sugen på att testa, du är duktig dom låter bli!  Jag testade ut min ovitrelle då jag vet att den sitter i länge på mig 😅

Så här ser stegringen ut hitills. 

Oj! Vilken fin stegring!😍 usch vad tråkigt med en ofostrig graviditet! Det kommer nog att gå mycket bättre denna gången! Men förstår verkligen din känsla att det blir svårare att lita på plusset, jag kommer nog känna samma om jag får plus igen. Det blir i så fall tredje pluset, efter ett missfall och en kemisk graviditet. 

Jag tänkte också testa ut ovitrelle, testade med ett tidigt graviditetstest igår (10 dagar efter sprutan) och då var det negativitet men dock inte med morgonurin. Jag är så sugen på att testa snart men vågar inte samtidigt🙈 är så rädd att det ska bli negativt eller ingen stegring.

• Anonym (Blåklint)
    SaraE1990 skrev 2024-09-13 09:49:19 följande:

Ja såklart, men saken är den att när jag äter p-piller så får jag bara mens när jag ätit det i 3 veckor men den kommer liksom inte tillbaka. Jag är helt frisk i övrigt, när vi gjorde fertilitetsutredningen var det ingenting som var onormalt. 

Dom visste inte varför mensen inte kommer tillbaka. 
    När jag var yngre hade jag regelbundna men extremt riklig mens. Fick då minipiller som gjorde att jag inte fick mens. Sen när jag slutade med dom (i kombination med lågt BMI) kanske gjorde att den inte kom tillbaka?

Jag har massa olika teorier men så svårt att veta?ska testa att Börja äta rött kött igen (äter fisk/skaldjur och kyckling). 

ja men vad kul! Hoppas på positivt resultat! gör du på privat klinik eller landstinge?

Jag ringde till fertilitetsmottagningen och de sa att man inte bara ska sitta stilla utan man kan röra på sig. När jag pratar träning så är det typ att gå till gymmet å cykla eller nå sånt lugnt. Inte lyfta vikter eller gå på pass.jag har inte styrketränat sedan stimuleringen då man inte ska lyfta tungt. 
    jag är arbetssökande dessutom så rör jag inte på mig sitter ja i soffan hela dagen:( 
    Det som jag tycker är drygt är att man konstant har dåligt samvete för att göra ?fel?. har dock förstått att slumpen av gör om det blir positivt eller inte i slutändan😊

håller tummarna för din skulle också👍

Hm vad konstigt! Men du har inte testat typ Letrozol för att stimulera ägglossningen? 

Jag gör privat eftersom det har inte gått ett år sedan vi fick missfall men det har gått mer än ett år sen vi började försöka. Men efter missfallet fick jag en hormonrubbning så jag tror att det är svårt för mig att bli gravid naturligt nu så därför vi testar ivf. Och för att jag jättegärna ville kunna frysa ner ett embryo för framtiden, eftersom jag har lågt amh och bara en äggstock. Gör du via landstinget? 

Ja det tror jag också, det är ju ofta bra att röra på sig med det mesta så borde ju vara det i detta fallet också! Jag går lite korta promenader nu men har också fått en dunderförkylning så kan ändå inte röra mig så mycket just nu. Men känner igen mig i att man hela tiden känner att man gör fel eller inte vet vad man ska göra för att göra rätt 😅 

Tack detsamma!🤩

• EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-13 16:38:29 följande:

Oj! Vilken fin stegring!😍 usch vad tråkigt med en ofostrig graviditet! Det kommer nog att gå mycket bättre denna gången! Men förstår verkligen din känsla att det blir svårare att lita på plusset, jag kommer nog känna samma om jag får plus igen. Det blir i så fall tredje pluset, efter ett missfall och en kemisk graviditet. 

Jag tänkte också testa ut ovitrelle, testade med ett tidigt graviditetstest igår (10 dagar efter sprutan) och då var det negativitet men dock inte med morgonurin. Jag är så sugen på att testa snart men vågar inte samtidigt🙈 är så rädd att det ska bli negativt eller ingen stegring.

Tack ❤️ Ja allt man kan göra är att hoppas på det bästa 😊

Men då vet du ju att den är ute nu, det är ju super 😊 Min sitter i runt 11-12 dagar efter 😂
    Men jag förstår hur du menar, äl+10 eller 12 dagar efter ovitrellen var mitt test negativt bara ett spöksträck och jag blev så ledsen för trodde det var kört eftersom jag förväntade mig att ovitrellen + grav skulle visa sig tidigt då det i min hjärna borde vara lite av varje eftersom det fans kvar av ovitrellen dagen innan😂😂 
  • Meddelande borttaget
  • BaeA
    RH93 skrev 2024-09-12 07:25:11 följande:
    Tack ❤️ jag mådde så dåligt imorse när jag vaknade att jag ville ta ett test ändå men det va helt blankt så det blev tyvärr inget. Så jag är väl en av dom som inte får mens förrän jag slutar med progesteronet.

Åh va spännande att få testa något nytt ändå. Hoppas det hjälper er!

Jag beklagar att det inte tog sig denna gång! Känslan och besvikelsen efter man väntat är total. Men du är grym, förhoppningsvis kommer det gå snart ❤️ 

pgt* menade jag. Ja, det ska bli så spännande, men känns jobbigt att börja med hormoner snart igen. är så känslig mot det och har precis börjat tappa lite av de extra kilon man gått upp efter allt.

• EFW

Nu är det äl +14 och Bim om det varit en vanlig cykel. Det är 9 dagar sedan jag gjorde FET med 5 dagars blast. Våran sista från denna ivf. 

Nu ska jag inte testa för ens på onsdag då det är testdag men efter dagens test så känner jag mig positiv. Just nu är jag gravid och håller tummarna för att det denna gång leder till ett barn i slutet på maj 🥰

• Anonym (Anonym)

Hej! 

Jag har gått på Gonal-f i en vecka nu och adderade Ganirelix i onsdags. Igår torsdag, fredag och idag lördag har jag dock upplevt ägglossningsflytningar? Nån som känner igen det trots att man tar Ganirelix? Är ju orolig att jag ska ägglossa ändå nu och fucka upp stimuleringen? 

• EFW
    Anonym (Anonym) skrev 2024-09-14 19:15:55 följande:

Hej! 

Jag har gått på Gonal-f i en vecka nu och adderade Ganirelix i onsdags. Igår torsdag, fredag och idag lördag har jag dock upplevt ägglossningsflytningar? Nån som känner igen det trots att man tar Ganirelix? Är ju orolig att jag ska ägglossa ändå nu och fucka upp stimuleringen? 

Hej, Du behöver inte vara orolig det är olika hormon som skapar fertila flytningar och som triggar äl 😊
  • Anonym (Anonym)
    EFW skrev 2024-09-14 19:42:34 följande:
    Hej, Du behöver inte vara orolig det är olika hormon som skapar fertila flytningar och som triggar äl 😊
    Tack för svar, känner mig mycket lugnare nu Hjärta
Svar på tråden IVF/ICSI 2024