• XcxX

IVF/ICSI 2024

Hej alla kämpar ⭐️

Satte in en blasto för snart två veckor sedan och har testat positivt sen ruvardag 6 med tydlig stegring. Blev förvånad att jag såg ett streck även om det var väldigt svagt så tidigt?

Vill bara meddela kliniken resultatet på måndag så vi kan få tid för VUL. Haft MA förut så kan inte riktigt tro det förens vi ser det lilla pickande hjärtar på skärmen. 🤞

• XcxX
    EFW skrev 2024-10-07 06:49:34 följande:

Hahaha nej så är det ju, min sambo säger att jag ska njuta av illamåendet 😂😂 

Blev en skön vila ❤️ Är så märkligt med ett illamående som kommer och går men har också läst att det är normalt. Nu räknar man nästan ner timmarna fram till fredag. Vill bara ha svar på om allt är som det ska denna gång 😅

Håller tummarna 😀🤞
    har också haft illamående som kommer och går, lite som när man är åksjuk 🤢
  • XcxX

Fråga!

Hur länge har ni som blivit gravida blivit rekommenderade att fortsätta med cyclogest/progesteron? Jag trodde jag skulle ta tom VUL nästa vecka (v8) men nu svarade kliniken att jag antagligen skulle fortsätta tom v12?

• XcxX
    Lolo92 skrev 2024-11-06 10:42:01 följande:

Hej gruppen! Jag och min fru (queerpar) har gjort vår första återföring av en 5 dagars blasto. (Blev totalfrys efter äggplock pga risk för överstimulering.

Vi är idag inne på RD7. Satt in i naturlig cykel. Tog ett tidigt CB test imorse och vi vet inte om vi vågar hoppas på det vi tror är ett svagt svagt streck. Har någon annan haft supersvagt på RD7 som sen blivit starkare? Vi gick igenom ett tidigt missfall i våras så såklart lite extra nerviga nu. 

Hej!

Jag o min fru gjorde IVF, ET i naturlig cykel i september. Testade med RFSL gravtest på RD6 o fick svagt positivt. Då hade Otrivellen hunnit gå ut. Fortsatte testa typ varje dag ett tag framåt för o se stegring. 

Är nu i v10. Håller tummarna för dig o din fru, lycka till 🌈

• XcxX
    XcxX skrev 2024-11-08 12:23:38 följande:

Hej!

Jag o min fru gjorde IVF, ET i naturlig cykel i september. Testade med RFSL gravtest på RD6 o fick svagt positivt. Då hade Otrivellen hunnit gå ut. Fortsatte testa typ varje dag ett tag framåt för o se stegring. 

Är nu i v10. Håller tummarna för dig o din fru, lycka till 🌈

PS. hade också 5-dagars blasto.
  • XcxX
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-14 19:08:30 följande:

Hej tjejer. Jag gör min första IVF-runda för syskonförsök.

går hos Göteborgs IVF-klinik

Jag har fått Bemfola utskrivet. Sprutdag 6 idag. Jag gjorde ultraljud idag och de kunde se 4 stora äggblåsor på ena sidan och 3 på andra. Samt någon mindre på ena sidan. Är det bra eller dåligt med bara sju stycken? 

de tre första dagarna av Bemfola skulle jag ta 250, sedan 225. Men efter dagens UL så har de skrivit att jag ska ta 250 igen till och med på söndag. 

Igår började jag med Fyremadel som jag fortsätter med till på söndag paralllellt med Bemfola. 

sedan Ovitrelle på måndag. 

Äggplock den 20/11. Vad är era upplevelser av äggplocket? Gör det mycket ont? 

Hej,

Spännande med äggplock - det kommer säkert gå bra! Bara be om mer smärtstillning vid minsta obehag. 

Har för mig att jag hade 9 äggblåsor, de fick ut 7 mogna ägg, 4 blev befruktade, 1 tillbaka (ET) och 2 till frysen. De 3 som klarade sig blev odlade till dag 5.

Var med på en kompis äggplock nån vecka efter min insättning, hon fick ut 18 mogna ägg på 18 blåsor så då kändes det ju som att jag inte fick så många men det är ju inte antalet som avgör, även om det såklart kan kännas betryggande att få många.

Är nu gravid i v.11 med första återföringen. 

Håller tummarna för dig!

Svar på tråden IVF/ICSI 2024