• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • XcxX

Hej alla kämpar ⭐️

Satte in en blasto för snart två veckor sedan och har testat positivt sen ruvardag 6 med tydlig stegring. Blev förvånad att jag såg ett streck även om det var väldigt svagt så tidigt?

Vill bara meddela kliniken resultatet på måndag så vi kan få tid för VUL. Haft MA förut så kan inte riktigt tro det förens vi ser det lilla pickande hjärtar på skärmen. 🤞

• Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-10-05 16:33:51 följande:

Ååå så spännande, samma dag som jag har mitt vul 😍

Det går både bra och dåligt, fick mer symptom och började medicinera lite smått mott illamående vid behov förra helgen. I går kände jag mig helt ogravid och var sugen på både mat och godis 😥 Så blev såklart super orolig för ett till MA. Men i dag har jag återigen lite lätt illamående så hoppas hoppas att det är våran tur nu!! Som tur är har jag världens bästa sambo som stöttar ❤️

Åh vad spännande! Ska tänka på dig när jag sätter in embryot🥰 åh förstår precis, det är ju så jobbigt när man försöker att känna in symptomen! Det verkar ju av vad jag har hört vara väldigt vanligt att symptomen kommer och går lite. Men förstår absolut din oro, jag kommer nog också att vara väldigt orolig för att få MA igen om jag lyckas bli gravid. Men det är ju mycket större sannolikhet att allt går bra, det glömmer man ju ofta. Jag tror verkligen att det kommer att vara er tur nu!❤️
  • Anonym (Blåklint)
    Gräddtårtan skrev 2024-10-05 17:26:24 följande:
    Hoppas på en FET denna cykel. UL inbokat på måndag, men ÄL kom såklart idag, tre dagar tidigt. Så jag hoppas som sagt. Blir kanske på fredag isåfall?

Kul att så många andra är igång med! ❤️❤️ 
    Vad roligt, jag ska också sätta in på fredag!🤩 kör du naturlig cykel? Är det då att det kan infalla på helgen som kan skapa problem? Håller alla tummar för att schemat ska funka bra!❤️
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-10-05 19:45:35 följande:
    Åh vad spännande! Ska tänka på dig när jag sätter in embryot🥰 åh förstår precis, det är ju så jobbigt när man försöker att känna in symptomen! Det verkar ju av vad jag har hört vara väldigt vanligt att symptomen kommer och går lite. Men förstår absolut din oro, jag kommer nog också att vara väldigt orolig för att få MA igen om jag lyckas bli gravid. Men det är ju mycket större sannolikhet att allt går bra, det glömmer man ju ofta. Jag tror verkligen att det kommer att vara er tur nu!❤️
    Och jag på dig! 😍
    Ja man kan nog bli galen av mindre, men som du säger. Oftast så går det ju bra 😊 I natt har jag knaps sovit alls då jag mått så illa och sambon var uppe nu vid 5 för att fixa lite rån med smör och ett glas proviva ❤️ Nu har han somnat om och jag har tagit en lergigan comp som jag väntar på ska kicka in 😅 
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-10-03 10:43:19 följande:
    Åååå vad kul att det börjar närma sig!! 😍 Blir det en 5 dagars? 
    Ja:)🙌 ja nu jäklar🙏🙏
  • EFW
    XcxX skrev 2024-10-05 19:35:15 följande:

Hej alla kämpar ⭐️

Satte in en blasto för snart två veckor sedan och har testat positivt sen ruvardag 6 med tydlig stegring. Blev förvånad att jag såg ett streck även om det var väldigt svagt så tidigt?

Vill bara meddela kliniken resultatet på måndag så vi kan få tid för VUL. Haft MA förut så kan inte riktigt tro det förens vi ser det lilla pickande hjärtar på skärmen. 🤞

Missade detta helt. Stort grattis ❤️ Förstår precis känslan efter MA och nytt pluss. 😊
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-10-06 05:29:36 följande:
    Och jag på dig! 😍
    Ja man kan nog bli galen av mindre, men som du säger. Oftast så går det ju bra 😊 I natt har jag knaps sovit alls då jag mått så illa och sambon var uppe nu vid 5 för att fixa lite rån med smör och ett glas proviva ❤️ Nu har han somnat om och jag har tagit en lergigan comp som jag väntar på ska kicka in 😅 
    Haha det är inte ofta man vill säga vad roligt till någon som har mått så dåligt hela natten men i det här fallet gör jag nog det ändå😂😀 hoppas att du kunde sova lite under dagen istället❤️
  • Anonym (Blåklint)
    XcxX skrev 2024-10-05 19:35:15 följande:

Hej alla kämpar ⭐️

Så roligt, stort grattis och hoppas allt går bra nu🥰🤗
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-10-06 19:05:35 följande:
    Haha det är inte ofta man vill säga vad roligt till någon som har mått så dåligt hela natten men i det här fallet gör jag nog det ändå😂😀 hoppas att du kunde sova lite under dagen istället❤️

Hahaha nej så är det ju, min sambo säger att jag ska njuta av illamåendet 😂😂 

Blev en skön vila ❤️ Är så märkligt med ett illamående som kommer och går men har också läst att det är normalt. Nu räknar man nästan ner timmarna fram till fredag. Vill bara ha svar på om allt är som det ska denna gång 😅

• XcxX
    EFW skrev 2024-10-07 06:49:34 följande:

Hahaha nej så är det ju, min sambo säger att jag ska njuta av illamåendet 😂😂 

Blev en skön vila ❤️ Är så märkligt med ett illamående som kommer och går men har också läst att det är normalt. Nu räknar man nästan ner timmarna fram till fredag. Vill bara ha svar på om allt är som det ska denna gång 😅

Håller tummarna 😀🤞
    har också haft illamående som kommer och går, lite som när man är åksjuk 🤢
Svar på tråden IVF/ICSI 2024