• Anonym (Blåklint)

IVF/ICSI 2024

J000ssan skrev 2024-09-06 17:09:55 följande:
    Åh! Håller alla tummar❤️❤️❤️
    jag tog ett test nu, hade inte kissat på 5 timmar, sånt digitalt upp till 6 dagar tidigt! Totalt negativt! Ska testa imorgon med! förberett sambon på att jag inte tror de gått men inte sagt jag testat nu! Får se el tar jag imorgon bitti som vi bestämt! Men de är så sjukt hur man känner sin kropp efter alla dessa vändor!❤️
    RH93 skrev 2024-09-07 05:42:24 följande:

Det blev ett minus här med. Känner mig helt tom och less. Glad att vi har en i frysen men tänk om den inte heller går, hur mycket pengar ska man lägga på detta.. hela sömnen blev förstörd också för jag vaknade vid 02 superkissnödig så va tvungen att gå upp och göra testet då. Sen har det varit så svårt att sova nåt.

Åh nej, beklagar verkligen!😢 Styrkekramar till er❤️
  • Anonym (Blåklint)
    Eulalia84 skrev 2024-09-07 12:15:17 följande:
    Men så bra att alla blev befruktade!🙏😃
    Ha ha jag kommer vara så nervös på måndag att dom ska ringa och säga att det inte finns nåt att återföra😅 
    Men håller tummarna för oss båda💕
    Ja tack, det var väldigt skönt🥰 Jaa det är verkligen en nervös väntan! Men tycker att det borde gå med ett när vi ändå har flera stycken embryon. Har ni fått veta något om hur de växer? Vi har lite blandad kvalitet med två som är väldigt bra, två ok och två som som har låg kvalitet☺️ 
  • Anonym (Blåklint)
    Eulalia84 skrev 2024-09-09 22:13:06 följande:

Idag gjorde jag återföring och blev lite smått chockad och otroligt glad över vårt resultat. Av 5 befruktade ägg blev det 4 blastocyster av toppkvalitét!🙏😭 Så ett till mig och tre till frysen.  Hoppas så innerligt nu att någon av dessa krigare ska leda till ett levande barn🥰

Wow vilket fint resultat!😍 jag ska hålla alla tummar för att det går vägen nu🥰 det kanske blir fyra små barn, vem vet!😂 Vi återförde också en fin blasto igår, det var spännande! Vi har inte fått veta än hur många de kan frysa men ser hoppfullt ut för oss också! Har lite ångest över den långa väntan nu, är ju så jobbigt. Har också blivit lite rädd för att testa, blir så svart på vitt! 
  • Anonym (Blåklint)
    LMSM skrev 2024-09-10 11:41:32 följande:
    Efter 13 dagars stimulering hade jag äggplock nr 7 igår dag 16.

Läkaren ringde precis för att meddela hur det gått med befruktningen. 
    Av 12 ägg ut så var 9 mogna och 8 befruktades. 
    Väldigt bra befruktning sa dom så antar att det räknar på antal mogna ägg då. 
    De sa också att jag oftast har fått väldigt bra befruktning också så läkaren vill ändå göra återföring imorgon dag 2. 

De ser nog tillbaka på att det aldrig har lyckats dela sig vidare till dag 5 och tänker nog att livmodern är lite lite lite bättre miljö för embryot. 

Jag har haft upp till 10 befruktade tidigare utan att få en enda till dag 5 så vet att det inte betyder ngt men känns ändå såklart väldigt  bra att 8 är med. 

nu är jag uppe i 33 befruktade ägg tror jag ah hoppas hoppas innerligt att det går den här gången och att jag lyckas få ngn att utvecklas till en blastocyst för första gången. 
    Vilken tuff resa! Jag ska verkligen hålla alla tummar och tår! Det kanske är denna gången som guldägget är på g🥰❤️ 
  • Anonym (Blåklint)
    LMSM skrev 2024-09-11 15:51:49 följande:

Precis varit på återföring och det är mitt bästa resultat någonsin. är så glad även om jag vet att det inte säger mkt och är supertidigt!

alla 8 är fortfarande med samtliga har 4 celler idag dag två och hela tre stycken har 10 poäng!!
    fick tillbaka två trots att sannolikheten för tvillinggraviditet låg lite över 15% som är deras gräns för återföring av två.  tror den var på straxt över 16%

embryologen kallade dom skolboksexempel vid återföringen!
    är bara dag 2 så vet att det är lite men är så glad för det känns som jag har återfå lite hopp! 

Åh men så roligt att höra!😀❤️ nu hoppas vi verkligen att de två vill stanna och att det blir något till frysen också 🥰 
  • Anonym (Blåklint)
    Eulalia84 skrev 2024-09-11 20:56:35 följande:
    Åh vad härligt att ni också fick ett så bra resultat!🥰
    Ja väntan är nästan värst, och å ena sidan vill man börja testa och å andra sidan inte🤣 
    Jag kommer nog inte att tjuvtesta som det känns, om inte mensen kommer före testdag då kanske. Har du också fått testdag den 22/9 eller har du något annat datum?😃
    Ja vi fick två blastos till frysen, en med bra kvalitet och en med lite sämre kvalitet. Så det var mycket bättre än vi vågade hoppas på!🤩 men samtidigt blev vi lite besvikna för det fanns en blasto till dagen innan och en till på g, som båda tillbaka-bildades till dag 6. Men som sagt hade vi ju inte vågat hoppas på två till frysen så försöker att vara glad för dem😀

Jaa eller hur! Men jag tycker att det känns så himla mycket press att ta ett test och få ja eller nej så brukar tycka att det känns skönare att börja testa lite tidigare och få lite förvarning om att det nog inte gått så bra. Man är ju så himla nyfiken också så så svårt att låta bli😂 samtidigt blir det ju så svårt med ovitrelle-sprutan, vill ju vara säker på att den är ute ur kroppen. Jag kanske ska testa imorgon för att vara säker på att den är ute ur kroppen när jag väl testar nästa gång☺️ jag har testdag den 20:e, de har sagt att jag ska ta ett blodprov då! 
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-11 17:43:52 följande:

Jag håller tummarna för dig och vill också flika in att ett test kan vara negativt en dag för att sedan visa ett tydligt streck dagen efter. Testade du med vanliga eller tidiga tester? 

Snart är det fredag och du är duktig som låter bli att testa ❤️

Jag har testat sedan ruvardag 1 då jag testar ut ovitrellen som sitter i länge på mig. Hade ett svag men tydligt streck rubardag 4 (äl +9), blev så besviken när jag dagen efter knappt såg strecket alls utan mer som en svag skugga om jag kisade riktigt noga 😅 och kände att nu är jag ute denna omgång. Så döm om förvåning när det i dag blev ett streck igen. Mycket tydligare än jag haft efter ovitrellen de senaste dagarna. Så om det inte är fel på testet 😂, hoppas jag på att det ska bli starkare nu och förhoppningsvis finnas kvar om en vecka på testdagen.

Åh men stort grattis!🥳❤️ ska hålla alla tummar för att strecket blir starkare🥰 vilken dag är din testdag?
  • Anonym (Blåklint)
    RH93 skrev 2024-09-12 07:25:11 följande:
    Tack ❤️ jag mådde så dåligt imorse när jag vaknade att jag ville ta ett test ändå men det va helt blankt så det blev tyvärr inget. Så jag är väl en av dom som inte får mens förrän jag slutar med progesteronet.

Åh va spännande att få testa något nytt ändå. Hoppas det hjälper er!
    ❤️❤️❤️
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-12 12:17:13 följande:

Tack!! ❤️ Min testdag är den 18 🤞😅 Så blir en spännande vecka nu. 

I dag var det lite starkare linje så hoppas hoppas det är vår tur nu 🥰

Åh så kul!🤩 det låter som att det finns bra med hopp om att det är er tur nu!🥰 Vi har testdag den 20:e, men är också sugen på att tjuvtesta lite
  • Anonym (Blåklint)
    SaraE1990 skrev 2024-09-13 08:21:34 följande:

Hejsan

Jag och min sambo gjorde startade vår utredning våren 2023. Jag har inte haft mens på 15 år vilket kan vara ett resultat på ätstörningar, låg vikt och dålig kost. När jag nu är normalviktig och har varit sedan många år har jag inte fått tillbaka mensen. Någonting i mitt system har blivit rubbat vilket jag tycker är väldigt jobbigt. Det känns som det är mitt egna fel. 

sedan har jag också celikai (glutenintolerans) och jag har läst att fertiliteten kan rubbas om man har det. (Dock kanske det är när man äter gluten och slutatde för ca 12 år sedan). Men är det någon mer som har celikai och upplever svårigheter att få barn?

För att starta ivf:en behövde jag få mens, jag fick då p-piller och skulle äta dom 3 veckor. Det var inte problemfritt då min pappa fått en stroke vid 45 års ålder. 
    jag fick mens och blev överlycklig. 

så vi gjorde första IVF försöket i april/maj 2024
    Blev stimulerad med sprutor menopur 150 först och ökade sen någon dos. 

6 ägg fick de ut, 5 såg bra ut men endast gick att återföra. 

inget till frysen. 

ingen graviditet 

andra ivf försöket fick jag högre dos menopur 300 I typ 15 dagar. Efter ägguttag som gav 8 Ägg blev jag supersvullen och hade så ont i magen så fort jag åt, gick och drack. Blev lite överstimulerad vilket var hemskt! 

gjorde ägguttag på måndag 2/9 och på lördag 7/9 skulle vi göra återföring. Vilket inte var så kul när man är överstimulerad. 
    Tror 6 stycken såg bra ut, ett hade utvecklats bra och vi fick ett till frysen. 

idag 13/9 har svullnaden och magont äntligen börjat gått ner, det är två veckor kvar tills vi får veta om embryot har fästs. Jag hatar att vänta..vet inte hur mycket man vågar träna och man är rädd att göra något för att påverka om man blir gravid eller inte. 

Gud jag har skrivit för mycket hehe men när man inte har något att prata med som har genomgått samma sak vill man få ur sig allt! 

Hej! 

Vilken tur att mensen kom tillbaka! Jag känner flera som tränar för mycket eller har för låg vikt så att de inte får mens. De har alla fått hjälp så att den kommit tillbaka. Jag tycker inte att du ska känna att det är ditt fel, tror att det är en väldigt vanlig situation och dessutom en sjukdom som vilken annan, vilket man inte kan hjälpa att man drabbas av☺️ ett tips är också att det finns tabletter som stimulerar ägglossning som du säkert också kan få testa istället för p-piller om det skulle bli problem med att den försvinner igen i framtiden. 

Grattis till ett till frysen! Jag gjorde äggplock den 4:e september och återföring i måndags. Jag fick också jätteont i magen, riktiga kramper och hugg. Lite läskigt, är så rädd att min äggstock ska skadas för jag har bara en! På återföringen ville de nästan ställa in för att jag var överstimulerad. Till mig sa de att jag skulle vara jätteförsiktig och vila mycket. Min äggstock var väldigt svullen och tror att de kan tvista sig om man tränar då. Är nog extremt ovanligt men de var väldigt noga med att säga till mig att jag inte skulle träna alls, jag fick inte ens gå längre promenader. Så jag skulle nog också ta det lite lugnt ett tag till om jag var du. Men lite oklart när man ska veta att svullnaden lagt sig, jag har inte fått någon uppföljningstid. Däremot tror jag inte att träning skadar för graviditetens skull☺️

Håller med om att det är såå jobbigt att vänta! 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024