EB90 skrev 2024-12-19 09:55:29 följande:
Åh, vad ledsen jag blir för dig 💔 så tufft när man först tror att det äntligen har gått.
Jag var på undersökning av livmodern igår. Allt såg bra ut. Hon tog också odling. Ska ta blodprov i januari för att följa upp TSH och ska också få ta AMH (pga att jag uttryckt oro, vår läkare är så bra❤️).
Det blir ny FET i januari i stimulerad cykel. De ska också göra assisted hatching och embryoglue den gången. Vet inte riktigt om jag tror på att det hjälper, men känns skönt att de är villiga att testa nya saker. Känns konstigt att din klinik inte gör någonting mer?
Ett försök, menar du att ni har ett embryo i frysen eller en omgång ivf kvar?
Va skönt att er klinik är villig att testa nya saker. Håller tummarna stenhårt att det är er tur i januari❤️
Ja känns som min klinik tar den enkla vägen och skyller allt på embryona. Jag tror dock att det oftast beror på dom, men med flera misslyckade insättningar så borde man kanske kunna få göra lite tester för att utesluta att det inte beror på något annat.
Vi köpte ett trepack och har ett försök kvar i det. Vi har också ett embryo kvar i frysen. Men kommer efter några turer få göra ett nytt äggplock istället för att sätta in det från frysen. Egentligen måste man sätta in alla frysta embryon innan man får göra ett nytt äggplock, men den informationen har inte vi fått tidigare så kliniken godkände det ändå. Funkar det inte på nästa försök så lär vi börja betala igen och vi behöver spara ihop lite till det så därför kändes det bättre att göra äggplock nu innan jag blir ännu äldre.
Dock så blev det problem med vår donator så vi skulle få vänta några månader, men som tur var löste det sig så vi får byta donator så vi kan köra i januari. Nu är sista strulet att lösa att jag får ut läkemedlen till stimuleringen i tid. Det finns inte att hämta ut på några apotek så provade beställa på nätet men efter en vecka fick jag meddelande om att dom inte kan leverera och orden blev krediterad. Nu hoppas jag på att ett annat apotek ska få hem läkemedlen i tid trots alla röda dagar. Kommer med största sannolikhet få mens innan kliniken öppnar igen så håller tummarna att det ska lösa sig.