BaeA skrev 2024-08-24 07:47:42 följande:
Det har varit en väldigt berg och dalbana för mig som började sept 21 med ett tidigt missfall och efter det har jag inte lyckats bli gravid. Korta versionen så har jag opererat bort två myom, skickat mensblod till Grekland, gått på antibiotika, gjort två äggplock och fyra återföringar. Är just nu i vecka 8 (7+5) enligt återföringen men förra veckan när jag var på VUL såg embryot mindre ut, så kanske vecka 7. Ska tillbaka på onsdag. Jag har gjort mycket research själv, då jag precis som du också hade svajigt progesteron men istället för att få något kemiskt så boostade jag kroppen med vitaminer och då försvann dem och mina temp fluktuationer blev stabila. Så kan rekommendera Vulverine eller Women sync om du inte redan ?utbildat? dig via dem.
Första gången jag hörde om NK celler var här på familjeliv. Men sedan läste jag boken ?is your body baby friendly? och tog en del actions från den. Så för mig har det funkat att berika mig med så mycket kunskap som möjligt, våga dela sina tankar med kliniken och lita på att du känner din kropp bäst. Jag ville göra flera tester tidigare men då skrattades det bara bort att ?nej men det är ingen fara? eller alldeles för tidigt för x eller y. Regionsfinansierade mottagningar tror ju ändå inte på holistiska lösningar så för oss var det bara att bekosta de vi sen ville själva. Vilket jag är tacksam för. Sen är vår klinik dock mer för sånt, så när de förlorade avtalet så kände vi att de var det bästa som kunde hända oss. För innan fick de inte göra allt de ville. Tror jag ska fortsätta med drop varannan vecka fram till vecka 16 och sedan kanske var fjärde vecka fram till 28-30. Vad är ert nästa steg?
Vilken tuff resa! Så fint att höra att du är gravid nu❤️ det låter ju onekligen som om du har hittat det som störde och åtgärdat det😀 jag ska hålla alla tummar på onsdag! Fantastiskt att du har gjort så mycket research och stått på dig! Så kul att få prata med någon som läst på och engagerat sig så mycket!🤩 jag har läst på massor i somras men alla tycker bara att jag är knäpp typ😂 men känner att jag tappar förtroendet lite för vården när alla bara säger att det inte är något fel och jag själv känner att det är något som inte stämmer. Alla läkare säger ju också att det den andra läkaren gjort är fel, vilket gör att man blir väldigt osäker tycker jag!
Jag har samma upplevelse, alltså att vi blev gravida lätt, sen fick vi ma i mars och då hände något hormonellt och efter funkar det inte. Sen är det ju mycket kortare tid så kan väl mycket väl vara så att det skulle kunna funka helt plötsligt igen, men jag känner att jag ändå vill börja undersöka saker eftersom något känns konstigt.
Jag läste på om Vulverine men tyckte inte att något av det hjälpte så mycket. Det var väldigt bra info om sköldkörtel, lärde mig massor! Vad spännande att du fick bukt med progesteronet!👏 jag slutade med kaffe och tog d-vitamin före ägglossning och köpte vitaminer men det blev bara ännu sämre för mig. Var det något särskilt som funkade för dig?
Jag har läst jättemycket i Aten-tråden! Fantastiskt att få följa alla tjejer som aldrig lyckats och sen hittar de vad som är problem! Jag tänkte läsa boken också, har ställt mig i kö på bibblan! Jag funderade också på att skicka mensblod-test till Grekland. Köpte små burkar men tyvärr har jag nog missat chansen denna månaden. Var så mycket annat som hände dessa dagarna så får bli nästa månad istället ☺️ för oss är nästa steg att testa ivf för att dels förhoppningsvis kunna frysa ner något embryo för framtiden och för att få lite info om äggkvaliteten. Läkaren skrev helt frivilligt också ut kortison mot tpo-antikropparna så det ska jag också testa nu under ivf:en.
Hur hittade du dina myom? Är det några värden du ska följa nu under graviditeten? Är det Elivia som du tycker är bra? Oj så långt det blev nu, ledsen för det!😅 men känner mig lite ensam i att ha försökt hitta själv vad som är konstigt så känns väldigt kul att höra om någon som kommit ännu längre!💪