• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Anonym (Blåklint)
    LMSM skrev 2024-09-17 18:03:54 följande:
    tack! Hjärta

Jag är verkligen förstörd alltså känns som om man dör om och om igen. Sånna panikkänslor nu men antar eller hoppas att det är en process som man måste ta sig igenom innan man landar i att det känns som rätt beslut. 

Spenderat hela dagen åt att söka information om varför och varför inte man skulle använda donerade ägg. ah
    Jag förstår verkligen❤️❤️ 
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-17 13:18:41 följande:
    Jag är en liten testoman tyvärr så har inte lyckats låta bli! Det är fortfarande negativt tyvärr så inte så mycket hopp kvar. Jag fick en konstig pytteliten blödning igår och mensvärk. Så kändes precis som om mensen skulle börja! Sen slutade allt lika snabbt som det började. Då fick jag först lite förhoppningar om att det kanske var implementationsblödning och sen implementation men tror tyvärr att det antingen är mina vanliga spottings innan mens (som jag dock inte brukar få med progesteron-vagitorerna) eller kanske kemisk graviditet. Jag fick en liknande blödning när jag hade en kemisk i somras, men då hade jag ju också positivt test. Idag kom blödningen tillbaka igen men ingen mensvärk och fortfarande negativt test! Tack för att du tänker på mig❤️ har du varit på ditt blodprov ännu? 

Men så retsamt med mellanblödningar 😊 Och tråkigt att det inte visar nått på testen ❤️ Vi får inte ta några blodprov där vi går, utan man får ett test med sig hem för testdagen. 

Jag hade min testdag i dag och allt ser positivt ut just nu, denna gång är klinikens test starkare än sist då jag fick ett MA antagligen i vecka 4-5 som inte upptäcktes för ens vecka 8 på ul. Men kan inte känna samma glädje som sist, är mest orolig att nått ska gå fel just nu. Hoppas det vänder så småningom 😊

• EFW

Testdag och positivt ❤️ Är glad men mest orolig. Nu börjar väntan på vul som blir den 11/10. Hoppas hoppas att denna krabat är frisk och stannar. Vi längtar ju så!! 🥰❤️
    Hur går det för er andra som ruvar? 
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-09-18 14:45:30 följande:

Testdag och positivt ❤️ Är glad men mest orolig. Nu börjar väntan på vul som blir den 11/10. Hoppas hoppas att denna krabat är frisk och stannar. Vi längtar ju så!! 🥰❤️
    Sååååå underbart och se🙏❤️❤️❤️och så starka test! Ser lovande ut verkligen! Men förstår dig verkligen i hur du känner! Hoppas det går fort nu🙏🙏
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-18 14:45:30 följande:

Åh så fint det ser ut, stort grattis!😍🥳❤️ så himla roligt! Förstår verkligen din känsla, kommer också att vara väldigt orolig om jag lyckas bli gravid igen! Men för de flesta går det ju bra till slut och det är verkligen er tur nu!😍 
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-18 06:16:27 följande:

Men så retsamt med mellanblödningar 😊 Och tråkigt att det inte visar nått på testen ❤️ Vi får inte ta några blodprov där vi går, utan man får ett test med sig hem för testdagen. 

Jag hade min testdag i dag och allt ser positivt ut just nu, denna gång är klinikens test starkare än sist då jag fick ett MA antagligen i vecka 4-5 som inte upptäcktes för ens vecka 8 på ul. Men kan inte känna samma glädje som sist, är mest orolig att nått ska gå fel just nu. Hoppas det vänder så småningom 😊

Jaa jag tycker att de är såå jobbiga! Blir liksom som symbol för att det är något knas hela tiden! Menmen, hoppas på att få göra FET i nästa cykel istället. Är glad att vi lyckades frysa in två som nu håller på att pgt-testas. 

Jag tänker också att det kanske kommer att kännas roligt igen och tryggare när du har kommit lite längre i graviditeten❤️ De första veckorna är ju ändå inte så roliga när man mår illa och så 😅

• EFW
    J000ssan skrev 2024-09-18 15:33:33 följande:
    Sååååå underbart och se🙏❤️❤️❤️och så starka test! Ser lovande ut verkligen! Men förstår dig verkligen i hur du känner! Hoppas det går fort nu🙏🙏
    Tack fina du! ❤️❤️❤️ Ja nu hoppas vi att det går undan och åt rätt håll 🤞😅
  • EFW
  • EFW
  • EFW
Svar på tråden IVF/ICSI 2024