• Eulalia84

IVF/ICSI 2024

Anonym (Blåklint) skrev 2024-08-29 20:36:41 följande:

Tack! Jag hade 3 stora blåsor och 4 små, så det var sämre än vi hoppats på. När jag var på ultraljud cykeln innan fanns där 10 blåsor. Men det kan väl vara lite olika☺️ hoppas att de mindre hinner växa till sig i alla fall! 

Då kommer säkert den nya medicinen att göra susen!🥳 Visst skulle du också göra ultraljud på måndag? Jag ska göra mitt andra ultraljud då. Känner du av något av sprutorna? Jag kände lite för någon dag sedan i magen men inte så mycket längre☺️

Okej, även om det inte var så många som ni hoppades på så var det ju ändå några blåsor där. Håller tummarna att dom små hinna växa till sig☺️

Ja hoppas på att menopur passar mig bättre🙏 På bemfola kände jag ingenting annat än lite ömhet sista dagarna. På menopur har jag haft ömhet i äggstockarna redan sedan första sprutdagen. Är nu också lite svullen, har huvudvärk och är trött. Hoppas ju på några fler äggblåsor än förra gången iaf. Hade då ca 7 blåsor som gav 3 ägg. Känner dock mindre av magen idag och då börjar man noja över att symtomen avtar🤣

Blir spännande för oss båda på måndag då att se hur det ser ut på ul!🤩
  • Eulalia84

Kul att det är så många som är igång med behandling just nu☺️ Håller tummarna för allihop!❣️

Jag har varit på ul idag och det såg bra ut så nu blir det äggplock på onsdag. Har sprutat i 9 dagar och hade ganska stora blåsor så hoppas dom inte hinner ägglossa innan äggplocket. Förra ivf vändan såg man 6-7 blåsor, nu med byte av medel och högre dos 13 st så det var ju en klar förbättring så långt iaf😊 

• Eulalia84
    AliciaNN skrev 2024-09-04 20:45:29 följande:

Hej alla, jag har inte skrivit här sen i juni efter första IVF-omgången och första FET (fick bara ut en blasto av 8 mogna ägg) som inte tog sig.

Nu är jag på IVF-omgång nr 2, stimuleringsdag 10, andra UL planerat på fredag och troligen äggplock på måndag. Har nu 9 stora äggblåsor och 5-6 mindre som hon trodde skulle hinna växa till sig till på måndag, så hoppas på det trots att jag egentligen inte vill ha större och fler blåsor i äggstockarna nu som börjat ömma mer idag Rynkar på näsan det är liksom 4 dagar kvar av detta... Men jag hoppas verkligen vi får fler mogna ägg och fler som växer till sig till dag 5 än en endaste... Jag vill ha chans att göra fler FET utan att behöva gå igenom hela sprutperioden innan.

Vill egentligen mest bara säga hur imponerad jag är av alla som genomgår flertalet IVF-omgångar!! Hjärta Så starkt gjort!
    Som sagt detta är min andra vända och jag tror inte det kommer bli en gång till. Det tär för mycket, och ovissheten tär minst lika mycket. Är det någon mer som känt sig deprimerad, omotiverad och genomtrött under spruttiden? Vet inte om det är hormonerna eller psykologiskt, men antagligen en mix av båda som påverkar måendet.

Jag har lite hopp att denna omgång ska gå bättre sett till antalet ägg, men jag har litet hopp att de ska växa till sig till blastocyster (den förra tog 6 dagar på sig att bli en "5-dagars-kvalitet-blasto"), och när den sen inte fäste undrar man ju varför den skulle fästa nästa gång... Det kanske är där en del av problemet sitter? Vem vet.

Ber om ursäkt för ett något negativt inlägg (med små mängder hopp haha) men som sagt, pepp till er andra som kör på och jag håller tummarna att vi alla ska få ett lyckligt slut på det här så fort det bara går!! Hjärta

Ja behandlingen tär på en både psykiskt och fysiskt. Gör också min andra vända och var denna gång supertrött genom hela stimuleringen. 

Hoppas att behandlingen går bra för er, och ja det är superlätt att hamna i negativa tankar, tror dom flesta hamnar där nån gång. Men bara för att det inte tog sig förra gången betyder inte att det inte kommer funka denna gång💕 Håller tummarna!🙏
  • Eulalia84
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-05 11:23:27 följande:

Igår gjorde vi äggplock! Vi fick ut 7 ägg som alla är mogna men 2 såg lite konstiga ut. Vi har nu fått besked om att 2 ägg har blivit befruktade, ett är onormalt befruktat och 4 hade ett ?otydligt resultat?. Jag tycker det låter lite konstigt men hon sa att det fortfarande fanns chans för de som hade otydligt resultat. Vi får se🤷?♀️ jag tycker i alla fall att det var väldigt spännande att se på när nålen hämtar ut äggen ur blåsorna, så bra att man kommit så långt att det går att göra detta😀

Oj ja det lät ju lite märkligt med ett otydligt resultat, men positivt att det fortfarande finns chans för dom äggen☺️ Håller tummarna!🙏 Har ni fått tid för planerad insättning?🤩
  • Eulalia84

Igår var det dags för äggplock och det blev 7 ägg denna gång. Klar förbättring från förra gången då vi bara fick ut 3 ägg. Dock tömde dom 13 blåsor så nästa hälften var tomma, nån som det varit så för som haft många tomma äggblåsor?

Fick veta idag att 5 ägg blivit befruktade och man planerar insättning på måndag. Så hoppas hoppas dom fortsätter utvecklas och överlever tills dess. Hört om så många där det inte blivit nån insättning för att det inte funnits nåt embryo kvar på dag 5 😅 Det blir nervös väntan men håller tummarna att det ska gå bra💕

• Eulalia84
    EFW skrev 2024-09-05 16:32:11 följande:

Så där, då var bebben på plats ❤️ Testdag den 18, men vet att jag kommer testa tidigare. 😂

Följer er andra med spänning och håller både tummar och tår för oss alla!! 😍

Härligt!🤩 Håller tummarna för dig!💕
  • Eulalia84
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-05 21:20:48 följande:
    Ja, verkligen! Men som tur var så blev alla de sista normalt befruktade till slut😀 jag tror nu att det var att hon ringde innan befruktnings-processen var klar men jag fattade inte det helt då😅 så nu har vi 6 embryon som ska försöka växa till blastos! Vi har också fått tid för insättning på måndag!🥰 vi får hoppas att det finns något kvar då för oss båda att sätta in! Jag tror att det kommer att gå jättebra, tänker att fem är ett väldigt bra resultat💕
    Men så bra att alla blev befruktade!🙏😃
    Ha ha jag kommer vara så nervös på måndag att dom ska ringa och säga att det inte finns nåt att återföra😅 
    Men håller tummarna för oss båda💕
  • Eulalia84
    J000ssan skrev 2024-09-06 17:09:55 följande:
    Åh! Håller alla tummar❤️❤️❤️
    jag tog ett test nu, hade inte kissat på 5 timmar, sånt digitalt upp till 6 dagar tidigt! Totalt negativt! Ska testa imorgon med! förberett sambon på att jag inte tror de gått men inte sagt jag testat nu! Får se el tar jag imorgon bitti som vi bestämt! Men de är så sjukt hur man känner sin kropp efter alla dessa vändor!❤️
    RH93 skrev 2024-09-07 05:42:24 följande:

Det blev ett minus här med. Känner mig helt tom och less. Glad att vi har en i frysen men tänk om den inte heller går, hur mycket pengar ska man lägga på detta.. hela sömnen blev förstörd också för jag vaknade vid 02 superkissnödig så va tvungen att gå upp och göra testet då. Sen har det varit så svårt att sova nåt.

Åh va tråkigt, beklagar❤️❤️

• Eulalia84
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-07 15:03:24 följande:
    Ja tack, det var väldigt skönt🥰 Jaa det är verkligen en nervös väntan! Men tycker att det borde gå med ett när vi ändå har flera stycken embryon. Har ni fått veta något om hur de växer? Vi har lite blandad kvalitet med två som är väldigt bra, två ok och två som som har låg kvalitet☺️ 
    Åh vad spännande att ni fått veta hur det går för embryona. Det låter som ni har bra chanser🥰 Vi har inte fått reda på någonting så vet ingenting om hur det går för våra. Kan väl hoppas att nåt är kvar i matchen iallafall. Jag är ju lite äldre så rädd att äggkvalitén är sämre.
  • Eulalia84

Idag gjorde jag återföring och blev lite smått chockad och otroligt glad över vårt resultat. Av 5 befruktade ägg blev det 4 blastocyster av toppkvalitét!🙏😭 Så ett till mig och tre till frysen.  Hoppas så innerligt nu att någon av dessa krigare ska leda till ett levande barn🥰

Svar på tråden IVF/ICSI 2024