• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EB90
    SaraE1990 skrev 2024-11-30 11:00:21 följande:

Hej på er😊 

Idag tog jag ett grav test, gjorde FET 9/11, skulle ha tagit testet 27/11 men med lite rädsla för att veta resultatet och att jag hade missat det så gjorde jag det idag😊😊

det var positivt🙏🏼😃😃😃

jag känner mig väldigt glad men jag är orolig då det är så tidigt! Ska försöka njuta av detta och jag är så jävla glad bara att jag kan bli gravid! Det är möjligt!

Lycka till alla som också försöker! Detta är 3:e försöket för mig och jag tror verkligen att det handlar om tur och slumpen! Man kan inte påverka det..🙌🏻🌈❤️

Ta hand om er????

Stort grattis till plus!!🥰 
  • EB90

Vi gjorde en ny FET igår ❤️ gick för några veckor sen till Fertilitetplus och tog prover för att se om mitt immunförsvar eventuellt är för aktivt. Det var det inte, men de upptäckte att jag hade för höga sköldkörtelvärden så har börjat ta Levaxin nu. Fick också intralipid-dropp dagen före insättning (säkert inte nödvändigt men vill prova något nytt den här gången).

Testdag på Lucia, som jag inte kommer kunna hålla mig till.. 😅 

Hur går det för dig Eulalia84? Visst skulle ni också få göra ny FET direkt? 🙏

• Eulalia84
    EB90 skrev 2024-12-01 08:07:19 följande:

Vi gjorde en ny FET igår ❤️ gick för några veckor sen till Fertilitetplus och tog prover för att se om mitt immunförsvar eventuellt är för aktivt. Det var det inte, men de upptäckte att jag hade för höga sköldkörtelvärden så har börjat ta Levaxin nu. Fick också intralipid-dropp dagen före insättning (säkert inte nödvändigt men vill prova något nytt den här gången).

Testdag på Lucia, som jag inte kommer kunna hålla mig till.. 😅 

Hur går det för dig Eulalia84? Visst skulle ni också få göra ny FET direkt? 🙏

Ja vi gjorde FET i fredags☺️ Enligt läkaren var det ett perfekt embryo som börjat kläckas som vi fick tillbaka😭 Dom sa också att om det är nån gång man ska bli gravid så är det med ett sånt här embryo. Så nu är jag jättenervös, för blir det negativt igen så måste det va någonting med mig som är fel.

Va skönt att få kolla upp immunförsvar och att det inte verkade vara för aktivt och bra att dom upptäckte sköldkörteln så du får levaxin☺️ Jag har funderat om mitt immunförsvar är för aktivt, jag har hashimotos som är en autoimmun sjukdom som angriper sköldkörteln och jag har hypotyreos därav och äter levaxin sedan många år, så kanske att mitt immunförsvar angriper andra delar av kroppen också. 

Håller tummarna för oss och att det är våran tur nu❤️ 
  • EB90
    Eulalia84 skrev 2024-12-01 09:34:06 följande:
    Ja vi gjorde FET i fredags☺️ Enligt läkaren var det ett perfekt embryo som börjat kläckas som vi fick tillbaka😭 Dom sa också att om det är nån gång man ska bli gravid så är det med ett sånt här embryo. Så nu är jag jättenervös, för blir det negativt igen så måste det va någonting med mig som är fel.

Va skönt att få kolla upp immunförsvar och att det inte verkade vara för aktivt och bra att dom upptäckte sköldkörteln så du får levaxin☺️ Jag har funderat om mitt immunförsvar är för aktivt, jag har hashimotos som är en autoimmun sjukdom som angriper sköldkörteln och jag har hypotyreos därav och äter levaxin sedan många år, så kanske att mitt immunförsvar angriper andra delar av kroppen också. 

Håller tummarna för oss och att det är våran tur nu❤️ 
    Vad fint att höra om det perfekta embryot! Förstår nervöst, men också pirrigt att veta att det såg så fint ut ☺️ Håller alla tummar för oss!! Vår tur nu🙏❤️
  • Lina98

ÄR HELT MÅLLÖS!!!!😭😭😭😭😭😭

JAG HAR PLUSSAT!!!!

För första gången i mitt liv har jag plussat. Kan inte förstå att jag skriver detta. Efter 2,5 års försök och 4e insättningen. Trodde aldrig att denna dagen skulle komma, är så jävla lycklig. 
    Är på ruvardag 7 idag. 

Jag håller tummarna för att det kommer gå för alla er andra som också kämpar. Det som känns omöjligt kan bli möjligt!!!❤️

• Anonym (Saga23)
    Lina98 skrev 2024-12-02 08:21:17 följande:

ÄR HELT MÅLLÖS!!!!😭😭😭😭😭😭

JAG HAR PLUSSAT!!!!

För första gången i mitt liv har jag plussat. Kan inte förstå att jag skriver detta. Efter 2,5 års försök och 4e insättningen. Trodde aldrig att denna dagen skulle komma, är så jävla lycklig. 
    Är på ruvardag 7 idag. 

Jag håller tummarna för att det kommer gå för alla er andra som också kämpar. Det som känns omöjligt kan bli möjligt!!!❤️

Gud vad kul!! Grattis 😀
  • EFW
    Lina98 skrev 2024-12-02 08:21:17 följande:

ÄR HELT MÅLLÖS!!!!😭😭😭😭😭😭

JAG HAR PLUSSAT!!!!

Är på ruvardag 7 idag. 

Stort grattis!! ❤️ Samma som mig 4 insättningen 😍❤️
  • hemso
    Hej! Hoppar också in här i tråden {#emotions_dlg.flower} 
    Min man är steriliserad sedan sitt förra äktenskap och har varit det i 5 år, därav går vi direkt på IVF-spåret som vi får finansiera själva. 
    Vi har varit på nybesök där vi även gjorde fertilitets-test.
    Enligt läkaren har vi små chanser då simmarna tydligen kan sluta produceras efter en vasektomi. 
    Nu på torsdag ska han göra en PESA/TESA operation, vilket av det vet jag inte, men då får vi reda på om där finns något användbart eller inte. De går helt enkelt in direkt i testikeln och hämtar eventuell spermie där då den inte kan ta sig ut på naturlig väg.
    Är så nervös inför detta och hoppas så innerligt att det finns simmare kvar. Jag har inga barn sen tidigare, medan han har två. Jag är 30 år så känner att chanserna till att bli gravid ändå är med mig om det nu går vägen på torsdag Tyst  
    Om allt går bra på torsdag så påbörjar vi min hormonstimulering i mitten på januari Glad
  • Tingel

Hej på er igen!

Har försökt gjort en recap på vad som hänt i trådarna sedan jag hängde här inne i vintras, men lite svårt att få koll🙈 Grattis till er som plussat och alla andra kämpar här❤️

Lång historia kort: Fick första besök med KK 11/4 och ett andra besök för ul och kontroll av mig den 25/10. Så många månaders väntan på ja, ingenting typ.

Därefter gick det snabbt som tur är och remissen skickades ÄNTLIGEN till Livio och nu idag är jag inne på dag 2 med Gonal F. SJUKT att äntligen vara här efter väntan sedan september förra året? Tiden går ju faktiskt framåt. 

Ul är planerat den 11/12  

Kände iaf att jag längtat tillbaka hit till att få ta del av era resor och kunna hjälpa till i de fall jag kan. 

Det är nog någon mening med att det är just vi som ska genomgå det här, för vem som helst hade ju inte pallat. Men alla vi gör❤️

• Eulalia84
    Jag är på rd 9 och har haft ganska kraftig mensvärk nu i ett par dagar. Känns precis som mensen ska komma när som helst och tidigare gånger har mensen kommit runt vid den här tiden. Igår kom även en liten liten rosa flytning så jag bestämde att jag skulle testa idag för att dra av plåstret. Är två dagar före bim och testa tidigt testet visar faktiskt ett svagt streck! Embryot har faktiskt fäst den här gången, jag kan bli gravid😭 Men är rädd att det är ett kemiskt eftersom jag fortfarande har rosa flytningar och ganska mycket värk på det plus att strecket var väldigt svagt men synbart. Snälla snälla låt denna stanna hos oss nu!
Svar på tråden IVF/ICSI 2024