• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-18 16:42:19 följande:
    Åh så fint det ser ut, stort grattis!😍🥳❤️ så himla roligt! Förstår verkligen din känsla, kommer också att vara väldigt orolig om jag lyckas bli gravid igen! Men för de flesta går det ju bra till slut och det är verkligen er tur nu!😍 
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-18 16:46:34 följande:

Jaa jag tycker att de är såå jobbiga! Blir liksom som symbol för att det är något knas hela tiden! Menmen, hoppas på att få göra FET i nästa cykel istället. Är glad att vi lyckades frysa in två som nu håller på att pgt-testas. 

Jag tänker också att det kanske kommer att kännas roligt igen och tryggare när du har kommit lite längre i graviditeten❤️ De första veckorna är ju ändå inte så roliga när man mår illa och så 😅

Tack snälla du! ❤️❤️❤️ Ja bara hoppas på det bästa nu 😅

Ja, det är antagligen nån obalans i kroppen och det är inte så konstigt med tanke på vad de får gå igenom. Men skönt att ni är på gång med tankarna framåt. Väldigt spännande att man har börjat med pgt (äntligen), jag håller tummarna att allt ser bra ut! 😍🤞
  • Eulalia84
    EFW skrev 2024-09-18 14:45:30 följande:
    Testdag och positivt ❤️ Är glad men mest orolig. Nu börjar väntan på vul som blir den 11/10. Hoppas hoppas att denna krabat är frisk och stannar. Vi längtar ju så!! 🥰❤️
    Hur går det för er andra som ruvar? 
    Stort grattis! ❤️ Starka fina tester men förstår att oron finns där. Håller tummarna för dig att det är nu det går hela vägen🙏🥰

För mig är det nog tyvärr kört för denna gång. Kändes så bra och hade en bra känsla fram tills igår, men då började mensvärken smyga sig på och idag på äl+14 har jag började blöda lite. Tog ett test igår och det var negativt så hoppet är borta😥 Får se fram emot FET i nästa cykel istället. Så oerhört glad och tacksam att ha tre flingor frysen så man förhoppningsvis inte behöver sätta igång med stimulering direkt igen☺️
  • Anonym (Blåklint)
    Eulalia84 skrev 2024-09-18 20:06:52 följande:
    Stort grattis! ❤️ Starka fina tester men förstår att oron finns där. Håller tummarna för dig att det är nu det går hela vägen🙏🥰

För mig är det nog tyvärr kört för denna gång. Kändes så bra och hade en bra känsla fram tills igår, men då började mensvärken smyga sig på och idag på äl+14 har jag började blöda lite. Tog ett test igår och det var negativt så hoppet är borta😥 Får se fram emot FET i nästa cykel istället. Så oerhört glad och tacksam att ha tre flingor frysen så man förhoppningsvis inte behöver sätta igång med stimulering direkt igen☺️
    Vad tråkigt att det blev samma resultat för dig!😢 vi får hoppas på FET i nästa cykel istället🥰 
  • EFW
    Eulalia84 skrev 2024-09-18 20:06:52 följande:

Tack snälla! ❤️❤️

Vi hade precis samma resultat som ni 🤩 Tre flingor till frysen Och ett misslyckat Et. Första Fet misslyckades och det känns som det berodde på läkaren. Då körde hon in en tjock kateter först som kom ut blodig och det misslyckades ju. De två sista gångerna hade jag en annan läkare  och hon var så smidig. Mätte med vaginalt ultraljud och förde endast in själva placerings katetern och båda gångerna fäste det då. 🥰 

Tråkigt när det inte går som man hoppas, men så Skönt att ni slipper göra en till stimulering direkt. Håller tummarna att nästa gång är guldägget! 🤞🤩
  • Eulalia84
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-18 20:44:47 följande:
    Vad tråkigt att det blev samma resultat för dig!😢 vi får hoppas på FET i nästa cykel istället🥰 
    Ja supertråkigt att det inte funkade denna gång för någon av oss😥 Känns som det varit många här inne nu som fått negativt resultat nyligen, så det borde ju gå bättre för flera nästa gång kan man tycka🥰
  • Eulalia84
    EFW skrev 2024-09-19 06:38:43 följande:
    Tack snälla! ❤️❤️

Vi hade precis samma resultat som ni 🤩 Tre flingor till frysen Och ett misslyckat Et. Första Fet misslyckades och det känns som det berodde på läkaren. Då körde hon in en tjock kateter först som kom ut blodig och det misslyckades ju. De två sista gångerna hade jag en annan läkare  och hon var så smidig. Mätte med vaginalt ultraljud och förde endast in själva placerings katetern och båda gångerna fäste det då. 🥰 

Tråkigt när det inte går som man hoppas, men så Skönt att ni slipper göra en till stimulering direkt. Håller tummarna att nästa gång är guldägget! 🤞🤩
    Oj vilken mardröm😥 Det vill man ju inte vara med om, hemst när ett misslyckat försök kan bero på läkaren. Tur att ni fick en annan läkare de sista gångerna🥰

Ja får hoppas på de i frysen nu🤩
  • EFW
    Eulalia84 skrev 2024-09-19 11:42:23 följande:
    Oj vilken mardröm😥 Det vill man ju inte vara med om, hemst när ett misslyckat försök kan bero på läkaren. Tur att ni fick en annan läkare de sista gångerna🥰

Ja får hoppas på de i frysen nu🤩
    Nej verkligen inte, blev så glad när det var den försiktiga läkaren 😍

Jag håller tummarna för alla här inne!! ❤️
  • EB90
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-18 16:46:34 följande:

Jaa jag tycker att de är såå jobbiga! Blir liksom som symbol för att det är något knas hela tiden! Menmen, hoppas på att få göra FET i nästa cykel istället. Är glad att vi lyckades frysa in två som nu håller på att pgt-testas. 

Jag tänker också att det kanske kommer att kännas roligt igen och tryggare när du har kommit lite längre i graviditeten❤️ De första veckorna är ju ändå inte så roliga när man mår illa och så 😅

Hej! Har missat många sidor inlägg nu, så du kanske har skrivit om pgt-testningen innan🙈 Var görs det nånstans?
  • SaraE1990
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-13 16:45:43 följande:

Hm vad konstigt! Men du har inte testat typ Letrozol för att stimulera ägglossningen? 

Jag gör privat eftersom det har inte gått ett år sedan vi fick missfall men det har gått mer än ett år sen vi började försöka. Men efter missfallet fick jag en hormonrubbning så jag tror att det är svårt för mig att bli gravid naturligt nu så därför vi testar ivf. Och för att jag jättegärna ville kunna frysa ner ett embryo för framtiden, eftersom jag har lågt amh och bara en äggstock. Gör du via landstinget? 

Ja det tror jag också, det är ju ofta bra att röra på sig med det mesta så borde ju vara det i detta fallet också! Jag går lite korta promenader nu men har också fått en dunderförkylning så kan ändå inte röra mig så mycket just nu. Men känner igen mig i att man hela tiden känner att man gör fel eller inte vet vad man ska göra för att göra rätt 😅 

Tack detsamma!🤩

Nej jag har inte testat letnozol, (om det inte är sprayen) men fick inte mena av den, då fick jag ta p-piller. Jag bara gör som de på kvinnokliniken säger😜
    jJa okej men då få ni bekosta det själva? vi har ju bara ett försök kvar från landstinget som vi gör det genom så jag blrjar bli stressad! 

ja jag förstår, man kan ju göra på lite olika sätt! 

jag vill gärna göra på privat där dom sätter tillbaka två embryon. men får se om vi kommer behöva det..

det är väll en vecka kvar till testning så jag får väll försöka hantera denna ångest och oro på något vis!:)

• SaraE1990

Förresten jag måste fråga, efter återinföring och denna väntan i 3 veckor, har ni fått mens då innan testdag och därmed förstått att det var negativt?

Första gången jag gjorde IVF så fick jag mens ca 2 dagar innan 3 veckor hade gått..så besviken För det var självklart negativt.

nu andra gången har jag 1 vecka kvar till testdag men känner lite ?mensvärk? som att jag ska få mens. man blir så ledsen för jag är nästan säker på att jag kommer få mens idag eller imorgon 🥲 vilket betyder misslyckat försök nr 2.

är det någon mer som varit med om det? 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024