• EB90

IVF/ICSI 2024

AliciaNN skrev 2024-06-07 16:45:54 följande:

Idag har även jag gjort FET, med en 5 dagars. Var väldigt nervös innan att vi skulle komma dit och så skulle inte upptining ha fungerat eller något annat strul, men allt gick bra! (tror att jag var nervös bara för att när vi skulle göra ET efter äggplocket på dag 5 så kom vi dit men fick inte göra ET för blastocysten behövde mer tid att utveckla sig, så var rädd att det inte skulle gå vägen den här gången heller).

Men nu är det gjort, första gången! Jag var kissnödigt också och det lät på dem som att dem fick en bra bild på UL för placeringen. Bara att vänta och hålla tummarna nu då usch vad jobbigt men försöker vara positiv nu och anta att det ska gå vägen {#emotions_dlg.flower} testdag 25/6, har aldrig varit testnarkoman tidigare så kommer bara att vänta på 25:e eller mens. Om jag inte får supersymptom på graviditet förstås, då kommer jag nog ta ett test för att slippa fundera Tungan ute

Har också gjort FET idag, med ett femdagars. Första gången för oss. Var tokkissnödig och läkaren förstod det när han såg urinblåsan.🤓 

Jag har fått testtag den 21/6. Har under det senaste 1,5 året testat såååå mycket och insåg till slut att det bara var psykiskt påfrestande. Mådde mycket bättre när jag slutade testa hela tiden och bara väntade på mensen. Blir liksom bara en dag av nederlag då. Så nu tror jag att jag ska kunna hålla mig till testdagen, MEN det är ju ny situation nu så kan inte lova nåt 😅

Håller tummarna för oss🥰🌸
  • EB90
    AliciaNN skrev 2024-06-07 20:20:58 följande:
    Vad roligt! Jag håller tummarna! Solig

Vi har olika testdagar trots att både gjorde FET idag haha men det kanske beror på hur lång cykel man har? Eller så är det bara olika vid olika kliniker.
    Ja, tänkte också det var lite konstigt! Kanske beror på cykel, eller olika för olika kliniker 😅 
  • EB90

Vad härligt att flera av er har plussat! Stort grattis!!🥰 

Lägger också till mig i listan!

Ruvare 
    AliciaNN: testdag 25/6
    theremustbeabetterway: testdag 24/6
    EB90: testdag 21/6
    Gravida
    Sola13, BF den 5 januari 2025  
    EFW: BF xx 
    LinneaWookie: BF xx 
    MarieJonsson: BF xx
  • EB90
    AliciaNN skrev 2024-06-15 17:09:14 följande:

Hur går det för alla er som testade plus? Glad vad har ni för symptom och vilken dag är ni på? Vill gärna höra vidare vad som sker, jag ligger ju någon vecka efter de flesta andra så spännande att höra vad jag har (eller inte har) att förvänta mig framöver {#emotions_dlg.flower}

Jag ligger ju precis på samma dag som du, så kan inte sia om framtiden, men kan dela min status ändå!😊 Jag känner inte mycket alls, har lite mensvärk som moler till och från men inget i brösten eller något annat direkt symptom. Hur känner du dig?🌸
  • EB90
    amiilee skrev 2024-06-19 11:17:22 följande:

Hade testdag idag. Testade positivt redan på RD14 då inga symtom alls. Men tyckte stickan var lite väl svag och det stod bara 1-2 veckor. Sen började jag blöda och har gjort det i fyra dagar. Har ställt in mig på tidigt missfall och vi har varit väldigt ledsna här hemma. Kliniken ville att jag skulle testa idag på TD. Inte tagit test sen i söndags. Vi var helt inställda på tvärnegativa test men sticka är pyttelite starkare och gravid på digitalt test, dock fortfarande 1-2 veckor. Känns ju inte normalt det här men de säger att man inte kan göra något än att boka in VUL 4/7 (vecka 7+). Blöder fortfarande men har inga smärtor (hade ont i måndags som stark mensvärk som gått över. 

Just nu uppgiven för man förstår att detta inte är bra och man vill bara att kroppen ska ta hand om det så man kan gå vidare. 

Fy så himla tråkigt och jobbigt, lider verkligen med er💔 hoppas förstås att det ändå sker något litet mirakel ❤️ 
  • EB90
    theremustbeabetterway skrev 2024-06-19 11:12:21 följande:

Idag är 7 dagar efter insättning med 5-dagars och jag testar fortfarande positivt. Med 3 tidiga missfall i bagaget är denna tid väldigt skör. Är någon mer ungeför samtidigt med mig i tiden?

RFSU testa ofta är verkligen hopplös med att se tydlig ut, men det har jag upplevt tidigare med så är inte så rädd. Har någon annan testat med ICAs egna graviditetstest?

Såhär ser mina tester ut idag:

Måste vara så oroligt med missfall i bagaget, håller SÅ tummarna nu❤️

Jag hade insättning 7 juni så är på RD12 idag. Tog ett test igår (trots testdag på fredag) som visade positivt. Tog både clear blue testa tidigt som sa "gravid" och sen Apotek Hjärtats (som är ICA) egna, men inte ett testa tidigt utan bara vanligt. Såhär såg det ut. Tog ett likadant idag som var liiiiite starkare.
  • EB90
    AliciaNN skrev 2024-06-22 13:54:00 följande:

Jag har fått ljusbruna flytningar sen igår kväll och idag några droppar färskt blod på det plus mensvärk. Tillsammans med att jag inte har några andra symptom (ilandet i ljumskarna kände jag senast i måndags) så känns det ganska kört nu. Jag är inte hemma men ska testa direkt jag kommer hem imorgon för att få det svart på vitt, känns som att det är över Obestämd

Det här var vårt första IVF-försök och det enda embryot vi hade, känns sååååå surt att vi troligen behöver börja om från start igen med sprutor och klinikbesök? tog en Alvedon i ett försök att lindra värken, behöver inte bli påmind om mens just nu.

Hoppas ni andra har en bättre dag  Solig

Åh nej vad tråkigt och ledsamt!! 💔 så jobbigt att börja om på ruta ett. Man hoppas och hoppas och tänker att man är inställd på att det kanske inte tar sig första gången, men det är man nog ändå inte helt.. Hoppas att ni får komma igång med nästa omgång snabbt, om ni orkar direkt ❤️🙏
  • EB90
    LMSM skrev 2024-06-24 12:54:53 följande:
    Å va skönt att höra. Det känns dock lite oroväckande att det är på båda sidor långt ner som mensvärk. Hade det varit positivt hade det kanske inte varit på båda sidor? aja hoppas att det inte betyder någonting :) tack Hjärta
    Jag har haft molande/mensvärk på båda sidor (känns lite som överallt) och testade positivt.❤️ Nu har dock molandet avtagit lite och mina test blir inte starkare, så nu är jag orolig för det ist.????
  • EB90
    AliciaNN skrev 2024-06-23 20:16:44 följande:

Jag testade negativt idag, inte en tillstymmelse till streck, det var väntat nu eftersom jag fortsatt blöda konstant d.v.s. ha mens sen igår. Så det var cyclogesten som skjöt upp mensen helt enkelt Obestämd

Självklart är jag ledsen men vi är redo för försök nr 2 igen så fort det bara går, borde bli i augusti efter sommarstängningen (innan det hinner vi med ett par försök på egen hand förstås, vore ju en dröm om det ville ta sig på så vis) Fortsatt lycka till alla ni andra! Kämpa på och jag håller tummarna för er {#emotions_dlg.flower}

Så himla tråkigt AliciaNN💔 tänker på dig och håller tummarna för nästa gång 🙏❤️
  • EB90
    AliciaNN skrev 2024-06-25 12:16:08 följande:

Tack!! ❤️ Jag har ringt kliniken och meddelat vårt negativa resultat och fick en tid för uppstart och planering av IVF-omgång nr två redan på torsdag! Nu kommer det självklart inte bli något förrän de öppnar igen efter sommaren men känns så bra att redan vara på väg å ha en färdig plan när augusti kommer 😊

Åh vad skönt att ni får starta upp och planera nästa omgång direkt! 🙏❤️ skönt att ha en plan, då kan ni förhoppningsvis slappna av i sommar och sen vara redo att köra på igen🥰
Svar på tråden IVF/ICSI 2024