IVF/ICSI 2024
Hej, ny här och hoppar in i tråden😊
Vill först säga grattis till dom som plussat och känner med er andra som fortfarande kämpar🥰
Jag och sambon gör vår första IVF, ett försök vi inte ens trodde att vi skulle få göra då vi först blev nekade och inte skulle hinna fram i kön. Men som en överraskning kunde en privat klinik ta över vår remiss och dom har varit fantastiska med att skynda på allt då vår enda chans att börja var nu i slutet av maj eftersom jag fyller 40 nu i sommar. Så på bara ett par veckor var allt klart med psykosocial utredning (vi behöver donator) och allt och vi kunde börja.
Vid äggplock fick jag bara ut tre ägg, två blev befruktade och fick ett tvådagars som såg fint ut återfört i förra veckan och är nu på ruvardag 6. Det andra klarade tyvärr sig inte.
Är lite besviken att jag bara fick ut 3 ägg, har ändå ett skapligt amh på 1,9 så hade hoppats på några fler och drömmen hade ju varit nåt till frysen då vi bara får ett försök av landstinget pga min ålder. Men är samtidigt jätteglad att vi fick något att återföra då det inte är alla som får det. Känns som att chansen är väldigt liten att bli gravid på första försöket i min ålder med så få ägg ut men man vet ju aldrig. Har testdag 29/6.