• EB90

IVF/ICSI 2024

EFW skrev 2024-07-17 08:19:56 följande:

Men nej! 😔❤️
    Men kunde de se en hinnsäck? Jag hade också känt mig skeptiska till att sluta med cyklogesten om jag gått på den såpas länge. Konstigt att de inte kunde se ens embryot. 🤔

Tycker du ska be om ett ul till så att du också kan få en bättre upplevelse av det hela. Man har ju oftast frågor och funderingar som man vill ta med läkaren.

Skickar massa styrkekramar ❤️

Ja, de kunde se hinnsäcken. Hon var dock så stressad och sa inte hur stor den var, och jag fann mig inte riktigt för att fråga. Tyckte i efterhand det var konstigt att de för 1,5 vecka sen kunde se ett foster men nu bara en tom hinnsäck. Man kommer alltid på i efterhand allt man borde fråga..

Bokat tid för läkarbesök imorgon, ärsäkert för tidigt för nytt UL men skönt att få prata med någon när man hunnit förbereda sig lite mer med frågor. 

Tack för omtanke❤️
  • EB90
    LinneaWookie skrev 2024-07-21 20:57:47 följande:

EB90, FL låter mig inte citera men vill bara säga att jag tänker på digHjärta

Tack ❤️ 

Går fortfarande och väntar på att kroppen ska stöta ut fostret. Kom pyttelite brunt igår, men inget mer. Känner mig fortfarande gravid med eskalerande illamående så det är rätt segt. Borde kanske bara ha tagit tabletter direkt.. Verkar som att läkare rekommenderar väldigt olika. Min sa att jag skulle vänta 1-2 veckor, men en vän till mig som precis samtidigt fick MA fick tabletter direkt.

Oavsett är det snart över och vi är inställda och peppade inför nästa försök ❤️
  • EB90
    amiilee skrev 2024-07-05 19:38:13 följande:

Tack för att du delar! Verkar ju vara så olika hur dramatiskt det blir om de utreder eller inte. De kallade det iallafall ?gravt nedsatt? så antar att det är därför de utreder. På något sätt är jag tacksam för de är så noggranna då jag läst om folk som får tjata till sig den utredningen. Dock är det ju sällan det faktiskt visar något och det är väl det som gör det så surt att allt då ska pausas men får försöka lite på de? ❤️

Hej Amiilee❤️ Undrar hur det har gått för er med spermaprov och eventuella FET med era frysta embryon, vet ni något? 

Vi fick MA efter vårt förra FET och ska på undersökning på fredag för att se att allt kommit ut. Är så orolig att det är fel på de andra embryon vi har i frysen, i och med att min sambo har dåliga spermier. Vår läkare var så lugn över att spermaprovet var dåligt, så är rädd att de inte undersöker vidare och att vi bara får fler missfall. Samtidigt är det ju skönt att de är lugna.. är så kluven inför det här, och vet inte vilka frågor jag ska ställa på fredag, så tänkte om ni fått mer klarhet i er situation..? ❤️
  • EB90
    EFW skrev 2024-08-29 16:45:25 följande:

Hej hopp allihopa 😊
    Nu är jag tillbaka efter missfallet i somras.
    Tar Ovitrelle i kväll och FET på Torsdag om en vecka. vårat sista försök på denna Ivf. 

Hej EFW!
    Vad fint att höra att det är dags för er igen! Vi synkade ju insättning och tyvärr också missfall under sommaren 💔 Förstått det som att de vill att man väntar till ÄL nr 3 efter missfallet innan nytt försök? Alltså missfallsblödning, en mens, en mens till och sen nytt försök. Mitt missfall tog tid att blöda ut, slutade för två veckor sen så vi får nog vänta med FET till oktober. Men känns också lite skönt att låta kroppen få ordentlig återhämtning ❤️ 

Håller verkligen tummarna för er nu!! Uppdatera gärna hur det går 🌸
  • EB90
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-18 16:46:34 följande:

Jaa jag tycker att de är såå jobbiga! Blir liksom som symbol för att det är något knas hela tiden! Menmen, hoppas på att få göra FET i nästa cykel istället. Är glad att vi lyckades frysa in två som nu håller på att pgt-testas. 

Jag tänker också att det kanske kommer att kännas roligt igen och tryggare när du har kommit lite längre i graviditeten❤️ De första veckorna är ju ändå inte så roliga när man mår illa och så 😅

Hej! Har missat många sidor inlägg nu, så du kanske har skrivit om pgt-testningen innan🙈 Var görs det nånstans?
  • EB90
    Eulalia84 skrev 2024-11-01 18:47:12 följande:

Idag har jag satt in en liten flinga så nu börjar de jobbiga ruvdagarna igen❄️🥚
    Gör i helt naturlig cykel denna gång så inget progesteron heller, vilket jag faktiskt tycker är skönt eftersom jag haft så starka biverkningar av det. Sen om det är bra eller dåligt utan återstår att se☺️

Hade också FET idag, håller tummarna så för oss🙏🥰 När har du testdag? Jag gör också i naturlig cykel, men tar progesteron och även trombyl. Någon annan som tagit trombyl efter tidigare missfall? Hade inte hört om det tidigare men kanske är vanligt att man testar det.
  • EB90
    J000ssan skrev 2024-11-02 06:49:15 följande:
    Åh jag håller tummarna för er🙏🙏
    jag tar trombyl efter ma och 2 kemiska, gjorde koagulutions utredning där man hittade en liiiiiiten förhöjning av ngt som kan göra blodet koagulerar mer i livmodern! Så tar trombyl nu, rd 10 och har ju testat positivt, har TD på måndag och kommer då börja med inohepp(blodförtunnande) sprutor varje kväll också om de fortsätter vara positivt! ❤️❤️
    Stort grattis till positivt!! Förstått att ni kämpat länge, håller verkligen tummarna att det går vägen nu🥹❤️🙏 vet du varför du byter till sprutor (inohepp) i stället för trombyl sen? 
  • EB90
    Eulalia84 skrev 2024-11-02 08:24:23 följande:
    Åh vad kul att kunna följas åt lite🥰 Jag har testdag den 14/11, när har du?😊 
    Ja, känns så fint att ha några här att dela väntan med❤️ jag har testdag 15/11, men kommer nog testa redan om en vecka.. vet att jag inte kommer kunna hålla mig 😅
  • EB90

Har precis tagit ett testa tidigt-test som var negativt, är på RD 9. Vid förra FET testade jag positivt på RD10 (blev MA sen), så det känns kört den här gången. 

Ni som gjort flera FET, behövde ni pausa en månad eller kunde ni göra nytt försök redan nästa cykel? Vi har fyra blasto i frysen och vill gärna prova igen så snart som möjligt.. även om jag nu är nojig att det är fel på alla vi har i frysen..

• EB90
    Boobouboo skrev 2024-11-10 15:34:02 följande:
    Jag testade också neg på RD 9 med blasto, inte vågat testa igen men är på RD 11 nu. Vågar man hoppas nått?

kör du ostimulerat? isf tror jag man kan köra på i nästa cykel!
    Testade du också med testa tidigt-test? Säkert olika hur snabbt det ger utslag, så ge inte upp ❤️ jag har liiiite hopp fortfarande. 

Körde ostimulerat, gjorde du? Jag tar dock progesteron så mensen som borde komma imorgon kommer nog inte oavsett graviditet eller inte. Plus har lite ojämn cykel efter missfallet så är så svårt att veta.
  • EB90
    Eulalia84 skrev 2024-11-10 20:36:51 följande:
    Boobouboo skrev 2024-11-10 15:34:02 följande:
    Jag testade också neg på RD 9 med blasto, inte vågat testa igen men är på RD 11 nu. Vågar man hoppas nått?

kör du ostimulerat? isf tror jag man kan köra på i nästa cykel!
    Det kan fortfarande slå om, vissa får ju inte plus förrän på testdagen. Jag håller tummarna för er❣️

Jag är också på RD 9 men inte vågat testa än och kommer nog vänta tills testdag om jag nu inte börja blöda innan dess förstås. Kan vara så att mensen dyker upp redan imorgon.

Jag tar inget progesteron så trodde denna ruvning skulle bli lättare, men haft värk och varit öm i magen sedan RD 3, men inte som mensvärk utan lite annorlunda och varit uppblåst. Vågar inte hoppas något alls, känns som det är för tidigt att ha sådana tydliga symtom redan från dag 3. Så jag tänker att det nog bara är någon annan magåkomma jag känner av. 

Ska ringa kliniken idag och rådfråga tänkte jag. Vore skönt att veta om man kan fortsätta hoppas eller bara försöka gå vidare och preppa inför nästa försök. 

Och det låter ju bara bra med symptom! Framförallt om du inte äter progesteron. Borde absolut kunna känna från dag 3, det är ju då det borde implantera ☺️ Håller tummarna för dig!!❤️
  • EB90
    Eulalia84 skrev 2024-11-13 17:18:01 följande:
    Hur har det gått för dig?❤️

Min mens kom i måndags så det var inte vår tur den här gången heller tyvärr😔 Börjar misströsta lite nu.
    Åh vad tråkigt att det inte blev något för dig 💔 samma här, fortsatt negativa test, även om mensen inte kommit igång än. Men slutade med progesteronet igår så hoppas att den kommer igång snart. 

Hoppas att vi får prova snart igen. Hade du embryon kvar i frysen?❤️
  • EB90
    Eulalia84 skrev 2024-11-14 15:31:30 följande:
    Så ledsamt att det inte ville sig för dig heller💔  
    Jag har två embryon kvar i frysen och vi fick grönt ljus idag att köra direkt med ny insättning i denna cykel, så det kommer vi göra. Annars hade vi nog fått vänta tills nästa år. 

Hur var det för dig, har du några embryon i frysen?❤️
    Vi har också embryon i frysen, fyra stycken så är väldigt tacksam för det❤️ även om jag känner lite oro över stt det var en "dålig" omgång och att inget kommer klara sig..

Får också prova direkt, jätteskönt🙏 Ska också göra en utredning av immunförsvaret hos fertilitetsplus inför den här gången.
  • EB90
    SaraE1990 skrev 2024-11-30 11:00:21 följande:

Hej på er😊 

Idag tog jag ett grav test, gjorde FET 9/11, skulle ha tagit testet 27/11 men med lite rädsla för att veta resultatet och att jag hade missat det så gjorde jag det idag😊😊

det var positivt🙏🏼😃😃😃

jag känner mig väldigt glad men jag är orolig då det är så tidigt! Ska försöka njuta av detta och jag är så jävla glad bara att jag kan bli gravid! Det är möjligt!

Lycka till alla som också försöker! Detta är 3:e försöket för mig och jag tror verkligen att det handlar om tur och slumpen! Man kan inte påverka det..🙌🏻🌈❤️

Ta hand om er????

Stort grattis till plus!!🥰 
  • EB90

Vi gjorde en ny FET igår ❤️ gick för några veckor sen till Fertilitetplus och tog prover för att se om mitt immunförsvar eventuellt är för aktivt. Det var det inte, men de upptäckte att jag hade för höga sköldkörtelvärden så har börjat ta Levaxin nu. Fick också intralipid-dropp dagen före insättning (säkert inte nödvändigt men vill prova något nytt den här gången).

Testdag på Lucia, som jag inte kommer kunna hålla mig till.. 😅 

Hur går det för dig Eulalia84? Visst skulle ni också få göra ny FET direkt? 🙏

• EB90
    Eulalia84 skrev 2024-12-01 09:34:06 följande:
    Ja vi gjorde FET i fredags☺️ Enligt läkaren var det ett perfekt embryo som börjat kläckas som vi fick tillbaka😭 Dom sa också att om det är nån gång man ska bli gravid så är det med ett sånt här embryo. Så nu är jag jättenervös, för blir det negativt igen så måste det va någonting med mig som är fel.

Va skönt att få kolla upp immunförsvar och att det inte verkade vara för aktivt och bra att dom upptäckte sköldkörteln så du får levaxin☺️ Jag har funderat om mitt immunförsvar är för aktivt, jag har hashimotos som är en autoimmun sjukdom som angriper sköldkörteln och jag har hypotyreos därav och äter levaxin sedan många år, så kanske att mitt immunförsvar angriper andra delar av kroppen också. 

Håller tummarna för oss och att det är våran tur nu❤️ 
    Vad fint att höra om det perfekta embryot! Förstår nervöst, men också pirrigt att veta att det såg så fint ut ☺️ Håller alla tummar för oss!! Vår tur nu🙏❤️
  • EB90
    Eulalia84 skrev 2024-12-08 09:18:07 följande:
    Jag är på rd 9 och har haft ganska kraftig mensvärk nu i ett par dagar. Känns precis som mensen ska komma när som helst och tidigare gånger har mensen kommit runt vid den här tiden. Igår kom även en liten liten rosa flytning så jag bestämde att jag skulle testa idag för att dra av plåstret. Är två dagar före bim och testa tidigt testet visar faktiskt ett svagt streck! Embryot har faktiskt fäst den här gången, jag kan bli gravid😭 Men är rädd att det är ett kemiskt eftersom jag fortfarande har rosa flytningar och ganska mycket värk på det plus att strecket var väldigt svagt men synbart. Snälla snälla låt denna stanna hos oss nu!
    Åh vad fantastiskt med streck! Stort grattis!! Håller alla tummar för att det håller sig kvar där inne nu❤️🙏 

Jag har haft lite dragningar typ nere i magen, och har för mig att jag kände lite liknande när jag blev gravid (som sen dock blev MA). Kände inte så förra månaden när vi gjorde FET. Har precis bestämt att vi också ska ta testa tidigt-test ikväll. För nyfiken 🥹🙏
  • EB90

Det blev inget för oss den här gången heller 💔 har embryon kvar i frysen och jag antar att vi bara provar vidare med dem. Är dock så rädd att det är fel på alla nu när 3 av 3 inte funkat.

Vi har manlig faktor och jag har snöat in på att det kanske (bla) beror på att min sambo är allergisk mot bla djur och pollen. Vi har katter hemma (även om allergivänliga) men han går konstant runt med lite allergiskt påslag liksom. Läste i veckan att antihistaminer (som han tog i mängder innan äggplocket i våras) kan påverka fertilitet negativt. Allergi har ju med hormoner att göra så kanske inte alls är bra att vi har katterna. Någon annan som har pratat med läkare eller utrett något liknande?

Nu hjälper det ju inte embryon vi redan har i frysen, men är inställd på att vi behöver göra nytt äggplock snart och vill maximera chanserna till dess.

• EB90
    Kaffetanten skrev 2024-12-14 14:04:49 följande:
    Heja er ❤️❤️ Har ni pratat med läkaren om att han tar antihistamin så regelbundet? Vad står det på FASS om just den han använder? Är det verkligen bevisat, många gånger tvingas de utgå ifrån studier på djur för att det inte finns tillräckligt på människor! Förhoppningsvis är era små pälsbäbisar inget problem, men du får gärna återkoppla om du får veta mer! Håller verkligen alla tummar och tår för nästa embryo fäster 🙏🏽 

jJag är själv i ruvardag 4, har liten risk att bli överstimulerad, men valde att gå vidare med insättning ändå. Så förvirrande när jag har så stor mage redan, min hjärna är verkligen förvirrad och ah för första gången har jjag idag ångest över vad som blir utfallet på testdag. Jag kommer nog inte våga testa innan dess. #förstagången 
    Vi har nu fått besked att de vill pausa för att göra mer utredning. Ska dit på onsdag för undersökning av livmodern. De tycker att det borde ha gått med tre fina embryon (även om första tog sig med sen blev MA). Men kan också vara att min ägglossning varit oregelbunden sen missfallet och att det inte blivit bra timing typ för de två senaste FET. Ska göra stimulerad FET nästa gång vilket känns skönt eftersom vi gjorde det med första som faktiskt tog sig. 

Ska fråga om allergi och antihistaminer också, men är säkert som du säger att det finns alldeles för lite bra studier på det. Är ens nattgooglingar som spårar när man är ledsen och inte kan sova 😅

Håller tummarna för att ditt embryo satt sig 🥰🙏
  • EB90
    Eulalia84 skrev 2024-12-15 12:33:32 följande:
    Va tråkigt att det inte ville fästa❤️ Tyvärr höll det sig inte för mig heller. Jag fortsatte blöda och testen blev negativa så den ville inte stanna kvar💔

Såg att ni ska få mer utredning, hoppas den ger något och att stimulerad cykel gör susen.

Jag har fyra misslyckade återföringar nu och frågade kliniken om man bör göra någon utredning eller göra något annorlunda för att öka chansen men dom säger att det inte finns något att göra, att allt beror på embryot och fler återföringar ökar chansen. Så där får jag tyvärr ingen hjälp😅 Vi har bara ett försök kvar och det börjar kännas lite hopplöst.
    Åh, vad ledsen jag blir för dig 💔 så tufft när man först tror att det äntligen har gått. 

Jag var på undersökning av livmodern igår. Allt såg bra ut. Hon tog också odling. Ska ta blodprov i januari för att följa upp TSH och ska också få ta AMH (pga att jag uttryckt oro, vår läkare är så bra❤️). 

Det blir ny FET i januari i stimulerad cykel. De ska också göra assisted hatching och embryoglue den gången. Vet inte riktigt om jag tror på att det hjälper, men känns skönt att de är villiga att testa nya saker. Känns konstigt att din klinik inte gör någonting mer? 

Ett försök, menar du att ni har ett embryo i frysen eller en omgång ivf kvar?
Svar på tråden IVF/ICSI 2024