• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Juliii86

Hej tjejer!

Jag tänker att jag hoppar in här. Jag har försökt komma in i samtal med andra på andra forum men känt mig lite ensam. Så jag provat här istället.

Jag gjorde en FET, fryst blastocyst som var odlad i fem dagar och som blev 6 dagar odlad om man räknar från den dagen jag gjorde återföring.
    Om jag har förstått det rätt så räknar man dag 1,alltså dagen efter återföring och då är jag på ruvar dag 3, alltså var det för 4 dagar sen som jag gjorde återföring.
    Jag gjorde IVF för cirka 7 år sen och fick en dotter på andra försöket. Hade totalt 4 ägg. En färsk insättning och 3 som skulle till frysen. Tyvärr så klarade sig inte 2 st och det blev en kvar. Den här lilla blastocyst har väntat på mamma i hela 7 år.

Idag gjorde jag en tjuvtest (jag vet, inte bra alls men kunde inte hålla mig) och jag kunde se jätte jätte svag streck. Så svagt att man knappt kunde se. Nu har jag låtit testet torka och man ser fortfarande strecket. Får se jag har en test sticka kvar och den tänker jag testa imorgon. Jag vet... men jag kan inte vara lugn Drömmer Sen har jag två dyra tester som jag ska spara den till 19 November som är min testdag/BIM.

• EB90
    Eulalia84 skrev 2024-11-10 20:36:51 följande:
    Boobouboo skrev 2024-11-10 15:34:02 följande:
    Jag testade också neg på RD 9 med blasto, inte vågat testa igen men är på RD 11 nu. Vågar man hoppas nått?

kör du ostimulerat? isf tror jag man kan köra på i nästa cykel!
    Det kan fortfarande slå om, vissa får ju inte plus förrän på testdagen. Jag håller tummarna för er❣️

Jag är också på RD 9 men inte vågat testa än och kommer nog vänta tills testdag om jag nu inte börja blöda innan dess förstås. Kan vara så att mensen dyker upp redan imorgon.

Jag tar inget progesteron så trodde denna ruvning skulle bli lättare, men haft värk och varit öm i magen sedan RD 3, men inte som mensvärk utan lite annorlunda och varit uppblåst. Vågar inte hoppas något alls, känns som det är för tidigt att ha sådana tydliga symtom redan från dag 3. Så jag tänker att det nog bara är någon annan magåkomma jag känner av. 

Ska ringa kliniken idag och rådfråga tänkte jag. Vore skönt att veta om man kan fortsätta hoppas eller bara försöka gå vidare och preppa inför nästa försök. 

Och det låter ju bara bra med symptom! Framförallt om du inte äter progesteron. Borde absolut kunna känna från dag 3, det är ju då det borde implantera ☺️ Håller tummarna för dig!!❤️
  • Juliii86
    Vixens skrev 2024-11-08 14:08:02 följande:

Någon annan i tråden som ruvar? Är på RD 2 idag och önskar bara tiden gick snabbare 🙈

På måndag får vi höra om några av dom andra klarat sig till frysen, så det är iaf något att (förhoppningsvis) se fram emot 💕

Håller tummarna för er andra i tråden som kämpar på i med och motgång, hoppas det är er tur snart ????🏼. 

Nu gjorde jag en fryst blastocyst återföring i torsdags och är på ruvardag 4. Du är en dag före mig.

Hoppas att de klarar sig till frysen! Den jag satte in var min allra sista i frysen och 2 stycken klarade sig inte till frysen.
  • SaraE1990

Jag gjorde en frysåterföring i lördags i Uppsala😊
    det sista (Och enda vi hade i frysen) så hoppas på det!

jag är så jävla dålig på att skriva ut alla IVF förkortningar, vet inte ens vad alla betyder. Om nån har tid och vill får man gärna vara göra ett inlägg med de förkortningarna👍😊

iaf så ska jag inte testa förrän om 3 veckor, har gjort återföring 2 ggr tidigare och mensen har alltid kommit efter 2 veckor och förstört allt roligt🤬 

så hoppas på denna gång!🙏🏼❤️❤️😍😍????💖💖💖

• Juliii86

Jag ska lägga upp en bild på testet jag gjorde imorses. När jag såg det svaga strecket blev jag helt ställd. Jag var nog i tomrummet en bra stund innan jag kunde gå ifrån testet. Det var så overkligt och fortfarande att jag inte vet om det är sant eller drömmer jag? Är ruv dag 4.

Stickan oanvför är dagens och stickan under är ifrån igår. Stickan som är ifrån såg jag ett jätte svagt streck. 

• Vixens
    Juliii86 skrev 2024-11-11 10:00:37 följande:
    Nu gjorde jag en fryst blastocyst återföring i torsdags och är på ruvardag 4. Du är en dag före mig.

Hoppas att de klarar sig till frysen! Den jag satte in var min allra sista i frysen och 2 stycken klarade sig inte till frysen.
    Såg att du redan fått ett svagt svagt plus 😍 Hoppas det håller i sig och ökar i styrka nu!!

Själv har jag inte vågat testa än....🙈 2022 fick jag svagt positivt på RD 6 men då var det med en femdagars. Överväger att ta ett test imorgon bitti bara för att (då rd6) 😅 vet inte om resultatet syns olika beroende på om det är en 2 eller 5 dagars?

Det blev inga till frysen för oss, så jag hoppas på den vi fick tillbaka ❤️.

Kommer du testa var och varannan morgon nu framöver? 😆😍
  • Juliii86
    Vixens skrev 2024-11-11 20:50:23 följande:
    Såg att du redan fått ett svagt svagt plus 😍 Hoppas det håller i sig och ökar i styrka nu!!

Själv har jag inte vågat testa än....🙈 2022 fick jag svagt positivt på RD 6 men då var det med en femdagars. Överväger att ta ett test imorgon bitti bara för att (då rd6) 😅 vet inte om resultatet syns olika beroende på om det är en 2 eller 5 dagars?

Det blev inga till frysen för oss, så jag hoppas på den vi fick tillbaka ❤️.

Kommer du testa var och varannan morgon nu framöver? 😆😍
    Ja 🥰 ett jätte svagt plus! Jag hoppas det också. 

Jag gjorde ett färsk återföring för många år sen och jag höll mig så länge ända till dag 10. Det var det längsta jag någonsin väntat 😂 Nu när jag tänker efter så är väldigt imponerad på mig själv.

Jag har faktiskt ingen aning hur det är men jag tycker inte det ska spela roll det enda är väl vilken dag man är på som det visar bäst.

Åh vad tråkigt att det inte blev något i frysen men vi får hoppas på att denna går vägen. 

Jag vet inte hur jag ska göra. Det är väl mest för att se om strecket blir starkare eller om det avtar helt. Jag har tidigare haft tidiga mf så jag är lite nojjig och dessutom är det vår sista chans att få barn 😔 Sen kan man väl hoppas att det går på naturliga vägen men den chansen är liten. 

Du är så stark som kan väntar så länge 😊
  • Vixens
    Juliii86 skrev 2024-11-11 21:03:33 följande:
    Ja 🥰 ett jätte svagt plus! Jag hoppas det också. 

Jag gjorde ett färsk återföring för många år sen och jag höll mig så länge ända till dag 10. Det var det längsta jag någonsin väntat 😂 Nu när jag tänker efter så är väldigt imponerad på mig själv.

Jag har faktiskt ingen aning hur det är men jag tycker inte det ska spela roll det enda är väl vilken dag man är på som det visar bäst.

Åh vad tråkigt att det inte blev något i frysen men vi får hoppas på att denna går vägen. 

Jag vet inte hur jag ska göra. Det är väl mest för att se om strecket blir starkare eller om det avtar helt. Jag har tidigare haft tidiga mf så jag är lite nojjig och dessutom är det vår sista chans att få barn 😔 Sen kan man väl hoppas att det går på naturliga vägen men den chansen är liten. 

Du är så stark som kan väntar så länge 😊
    Oj dag 10! DET är imponerande 😅

Själv kunde jag inte hålla mig, tog ett negativt test i morse. Provar igen i övermorgon, det är ju tidigt fortfarande 😁. Går det inte denna gång så har vi ett äggplock till i det paket vi köpt, men man hoppas ju slippa! 😆

Usch vad jobbigt med mf😞 var det nyligen det hände? Hoppas detta plus stannar kvar så ni får till ett syskon! 😊
  • Vixens
    SaraE1990 skrev 2024-11-11 13:23:25 följande:

Jag gjorde en frysåterföring i lördags i Uppsala😊
    det sista (Och enda vi hade i frysen) så hoppas på det!

jag är så jävla dålig på att skriva ut alla IVF förkortningar, vet inte ens vad alla betyder. Om nån har tid och vill får man gärna vara göra ett inlägg med de förkortningarna👍😊

iaf så ska jag inte testa förrän om 3 veckor, har gjort återföring 2 ggr tidigare och mensen har alltid kommit efter 2 veckor och förstört allt roligt🤬 

så hoppas på denna gång!🙏🏼❤️❤️😍😍????💖💖💖

Hej 😊

Är inte heller något proffs men kan göra ett försök på dom jag kommer på 😆

TD = testdag (bestämt datum av läkaren)
    RD = Ruvardag
    ET = Embryo transfer/återföring färsk
    FET = frozen embryo transfer/återföring fryst

Finns säker fler, men det kan andra komplettera med isåfall 😂.

Kommer du kunna hålla dig med att testa enda fram till din testdag? 🙈

Hoppas iaf det går bra för dig med! 🌸😍
    Håller tummarna för oss allihop! 💫
  • Juliii86
    Vixens skrev 2024-11-12 15:33:04 följande:
    Oj dag 10! DET är imponerande 😅

Själv kunde jag inte hålla mig, tog ett negativt test i morse. Provar igen i övermorgon, det är ju tidigt fortfarande 😁. Går det inte denna gång så har vi ett äggplock till i det paket vi köpt, men man hoppas ju slippa! 😆

Usch vad jobbigt med mf😞 var det nyligen det hände? Hoppas detta plus stannar kvar så ni får till ett syskon! 😊
    Haha ja verkligen imponerande. 

vad tråkigt att det blev negativt men än är det inte över. Vi får hoppas att ni slipper köpa fler paket Glad

Jag fick tidiga mf när jag var yngre. Det är många år sen sist. Då hade jag 4 tidiga mf och sen fick jag göra utredning för mf därefter började jag med IVF. 

Tack jag hoppas det också Skrattande
Svar på tråden IVF/ICSI 2024