• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • RH93
    Eulalia84 skrev 2024-11-01 18:47:12 följande:

Idag har jag satt in en liten flinga så nu börjar de jobbiga ruvdagarna igen❄️🥚
    Gör i helt naturlig cykel denna gång så inget progesteron heller, vilket jag faktiskt tycker är skönt eftersom jag haft så starka biverkningar av det. Sen om det är bra eller dåligt utan återstår att se☺️

Förstår att det är jobbigt, men håller tummarna att det går bra för dig 😊 skönt att slippa några biverkningar.
  • J000ssan

Gör i helt naturlig cykel denna gång så inget progesteron heller, vilket jag faktiskt tycker är skönt eftersom jag haft så starka biverkningar av det. Sen om det är bra eller dåligt utan återstår att se☺️

Åh hejja hejja! Håller alla tummar 🙏❤️
  • J000ssan
    Eulalia84 skrev 2024-11-01 18:38:28 följande:
    Stort grattis! Hoppas hoppas det är nu det får hela vägen❤️
    Tack gulliga du ❤️❤️
  • EB90

Hade också FET idag, håller tummarna så för oss🙏🥰 När har du testdag? Jag gör också i naturlig cykel, men tar progesteron och även trombyl. Någon annan som tagit trombyl efter tidigare missfall? Hade inte hört om det tidigare men kanske är vanligt att man testar det.
  • J000ssan
    EB90 skrev 2024-11-01 22:49:10 följande:
    Hade också FET idag, håller tummarna så för oss🙏🥰 När har du testdag? Jag gör också i naturlig cykel, men tar progesteron och även trombyl. Någon annan som tagit trombyl efter tidigare missfall? Hade inte hört om det tidigare men kanske är vanligt att man testar det.
    Åh jag håller tummarna för er🙏🙏
    jag tar trombyl efter ma och 2 kemiska, gjorde koagulutions utredning där man hittade en liiiiiiten förhöjning av ngt som kan göra blodet koagulerar mer i livmodern! Så tar trombyl nu, rd 10 och har ju testat positivt, har TD på måndag och kommer då börja med inohepp(blodförtunnande) sprutor varje kväll också om de fortsätter vara positivt! ❤️❤️
  • Eulalia84
    EB90 skrev 2024-11-01 22:49:10 följande:
    Åh vad kul att kunna följas åt lite🥰 Jag har testdag den 14/11, när har du?😊 
  • EB90
    J000ssan skrev 2024-11-02 06:49:15 följande:
    Åh jag håller tummarna för er🙏🙏
    jag tar trombyl efter ma och 2 kemiska, gjorde koagulutions utredning där man hittade en liiiiiiten förhöjning av ngt som kan göra blodet koagulerar mer i livmodern! Så tar trombyl nu, rd 10 och har ju testat positivt, har TD på måndag och kommer då börja med inohepp(blodförtunnande) sprutor varje kväll också om de fortsätter vara positivt! ❤️❤️
    Stort grattis till positivt!! Förstått att ni kämpat länge, håller verkligen tummarna att det går vägen nu🥹❤️🙏 vet du varför du byter till sprutor (inohepp) i stället för trombyl sen? 
  • EB90
    Eulalia84 skrev 2024-11-02 08:24:23 följande:
    Åh vad kul att kunna följas åt lite🥰 Jag har testdag den 14/11, när har du?😊 
    Ja, känns så fint att ha några här att dela väntan med❤️ jag har testdag 15/11, men kommer nog testa redan om en vecka.. vet att jag inte kommer kunna hålla mig 😅
  • J000ssan
    EB90 skrev 2024-11-02 16:03:55 följande:
    Stort grattis till positivt!! Förstått att ni kämpat länge, håller verkligen tummarna att det går vägen nu🥹❤️🙏 vet du varför du byter till sprutor (inohepp) i stället för trombyl sen? 
    Tack🙏❤️❤️ja vi får hoppas det vill stanna denna gången! Men testen har iaf varit väldigt starka🙏
    jag kommer fortsätta med trombylel Och lägga till sprutorna! Vet egentligen inte varför men trombyl Är inget super blodförtunnande, mer som en magnecyl typ så sprutorna har nog mer effekt 
  • Eulalia84
    EB90 skrev 2024-11-02 16:05:52 följande:
    Ja, känns så fint att ha några här att dela väntan med❤️ jag har testdag 15/11, men kommer nog testa redan om en vecka.. vet att jag inte kommer kunna hålla mig 😅
    Jag har inte tjuvtestat vid tidigare försök, men den här gången funderar jag faktiskt på att göra det, få se hur det blir😅
Svar på tråden IVF/ICSI 2024